Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP SD kaart is vol maar lees geen bestanden eruit !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP SD kaart is vol maar lees geen bestanden eruit !!

    hallo,

    mijn SD kaart is vol (zo'n 7 van de 8GB) ik bekijk enkele foto's via photoshop CS4 alles werkt perfect, erna stop ik ng es 25 foto's in photoshop en plotseling krijg ik melding dat het bestand onleesbaar is, ik verstond er me niet aan en probeerde een ander setje vanop dezelfde kaart, allemaal dezelfde melding (jpeg en raw).

    Ik sluit photoshop en heropen, geen nut, ik verplaats me kaartje terug in me fototoestel... GEEN BESTANDEN... effe paniek, ik stop de kaart terug in de PC .. map is leeg.. Toch staat er

    'Verwisselbare schijf'
    843 MB van 8GB beschikbaar

    dus die bestanden staan ergens maar ik geraak niet meer aan..
    niet via verborgen mappen,
    niet via pandora recovery (ik heb ze niet gewist, of toch ni bewust)

    ik werk met windows 7

    is er iemand die hiermee ervaring heeft?

    AUB help want echt.. da zijn ongeveer 1300 foto's... niet om mee te lachen dus

  • #2
    Re: HELP SD kaart is vol maar lees geen bestanden eruit !!

    [Mod-LesC]Ik heb deze topic verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat de vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft. In Algemeen (en ook in Software) vind je dergelijke vragen terug ivm recovery software.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: HELP SD kaart is vol maar lees geen bestanden eruit !!

      Even zoeken naar kaart recovery programma's denk ik.
      Maar heb er geen ervaring mee.

      Ik denk wel dat je in de toekomst best niet op de kaart werkt.
      De beste methode is: Steek de kaart in een kaart lezer, kopieer de foto's naar de harde schijf, verwijder de kaart veilig, formateer de kaart in de camera.

      Het verwerken van de foto's doe je dan vanaf de harde schijf.
      Ik vermoed dat je nu je kaart te snel uit de lezer hebt genomen. Je PC was misschien nog aan het schrijven. Ik weet dat het geen gewoonte is voor de meeste windows gebruikers, maar het is echt wel aangeraden om steeds een "veilig verwijderen" te doen. Of toch minstens lang genoeg wachten na de laatste save opdracht.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: HELP SD kaart is vol maar lees geen bestanden eruit !!

        ik heb uiteindelijk het gratis programma ZAR gebruikt, werkt uitstekend! duurt wel effe, de kaart gebruik ik nog steeds, sindsdien geen problemen meer gekregen. Voor mensen die dit ook hebben.. ZAR is de boodschap!

        Comment


        • #5
          Re: HELP SD kaart is vol maar lees geen bestanden eruit !!

          [Mod-LesC]Dank om dit te melden. Voor de geïnteresseerden vind je hieronder een link.[/Mod]

          Learn how to do data recovery yourself. Data recovery software, data recovery tools and data recovery tutorials by well-known and time-tested ZAR Data Recovery.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X