Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor bruiloft binnen en buiten :confused:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor bruiloft binnen en buiten :confused:

    welke lens kan ik het beste gebruiken voor foto's bruiloft zowel binnen als buiten.
    ik bezit een EOS D400 met lenzen 50mm f1.8 en de 55-250.
    Zit hier een lens tussen zo niet graag een alternatief ervoor 17-55f/2.8 IS USM, 24-70 f/2.8 USM, 24-105 f/4.0 L USM of de 18-135 f/3.5-5.6 IS
    Eventueel zelfde kwaliteit van andere makelij.
    Daar we een beginnende fotograaf zijn die er nog niet veel van afweet.

    Groetjes,
    @lbert.

  • #2
    Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

    17-55f/2.8 IS USM
    Je mist immers nog breedhoek, en voor binnen: hoe lichtsterker hoe beter. Een alternatief zou de Tamron 17-50/2.8 kunnen zijn, al dan niet met stabilisatie (VC).

    Beginnende fotograaf & huwelijksreportages Begin dan al maar snel te oefenen

    Comment


    • #3
      Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

      Volgend jaar trouwt mijn jongste zoon en heeft mij de vraag gesteld om foto's te nemen tijdens de trouwpartij.
      Dit zou ik liever doen dan ganse tijd te moeten stilzitten.
      Daarom deze vraag en deze lens zal zeker nog van pas komen, daar er de komende jaren nog trouwers zijn in de famillie die deze vraag al gesteld hebben.

      Bedankt voor de snelle reactie,'t ja ik weet het 'k zal nog heel veel moeten oefenen tot Augustus 2011 maar alle bruikbaretips zijns zijn welkom via hier of per e-mail.


      Groetjes,
      @lbert.
      Last edited by albert; 6 oktober 2010, 10:23.

      Comment


      • #4
        Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

        Augustus 2011, dat zal ne nipte worden

        tips:
        - ken je materiaal van binnen en van buiten
        - voorzie eventueel backup materiaal (op 5 huwelijken nog nooit nodig gehad... maar toch)
        - maak voor jezelf een draaiboek van die dag, timing is zeer belangrijk

        - gebruik de zoekfunctie op dit forum, hier is al heel veel over geschreven
        - altijd handig om op voorhand al een reeks foto's in je hoofd te hebben die je zeker wil maken. Inspiratie kan je vinden op websites van de pro's, of via pbase, flickr, google, ...

        Een extern flitsje is ook altijd handig, augustus kan bijzonder zonnig zijn (lees: inflitsen)

        nog iets: als je 't zowat goed wil doen is een huwelijksreportage een hele dag hard werken, en zeker niet ' wat rondwandelen en af een toe een fotootje schieten' Als vader van de bruidegom zal je vermoedelijk ook aangesproken worden door familie en vrienden, probeer in eerste instantie fotograaf te zijn.

        gr
        Last edited by Sam Jae; 6 oktober 2010, 10:47.

        Comment


        • #5
          Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

          Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          tips:
          - ken je materiaal van binnen en van buiten
          - voorzie eventueel backup materiaal (op 5 huwelijken nog nooit nodig gehad... maar toch)
          - maak voor jezelf een draaiboek van die dag, timing is zeer belangrijk

          - gebruik de zoekfunctie op dit forum, hier is al heel veel over geschreven
          - altijd handig om op voorhand al een reeks foto's in je hoofd te hebben die je zeker wil maken. Inspiratie kan je vinden op websites van de pro's, of via pbase, flickr, google, ...

          Een extern flitsje is ook altijd handig, augustus kan bijzonder zonnig zijn (lees: inflitsen)

          nog iets: als je 't zowat goed wil doen is een huwelijksreportage een hele dag hard werken, en zeker niet ' wat rondwandelen en af een toe een fotootje schieten' Als vader van de bruidegom zal je vermoedelijk ook aangesproken worden door familie en vrienden, probeer in eerste instantie fotograaf te zijn.

          gr
          Klopt als een bus. Ik trek 90% op 24-70 f2.8, 8% op +80mm en 2% -20mm.
          Dus de massa van de foto's ligt tussen 24 en 70mm.
          Die 50mm is een prima lens.

          Backup belangrijk + externe flits.

          Alleen begrijp ik niet goed hoe je dat allemaal gaat combineren. De papa van, in suite en dan ook nog de fotograaf. Ik zou zeggen: geniet ook van die dag.
          Huwelijksfotograaf is werken hoor door heel geconcentreerd te blijven!
          Wat ga je doen tijdens de ontvangst bij de receptie? Mensen ontvangen en fotograferen in eenzelfde beweging ()

          Als er van mij gaan huwen, laat ik iemand inhuren en geniet ik gewoon van die dag.

          Maar dat is maar mijn gedacht.

