Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel in contrast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brussel in contrast

    Of hoe oud en nieuw over elkaar geplaatst zijn.

    Update - Net iets andere bewerking
    Last edited by Syndromeda; 15 oktober 2010, 10:08.
    Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
    http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

  • #2
    Re: Brussel in contrast

    knap gezien en mooie compo
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Brussel in contrast

      Bijna gemist, zeer mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Brussel in contrast

        Knap gezien

        Comment


        • #5
          Re: Brussel in contrast

          Speciaal van compo, maar wel mooi.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Brussel in contrast

            Qua compo is dit voor mij zeker een voltreffer.
            De lucht is al veel beter, maar toch nog niet 100%.
            Ik zou die bewerken in een aparte laag.
            (Ben nogal streng, maar 'k vind dat uw foto's het waard zijn.)


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Brussel in contrast

              Bedoeling oud/nieuw heel fraai in beeld gebracht.

              Comment


              • #8
                Re: Brussel in contrast

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Qua compo is dit voor mij zeker een voltreffer.
                De lucht is al veel beter, maar toch nog niet 100%.
                Ik zou die bewerken in een aparte laag.
                (Ben nogal streng, maar 'k vind dat uw foto's het waard zijn.)


                Grtz, RF
                DE lucht en de gebouwen zijn al in aparte lagen bewerkt (zelfs de beide gebouwen zijn apart bewerkt). Misschien kan ik de lucht enkel in Z/W bewerken zoals ik net op 'het EU-gebouw' gedaan heb.
                Gr.
                Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                Comment


                • #9
                  Re: Brussel in contrast

                  Oorspronkelijk geplaatst door Syndromeda Bekijk bericht
                  DE lucht en de gebouwen zijn al in aparte lagen bewerkt (zelfs de beide gebouwen zijn apart bewerkt). Misschien kan ik de lucht enkel in Z/W bewerken zoals ik net op 'het EU-gebouw' gedaan heb.
                  Gr.
                  Nu was ik net op weg om dit een prachtfoto te vinden en lees ik zoiets.
                  Ik werk alleen met LR dus snap niet goed hoe dat allemaal werkt met die lagen maar ik vind het een beetje jammer dat we nu moeten gaan twijfelen hoe dicht dit de realiteit nog benadert.

                  Maar toch, nog steeds,

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brussel in contrast

                    Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                    Nu was ik net op weg om dit een prachtfoto te vinden en lees ik zoiets.
                    Ik werk alleen met LR dus snap niet goed hoe dat allemaal werkt met die lagen maar ik vind het een beetje jammer dat we nu moeten gaan twijfelen hoe dicht dit de realiteit nog benadert.

                    Maar toch, nog steeds,

                    Groeten, Bert
                    Kijk, als je zo'n foto maakt tegen een grijze lucht, zijn de gebouwen vrij donker. Dus heb ik de gebouwen apart geselecteerd, alsook de lucht en apart de contrasten bewerkt zodat ze allemaal even helder worden. Het zijn geen foto's die over elkaar geplakt zijn, het is één gegeven, twee kanten van de straat omhoog gefotografeerd. Door de gedeeltes apart te selecteren, maak je aparte lagen aan niet meer, niet minder. Elke keer je een bewerking doet in Photoshop, wordt er een aparte laag aangemaakt. Hopelijk wordt het je zo wat duidelijk.
                    Gr.
                    Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                    http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brussel in contrast

                      Soms zegt men zus, soms zegt men zo... heb daarbij ook bedenkingen Nochtans beoordeel ik steeds een foto zoals ie gepresenteerd wordt, daarbij komt meestal wat creativiteit kijken en dat geeft af en toe een meerwaarde. Deze vind ik een super foto zowel van kleur, compo, inhoud als presentatie
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brussel in contrast

                        Oorspronkelijk geplaatst door Syndromeda Bekijk bericht
                        DE lucht en de gebouwen zijn al in aparte lagen bewerkt (zelfs de beide gebouwen zijn apart bewerkt). Misschien kan ik de lucht enkel in Z/W bewerken zoals ik net op 'het EU-gebouw' gedaan heb.
                        Gr.
                        Alleszins het proberen waard want bij "EU-gebouw" vind ik het uitstekend gelukt hoor.
                        Maar laat vooral uw foto's maar komen, het is een plezier om ernaar te kijken, je hebt een heel mooie stijl van fotograferen.


                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brussel in contrast

                          Zeer mooie compo en erg origineel
                          De bewerking is echter ondermaats te noemen, jammer.
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brussel in contrast

                            Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                            Zeer mooie compo en erg origineel
                            De bewerking is echter ondermaats te noemen, jammer.
                            Ok, ik ben al lang bezig met fotografie maar nog maar net met digitale bewerking, dus als je dit ondermaats noemt heb ik graag wat tips zodat ik me op dat vlak kan verbeteren.
                            Zo gaan we er komen...
                            Dank en vr. gr.
                            Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
                            http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brussel in contrast

                              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                              Nu was ik net op weg om dit een prachtfoto te vinden en lees ik zoiets.
                              Ik werk alleen met LR dus snap niet goed hoe dat allemaal werkt met die lagen maar ik vind het een beetje jammer dat we nu moeten gaan twijfelen hoe dicht dit de realiteit nog benadert.

                              Maar toch, nog steeds,

                              Groeten, Bert

                              Ken die wijk zeer goed, en geloof me, behalve misschien wat met de belichtingen en de lucht te spelen is er aan deze foto niet veel gebeurd, die gebouwen staan effectief zo tegenover elkaar enzo...
                              Mijn Blog
                              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                              Comment

                              Working...
                              X