Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doka

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doka

    Ik ben Cynthia, student aan de hogeschool Sint Lukas te Brussel. Ik zit momenteel in mijn eerste academie jaar fotografie.
    Het eerste jaar is volledig analoog en er wordt ook verwacht dat we al het materiaal zelf aankopen.
    Maar door de scheiding van mijn ouders hebben we vaak te maken met financiele onzekerheid.
    Mocht u mij een handje kunnen helpen met materiaal zou dat als een geschenk uit de hemel zijn.
    Met Vriendelijke Groeten
    Van Tielen Cynthia

  • #2
    Re: Doka



    kijk ook eens naar mijn opmerking op APUG

    soms vind je gratis dingen maar dan vaak zonder vergroterlens, stukke (speciale) lamp... wat wil je er daarna mee doen? moet het "goed" materiaal zijn? moet het thuis of op kot staan???
    diest heeft een winkel met fotopapier en producten (foto meurs)
    heb je ook materiaal nodig voor film ontwikkeling? ik denk dat dat wel op school kan he.
    en voor een doka lamp kan je vaak een fiets led licht gebruiken of (zoals hier) een stuk LEE filter. werkt pico bello...

    Wat ken je voor de rest al van analoge fotografie?
    Succes,

    Tom


    Op Aanbod.be staan ruim 350.000 tweedehands zoekertjes te koop. U kunt zelf zoekertjes plaatsen, dit is gratis en eenvoudig!


    Op Aanbod.be staan ruim 350.000 tweedehands zoekertjes te koop. U kunt zelf zoekertjes plaatsen, dit is gratis en eenvoudig!
    Last edited by TomStr; 9 oktober 2010, 09:20.
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Doka

      Oorspronkelijk geplaatst door CynthiaVT Bekijk bericht
      Het eerste jaar is volledig analoog en er wordt ook verwacht dat we al het materiaal zelf aankopen.
      wat voor materiaal?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Doka

        Met een vergroter en een ontwikkeltank ben je vertrokken ,( als je wat uitkijkt en geduld hebt kun je hier op het forum zelfs zien dat er mensen dit practisch gratis wegdoen , )
        Hoe zit dat op de academie , blijven de mensen van eerdere jaren als jij dit materiaal houden of organiseren ze daar geen tweedehandsverkoop , hang eventueel daar ook op het prikbord dat je op zoek bent naar dit materiaal , dit werkte ook op de muziekschool waar mijn kinderen indertijd gingen voor muziekinstrumenten)
        de rest kun je met een krap budget en wat creativiteit zelf bij mekaar knutselen; hierbij een lijstje van mijn indertijd " low budget " infrastructuur:
        - een waslijn en wasknijpers : drogen van film en foto's
        - ontwikkelbaden : snijd een tweetal lege jerrycans van 5 of 10 l verticaal door , levert je een heel goed ontwikkel , stop , fixeer en spoelbad
        - lege pvc flessen van 1 l om allerlei chemicalien op te slaan voor hergebruik.
        - doka verlichting , je hoeft alleen maar de rode lamp te kopen , met een E27 sokkel , kan zo in elke fitting gebruikt worden
        - een grote rol zwarte stof om te verduisteren , je kan zo elke ruimte omtoveren tot doka , koop in een "kilo/overstock/gordijnen" winkel een beschadigde rol (kleurfouten ed) en ga in je donkere kamer zitten om na een tiental minuten gewenning de resterende lichtspleetjes af te tapen met gaffa tape,
        veel succes Dewiene
        Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

        Comment


        • #5
          Re: Doka

          Verplaatst naar 'Algemeen'.

          Comment


          • #6
            Re: Doka

            Ik zit in de master op het St. Lukas, wie heeft gezegd dat je alles zelf moet aankopen? Er staan toch genoeg camera's en vergroters ter beschikking van de studenten?
            Het enige wat je zelf moet kopen zijn chemicaliën, papier en film. Deze kan je o.a. halen bij Foto Guy in Brussel (duur) en Grobet in Antwerpen (goede prijzen, www.grobet.be).

            Comment


            • #7
              Re: Doka

              Oorspronkelijk geplaatst door Aerial Bekijk bericht
              Ik zit in de master op het St. Lukas, wie heeft gezegd dat je alles zelf moet aankopen? Er staan toch genoeg camera's en vergroters ter beschikking van de studenten?
              daarom mijn vraag.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Doka

                Oorspronkelijk geplaatst door Aerial Bekijk bericht
                Ik zit in de master op het St. Lukas, wie heeft gezegd dat je alles zelf moet aankopen? Er staan toch genoeg camera's en vergroters ter beschikking van de studenten?
                Het enige wat je zelf moet kopen zijn chemicaliën, papier en film. Deze kan je o.a. halen bij Foto Guy in Brussel (duur) en Grobet in Antwerpen (goede prijzen, www.grobet.be).
                dus is het toch waar wat ik gehoord had, dat foto guy duur geworden is. Vroeger kon ik een uitstap plannen naar brussel en was hij bij de goedkopere... waar nu dan gaan voor analoog materiaal? Ik ga bij foto meurs in diest, hij heeft veel (moet soms lang zoeken ) en voor zover ik kan volgen is hij goed bij prijs. Is grobet goedkoop? of iemand nog andere adressen?

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Doka

                  ik heb nog een 3tal rolletjes Tmax100 liggen en nog wat 'overschotten' aan papier
                  moest je eens goesting hebben om eens naar antwerpen te komen voor de ene of andere opdracht ...
                  wel tijdig iets laten weten, ze liggen thuis en ik zit op kot in antwerpen
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment

                  Working...
                  X