Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spector + Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spector + Telenet

    Voor zij die er iets aan hebben, dit las ik op de portalsite :

    http://photozone.telenet.be/

  • #2
    Hmmm... Ik las dit...

    U geeft Maxicolor.be de niet-exclusieve, wereldwijde en rechtenvrije licentie om beelden en data in uw account te reproduceren en/of verspreiden naar het publiek door bijvoorbeeld copiëren, uploaden, opslaan, tonen, downloaden of overbrengen, om het Maxicolor.be mogelijk te maken om zijn diensten aan te bieden (bijvoorbeeld checken en controleren van paswoorden, onderhouden en ontwikkelen van de site, controleren of de modaliteiten en voorwaarden nageleefd worden, beelden copiëren en ze aanbieden aan derde partijen met het oog op het verlenen van de diensten - zoals de labo's die de beelden printen-, enzovoort) en om tegemoet te komen aan de wettelijke vereisten. U ziet af van alle morele auteurs en integriteitsrechten en verstrekt op deze wijze Maxicolor.be de mogelijkheid om copyright beschermd materiaal te reproduceren en/of verspreiden naar het publiek door middel van copiëren, uploaden, opslaan, tonen, downloaden of overbrengen, rekening houdend met de gaande praktijken eigen aan deze activiteiten en de desbetreffende wetgeving.

    Heel omfloerst omschreven; we gebruiken uw materiaal niet alleen voor UW doeleinden (site verbeteren, doorsturen naar printlabo, ...) maar ook voor ONZE doeleinden (winstbejag).

    En dat terwijl WIJZELF de site enkel mogen gebruiken voor "niet commeciële doeleinden".

    Deze site is een STINKER!


    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      En er dan nog mogen (moeten) voor betalen ook.

      Comment


      • #4
        yep... afblijven... dit zijn maffiapraktijken!!!!
        Luc

        Comment


        • #5
          En dit staat er bv. Bij Pixum !

          4. Welke rechten heb ik op de foto's in (half)/openbare albums?

          Als de klant bij gebruik van de albumservice van Pixum halfopen of openbare albums samenstelt, verleent hij onverbindelijk het recht aan Pixum die fotobestanden op internet voor derden toegankelijk en afdrukbaar te maken. Hij staat Pixum toe, respectievelijk de overige gebruikers van Pixum websites, de zijnerzijds in de albums vastgelegde fotobestanden van de actuele webserver van Pixum in het werkgeheugen van hun databestand te doen toekomen respectievelijk te laden en te bewerken. Verder verleent de klant Pixum het recht om zijn in halfopen respectievelijk openbare albums gestelde fotobestanden, in het kader van de digitale ontwikkelservice van Pixum kosteloos te vermenigvuldigen en te verspreiden.

          Voor openbare albums verleent de klant Pixum het recht de fotobestanden kosteloos te bewerken, te vermenigvuldigen en niet commercieel of commercieel te verspreiden.


          Is dit gebruikelijk bij alle afdrukservices ?
          Nikon D70

          Comment


          • #6
            of commercieel te verspreiden...

            ik sta verstomd!
            Luc

            Comment


            • #7
              Van photobox.ie:

              Can people viewing my public or shared albums order their own prints?
              Yes. They will need to register and be logged in to our service to order prints. Any print orders are charged to their own credit card. If you do not wish other people to be able to order prints of your photos you should make your album private.

              Anderen mogen dus afdrukken bestellen van uw publiek album.

              You retain all intellectual property rights, including copyright, to the images that you have uploaded to the web site or emailed to us.

              We may display, modify, print, transmit, distribute or delete any of the images that you upload or email to us, provided that this use is necessary in order to provide any of the services offered by us via the web site or is otherwise allowed by these terms.

              Voor zover ik kan zien eigent deze site zich uw foto's niet toe.
              Maar ik heb ook niet alles gelezen, ik krijg koppijn van al dat mumbo jumbo legal talk.

              Comment


              • #8
                Dit staat bij de voorwaarden van Fotopic :


                With respect to Content you elect to post for inclusion in publicly accessible areas of Fotopic Galleries or that consists of photos or other graphics you elect to post to any other publicly accessible area of the Service, you grant Fotopic a world-wide, royalty free and non-exclusive licence to reproduce, modify, adapt and publish such Content on the Service solely for the purpose of displaying, distributing and promoting the specific Fotopic Club to which such Content was submitted, or, in the case of photos or graphics, solely for the purpose for which such photo or graphic was submitted to the Service. This licence exists only for as long as you elect to continue to include such Content on the Service and shall be terminated at the time you delete such Content from the Service.


                En een beetje verder staat dit :

                Fotopic respects the intellectual property of others, and we ask our users to do the same.

                Nogal tegenstrijdig, niet ?
                Mark (300D)

                Comment

                Working...
                X