Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor luchtfoto's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor luchtfoto's ?

    Ik moet binnenkort luchtfoto's maken ( vraag van een vriend ) vanuit een helikopter van een nieuwe op te starten privéstal voor paarden ( omgebouwde boerderij ). Aangezien ik nog maar een beginnend ( 1 jaar ) amateurfotograaf ben vraag ik of er iemend onder jullie hiermee ervaring heeft. Ik bezit een canon 450D met volgende lenzen : canon 10-22mm / 24-105 mm / 70-200 F4 non is en een tamron 17-50 mm 2.8. Welke lens en tips raden jullie mij aan. Hartelijk dank voor jullie eventuele reacties.

  • #2
    Re: Welke lens voor luchtfoto's ?

    De 24-105 heeft volgens mij het meest bruikbare zoombereik voor luchtfoto's.
    Een langere lens kan je toch niet goed stil houden, maar misschien valt dat nog mee als je foto's maakt vanuit een helikopter. Ik heb alleen maar ervaring met foto's vanuit een sportvliegtuigje, en dat kan niet stil blijven hangen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor luchtfoto's ?

      ik ken iemand die beroepshalve met luchtfotografie bezig is en die mannen trekken met
      een 70-200 f2.8
      anders zit je er te ver af
      grtz tweetty
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor luchtfoto's ?

        Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
        ik ken iemand die beroepshalve met luchtfotografie bezig is en die mannen trekken met
        een 70-200 f2.8
        anders zit je er te ver af
        grtz tweetty
        Dank voor je reactie, maar ik heb "maar" de F4 NON IS. Zou die ook kunnen denk je ? En hebben die mannen geen bewegingsonscherpte met zo'n lange lens ? Maar ja dat zijn prof's natuurlijk en geen beginnende amateurs.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor luchtfoto's ?

          Oorspronkelijk geplaatst door wyoming Bekijk bericht
          Dank voor je reactie, maar ik heb "maar" de F4 NON IS. Zou die ook kunnen denk je ? En hebben die mannen geen bewegingsonscherpte met zo'n lange lens ? Maar ja dat zijn prof's natuurlijk en geen beginnende amateurs.
          dat weet ik niet ,maar denk dat je moet proberen om je sluitertijd zo snel mogelijk te houden, dus op f 4 en mischien je iso te verhogen
          beste tijd om foto's te trekken is rond de middag dan is er zo weinig mogelijk schaduw
          grtz
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor luchtfoto's ?

            Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
            dat weet ik niet ,maar denk dat je moet proberen om je sluitertijd zo snel mogelijk te houden, dus op f 4 en mischien je iso te verhogen
            beste tijd om foto's te trekken is rond de middag dan is er zo weinig mogelijk schaduw
            grtz
            Hartelijk dank voor je reactie,

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor luchtfoto's ?

              Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
              dat weet ik niet ,maar denk dat je moet proberen om je sluitertijd zo snel mogelijk te houden, dus op f 4 en mischien je iso te verhogen
              beste tijd om foto's te trekken is rond de middag dan is er zo weinig mogelijk schaduw
              grtz
              F4???? Ik denk niet dat je dan voldoende scherpte zal hebben op het geheel....

              Comment

              Working...
              X