Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landschap - gebouw - ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • landschap - gebouw - ...

    Hallo,

    Voor een opdracht van de avondschool moet ik eenzelfde onderwerp (gebouw , landschap, ...) gaan fotograferen onder verschillende lichtomstandigheden (omgevingslicht).
    Het enige probleem is dat ik momenteel in 't gips zit en er dus niet op uit kan trekken zonder dat ik iemand moet lastig vallen om mij te brengen.
    Heeft er iemand tips hoe ik dit zou kunnen oplossen om de opdracht toch naar behoren te kunnen uitvoeren.
    Als ik wacht tot ik uit het gips ben, heb ik maar enkele dagen meer tot de deadline.

    Groetjes, Ydnic.

  • #2
    Re: landschap - gebouw - ...

    wat zit er in het gips en ben je helemaal niet meer mobiel?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: landschap - gebouw - ...

      doe de voordeur open en maak zo uj foto
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: landschap - gebouw - ...

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        doe de voordeur open en maak zo uj foto
        met beide armen in het gips?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: landschap - gebouw - ...

          @bouk : mijn voet en ik mag er NIET op lopen
          @david_ve : heel grappig ;-)

          Comment


          • #6
            Re: landschap - gebouw - ...

            was grappig
            't is een stedelijk landschap!
            ga er creatief mee om!
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: landschap - gebouw - ...

              Gewoon binnen iets fotograferen: 's morgens beginnen als het licht nog aan is en 's avonds stoppen als het weer aan is. Liefste een zonnige dag kiezen.

              Statief opstellen en als de camera een timer funktie heeft, deze gebruiken en om de dertig minuten een foto laten maken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: landschap - gebouw - ...

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Gewoon binnen iets fotograferen: 's morgens beginnen als het licht nog aan is en 's avonds stoppen als het weer aan is. Liefste een zonnige dag kiezen.

                Statief opstellen en als de camera een timer funktie heeft, deze gebruiken en om de dertig minuten een foto laten maken.
                Hmmm ... dat lijkt mij wel iets. Best het voorwerp dan in de buurt van een raam plaatsen. 'k Zal ne keer moeten kijken achter een interessant object en vooral eens nagaan of mijn camera zo'n timerfunctie heeft en hoe ik die moet instellen. Dat zal toch ook wel veel van de batterij vragen ?
                Er moet op manueel gewerkt worden, maar als het toestel zelf de foto's neemt zal dat dan toch niet altijd juist belicht zijn ... als je begrijpt wat ik wil zeggen.
                Ik zal er toch nog eens verder over nadenken.

                Bedankt voor het idee, Ydnic !

                Comment


                • #9
                  Re: landschap - gebouw - ...

                  Als je op M moet werken, dan kun je de timer niet gebruiken, maar dan neem je een kookwekker. Is er ook uitgelegd waarom je met de M-stand moet werken?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: landschap - gebouw - ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Als je op M moet werken, dan kun je de timer niet gebruiken, maar dan neem je een kookwekker. Is er ook uitgelegd waarom je met de M-stand moet werken?
                    Volgens mij gewoon om te leren met de M-stand te werken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: landschap - gebouw - ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door ydnic Bekijk bericht
                      @bouk : mijn voet en ik mag er NIET op lopen
                      @david_ve : heel grappig ;-)
                      Heb je geen krukken te leen? Dan zou je in je directe omgeving misschien iets op kunnen zoeken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: landschap - gebouw - ...

                        Contact opnemen met je docent en de situatie uitleggen, aangepast opdracht vragen die je nu wel kan uitvoeren, eventueel afspreken dat je die opdracht later alsnog doet
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #13
                          Re: landschap - gebouw - ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                          Contact opnemen met je docent en de situatie uitleggen, aangepast opdracht vragen die je nu wel kan uitvoeren, eventueel afspreken dat je die opdracht later alsnog doet
                          dat vind ik nu nog eens een zinvolle reactie.
                          en de meest voor de hand liggende lijkt me.

                          Comment


                          • #14
                            Re: landschap - gebouw - ...

                            @ Antoinette : Al ooit eens op krukken moeten rondlopen ? Het is niet voor langere afstanden af te leggen. En dan nog eens een camera en statief meenemen ?

                            @ jvdk en Control-Z : ondertussen heb ik alle begrip gekregen van de docent en is het niet erg dat mijn foto's iets later worden ingediend.

                            Ondertussen al eens aan het nadenken over fotogenieke plaatskes in mijn eigen streek (Menen-Kortrijk).

                            Comment


                            • #15
                              Re: landschap - gebouw - ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door ydnic Bekijk bericht

                              ondertussen heb ik alle begrip gekregen van de docent en is het niet erg dat mijn foto's iets later worden ingediend.
                              daar ging ik zo wie zo al van uit hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X