PDA

Volledige versie bekijken : Old man take a look at my life, I'm a lot like you

basti
8 oktober 2010, 06:52
Deze man zag ik afgelopen zaterdag in een dorpje net buiten Toluca. Zijn stok gebruikte hij niet om noodzakelijk om mee te stappen, wel om een straathond die rond hem bleef lopen weg te slagen. Van dit tafereel heb ik jammer genoeg geen beeld kunnen maken, ik legde hem dan maar op de gevoelige plaat vast in zijn natuurlijke habitat, even uitrustend van het harde labeur (dat van die hond). Ik praatte vervolgens even met hem, nadat hij bij een nieuwe poging om de hond weg te slaan zijn stok had verloren, en ik die hem vervolgens had teruggegeven. Hij bleek nog heel wat kinds in zich te hebben, zoals de meeste 'bejaarden' hier in Mexico. Dat woord bestaat hier trouwens precies niet. Ik heb de indruk dat de 'oudere' bevolking heel wat frisser en jonger van geest is dan in BelgiŽ. Misschien heeft dat wel te maken met het feit dat ze vaak op zichzelf aangewezen zijn en bijvoorbeeld meestal niet over de mogelijkheid beschikken om hun laatste jaren in een rusthuis door te brengen. Om maar een voorbeeld te geven: mijn 'opa' hier (mijn 'gastopa') doet niet liever dan vulgaire mopjes tappen, en doet dat dan ook met pretlichtjes in zijn ogen, hoewel hij vorig jaar half op sterven lag.

Anyway, de foto:

http://www.klaasgoethals.be/analoog%20okt%203.JPG

Fujifilm Neopan 400, BW, negatief ingescand

Enjoy!

Klaas

bleuspics
8 oktober 2010, 14:51
sprekende foto, hard contrast kan me wel bekoren. :G

filiph
8 oktober 2010, 14:53
zeer mooie foto...:G

freffyfako
8 oktober 2010, 16:18
Mooie straatfotografie :G.
Bedankt voor het woordje uitleg.

peter

basti
8 oktober 2010, 19:27
Bedankt voor het woordje uitleg.

Dat is graag gedaan ;)

Eyeball Kid
8 oktober 2010, 20:18
Mooie foto!

En een verwijzing naar een van mijn muzikale helden (Neil Young dus) in de titel :G