PDA

Volledige versie bekijken : De wolverver

Dama
12 oktober 2010, 00:05
In Marrakech is er nog een oude wolververssouk, waar de wol op traditionele wijze geverfd wordt.
Weinig activiteit, behalve in deze donkere werkplaats. Die man liet mij niet toe te fotograferen. 2-3 keer opnieuw geprobeerd.
De laatste truc : ik vroeg of ik zijn atelier mocht fotograferen "zonder" hem. Hij ging opzij zodat hij buiten beeld was (dacht hij).
24mm was net wijd genoeg, om hem er toch nog op te krijgen :D

http://i744.photobucket.com/albums/xx88/damafoto/BD/IMG_0475.jpg

lut
12 oktober 2010, 00:19
Hij werkt precies in 't zwart :p
Maar niettemin alweer eentje 'uit het leven gegrepen'. :G

Control-Z
12 oktober 2010, 03:02
weerom een prachtige compositie en perfect belicht :G

david_ve
12 oktober 2010, 09:03
weerom een prachtige compositie en perfect belicht :G

100% mee eens, 't blijven pracht foto's :G

PatrickW
12 oktober 2010, 09:07
De kleurresten op de muur, de manier waarop die man op de foto staat, de damp die uit het water komt : weer heel mooie scene en sfeer ! :G

Vicky
12 oktober 2010, 09:09
de man en zijn werkomgeving perfect in beeld gebracht met het weinige licht dat er was :G

Cheeta
12 oktober 2010, 14:10
Schitterend beeld met zeer goeie belichting

greetz
Cheeta

kohraya
12 oktober 2010, 15:26
Mooi gedaan. Hier hou ik wel van.

tullep
12 oktober 2010, 18:55
gelukkig kennen ze daar waarschijnlijk geen arbeidsinspectie....:p
heel knap in beeld gebracht weer!

fabke
12 oktober 2010, 19:48
Wat een werkomstandigheden ... wij boffen toch maar.
Knappe weergave !
grtje,s fabke

armando113
12 oktober 2010, 22:56
ik zou hem wat croppen, onder,boven en rechts dan lijkt het net alsof hij er vrijwillig op staat. verder mooi beeld. mooie kleuren en interessante omgeving, er is genoeg te zien. en die werkomstandigheden ach... ik heb wel erger gezien, het is maar wat je gewend bent. werken in westerse omstandigheden is ook niet altijd leuk.

Eyeball Kid
13 oktober 2010, 20:36
Weerom een knappe Marokko foto Dama :G

Dama
22 oktober 2010, 23:38
Bedankt voor de reacties ! :)

Heb een paar pogingen ondernomen, maar kwam tot geen bevredigend resultaat.
Door te croppen knip ik alleen meer van de sfeer weg, en krijg ik hem niet centraler.
Bedankt voor de suggestie !

ik zou hem wat croppen, onder,boven en rechts dan lijkt het net alsof hij er vrijwillig op staat. verder mooi beeld. mooie kleuren en interessante omgeving, er is genoeg te zien. en die werkomstandigheden ach... ik heb wel erger gezien, het is maar wat je gewend bent. werken in westerse omstandigheden is ook niet altijd leuk.

Marl1
23 oktober 2010, 12:01
Voor mij mag hij blijven zoals hij is. Het maakt het verhaal. Hij wilde immers liever niet op de foto. Als ik de fotograaf van zo'n foto zou zijn, dan zou het mij een contradictorisch gevoel geven indien de indruk zou gewekt worden dat hij dit wel deed. Nu stopt hij zich letterlijk weg, al is hem dat niet helemaal gelukt ;).
Marleen

Dama
25 oktober 2010, 23:44
Thanks Marleen ! :)

Zo zie ik het ook.
Voor mij mag hij blijven zoals hij is. Het maakt het verhaal. Hij wilde immers liever niet op de foto. Als ik de fotograaf van zo'n foto zou zijn, dan zou het mij een contradictorisch gevoel geven indien de indruk zou gewekt worden dat hij dit wel deed. Nu stopt hij zich letterlijk weg, al is hem dat niet helemaal gelukt ;).
Marleen

Plaatwerker
27 oktober 2010, 00:36
[CENTER]In Marrakech is er nog een oude wolververssouk, waar de wol op traditionele wijze geverfd wordt.
Weinig activiteit, behalve in deze donkere werkplaats. Die man liet mij niet toe te fotograferen. 2-3 keer opnieuw geprobeerd.
De laatste truc : ik vroeg of ik zijn atelier mocht fotograferen "zonder" hem. Hij ging opzij zodat hij buiten beeld was (dacht hij).
24mm was net wijd genoeg, om hem er toch nog op te krijgen :D
Het is natuurlijk ver van uw bed gefotografeerd maar niettemin heeft u - mijns inziens -
fatsoensregels overtreden. U maakt zich vrolijk over uw slimheid en zijn goedgelovigheid.
Het is een mooie foto, maar uw eigen commentaar haalt een en ander naar beneden. Ik
concludeer een tekort aan respect.

doudeke
27 oktober 2010, 06:36
Het is natuurlijk ver van uw bed gefotografeerd maar niettemin heeft u - mijns inziens -
fatsoensregels overtreden. U maakt zich vrolijk over uw slimheid en zijn goedgelovigheid.
Het is een mooie foto, maar uw eigen commentaar haalt een en ander naar beneden. Ik

Ik ben het hier eens mee. En als iemand niet op de foto wil, dan niet. Even goede vrienden.
Maar ik zou zijn keuze ten alle tijde respecteren. Dan had je wellicht een pracht plaatje
minder gehad, maar ja.

Dama
29 oktober 2010, 00:43
Hey Plaatwerker en doudeke,
Bedankt voor jullie mening.
Ik kan jullie wel volgen hoor...

Maar geldt dit niet voor al die posts hier op Mensen en SF ?
Meestal wordt geen toelating gevraagd ; ben er zeker van dat er ook niet veel meer moet gepost worden indien dit wel zou gevraagd worden.

Ik relativeer dan wel op die momenten... als je weet dat je plots zonder probleem mag fotograferen als je je dirhams boven haalt... :rolleyes:

We kunnen hier natuurlijk lang over discussieren, met elk zijn eigen mening... En ieder van ons zal wel ergens gelijk hebben...

Ik ben het hier eens mee. En als iemand niet op de foto wil, dan niet. Even goede vrienden.
Maar ik zou zijn keuze ten alle tijde respecteren. Dan had je wellicht een pracht plaatje
minder gehad, maar ja.

tantine
29 oktober 2010, 08:32
Eerst de foto....mooi licht, kleuren en sfeer errond!!
Maar lees toevallig dat je die genomen hebt zonder zijn toelating...?
Ik heb ergens gelezen of gehoord dat wanneer er 3 mensen of meer op de foto staan je geen toelating meer moet vragen!
Ik ben hier altijd voorzichtig mee....daarom zie je bij mijn foto's meestal de mensen met hun rug naar mij toegekeerd;)
Gr Pascale

Dama
3 november 2010, 00:58
Bedankt Pascale ! :)

Wist niet van deze regel af...

Eerst de foto....mooi licht, kleuren en sfeer errond!!
Maar lees toevallig dat je die genomen hebt zonder zijn toelating...?
Ik heb ergens gelezen of gehoord dat wanneer er 3 mensen of meer op de foto staan je geen toelating meer moet vragen!
Ik ben hier altijd voorzichtig mee....daarom zie je bij mijn foto's meestal de mensen met hun rug naar mij toegekeerd;)
Gr Pascale