          Slotsom:
          - een goede voorbereiding,
          - veel opgeladen batterijen en veel Gb aan kaartjes.
          - backuptoestel, lens, flash.
          - je moet alle functies blindelings kennen van je toestel. Vertrouw niet op het "groene knopje" alleen.
          - veel succes en trouwens ..... proficiat!
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #6
            Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

            Wat ga je doen tijdens de ontvangst bij de receptie? Mensen ontvangen en fotograferen in eenzelfde beweging ()

            Als er van mij gaan huwen, laat ik iemand inhuren en geniet ik gewoon van die dag.

            Maar dat is maar mijn gedacht.
            Mee eens.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

              Ja, pfff...weet waar je aan begint. Trouwerijen fotograferen is pure topsport...daar ben ik al achter. Je rent je suf, hebt geen tijd om wat te eten of te drinken met anderen.
              Een groothoek is een must, maar een mooie lichtsterke portretlens is ook aan te raden. Die 50mm is prima, ik gebruik dan weer graag mijn 70-200mm. Flits! Zeker om binnen mee te kunnen bouncen of in te flitsen als de zon heftig schijnt.

              Als je het echt wilt doen (denk er echt goed over na) oefen dan vooral veel op de locaties waar je zoon gaat trouwen en waar ze fotoreportage willen hebben.

              Comment


              • #8
                Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                Wat ook vaak wordt gebruikt is een externe flitser met paraplu, bv een quantum flash. Kan je zowel binnen als buiten gebruiken. Wel handig als je een assistent hebt om het vast te houden. Voordeel is dat het licht van opzij komt (ong. een hoek van 45°) waardoor je een veel mooier licht en schaduwen bekomt.
                Last edited by alex606; 6 oktober 2010, 18:06.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                  Met paraplu werken in een gemeente/stadhuis en kerk...
                  Daar ga je geen tijd en soms gewoon geen plaats voor hebben.
                  Bij het overhandigen van de ringen staat er nog een priester en dikwijls getuigen bij en daar nog met zo'n paraplu rond .
                  Sorry, in Amerika kan dat; in Belgie niet hoor. Ik krijg het alleszins niet klaar.
                  [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                    als je nog een jaar de tijd hebt kan je op dit forum iemand zoeken die regelmatig huwelijken doet en eventueel een keer meegaan.

                    Men trouwt maar een keer met dezelfde vrouw en dan mogen die foto's wel goed zitten. Oefenen oefenen en oefenen!
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                      Probeer ook niet voor de voeten te lopen van de echte fotograaf
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        Probeer ook niet voor de voeten te lopen van de echte fotograaf
                        tenzij je natuurlijk bij op elke foto wil
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                          Als ik u was, zou ik gewoon genieten en geen foto's nemen !

                          Als je de hele dag ergens foto's van neemt, weet je er achteraf niks meer van, omdat je de hele dag in de weer bent. Dat zou toch zonde zijn !

                          Met alle respect : maar de vraag of u zou willen fotograferen is volgens mij ingegeven door financiele overwegingen.

                          En gaat je zoon en de overige toekomstige trouwende familieleden je extra lenzen, batterijen, geheugenkaartjes, back up toestel , afdrukken foto's etc betalen ? (nu ja, dit zijn mijn zaken niet)

                          Huur een prof in, dat kost geld, maar dan kan je tenminste genieten en weet je achteraf nog iets van wat de mooiste dag van je zoon zijn leven is.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                            Lijkt mij ook moeilijk combineerbaar, toch zeker met je zoon.

                            Ik heb vorig jaar de receptie en avondfeest van trouw van mijn schoonbroer moeten fotograferen. Voor de ceremonies hadden ze gelukkig beroep gedaan om een beroepsfotografe.

                            Ik vond dit wel fijn, aangezien ik ook niet zo een stilzitter ben. Dit betekende wel dat ik enkel op het einde van de receptie nog snel wat overgelaten hapjes naar binnen heb gespeeld; ik mijn eten koud kon opeten; ik de dranken heb laten staan en me beperkt heb tot water en frisdrank; en ik telkens er ambiance was op de dansvloer met mijn camera aan het dansen was. Mijn vrouw was er niet gelukkig om :-) Op het einde van de avond had ik 1 zeer oog van door mijn zoeker te kijken en 1 zeer oog van de constante flits.

                            Ik betwijfel of je als vader in de mogelijkheid verkeert om dit te doen.

                            Ik heb me toen een 28 mm 1,8 aangeschaft voor binnen te fotograferen en die was heel bruikbaar. Voor de rest nog een externe flits en een externe harde schijf om geregeld een back-up te maken.
                            Een Canon 350D met EF 28mm 1.8 UMS, EF 50mm 1.8 II en EF 16-35mm 2.8L II UMS in de kast en een Leica X1 voor dagelijks gebruik

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens voor bruiloft binnen en buiten

                              Zorg ook voor genoeg geheugen en batterijen.
                              Zo zag ik eens een fotograaf op een trouw die constant de foto's naar z'n laptop aan het kopieren was, omdat hij een 2GB en een 16GB kaartje gebruikte (en op z'n 5dII in full raw trok). Verder had hij ook maar 1 body.

                              Comment

                              Working...
                              X