Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Topic Carl Zeiss lenzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Topic Carl Zeiss lenzen.

    Las net hier op het forum over een Carl Zeiss lens.
    Deze lens [50mm] kwam positief naar voren.

    Zijn er nog meer mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben te melden over de verschillende glazen van Carl Zeiss voor Canon?

    Groetjes

    Leo
    Last edited by Leo 50D; 5 oktober 2010, 19:01.
    50D - 10D - 24-105 - flitslicht

  • #2
    Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

    Aangezien je geen Sony Alpha hebt zal je manueel moeten focussen.
    De enige Carl Zeiss lenzen met autofocus zijn gemaakt voor de Sony-toestellen.

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

    Comment


    • #3
      Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

      De beste lens (optisch, mechanisch, qua bouw...) die ik ooit gehad heb, is de CZ 135/1.8...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

        Afgelopen weekend heb ik de Carl Zeiss 50mm f1.4 even mogen uitproberen van een vriend. Het verschil met mijn canon EF 15-85 f3.5-5.6 waren de kleuren. De kleuren van de Carl Zeiss vindt ik mooier en je hoeft de foto ook nagenoeg niet meer bij te werken.

        Ook zijn de foto's erg scherp mits goed scherp gesteld uiteraard. Hij geeft dit aan door een piepje, en het middelste scherpstelpunt ligt rood op. Ik ga zelf nu voor de Carl Zeiss 35mm f2.0 omdat de hoek van een 50mm lens te smal wordt op mijn eos 7d. de 35mm komt dan uit op 56mm wat bijna vergelijkbaar met de 50mm op een eos 5d MK II.

        Als je het niet erg vindt om met de hand scherp te stellen is het een fantastische lens.
        (En je bent er zo aan gewend) Het geeft je weer een beetje het analoge gevoel terug.

        Je moet de foto's zien om het te geloven maar ook ik ben sinds dit weekend overstag en mijn volgende lens wordt de 35mm f2.0 van Carl Zeiss.

        Probeer eens zo'n lens te huren of te lenen van een kennis. Na het maken van de eerste foto's ben je ook verkocht.

        Veel suc6 met het maken van je keuze.
        Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

        Comment


        • #5
          Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

          Ik ben een Carl Zeiss fan.
          Heb ondertussen al een aantal canon L lenzen vervangen door de nieuwe ZE (canon mount) zeiss lenzen. Heb de distagon 21 en 35mm en de 50mm makro-planar.
          Allemaal fantastisch (als je geen AF nodig hebt)
          Ze geven me een andere look dan canon lenzen. Erg goed micro-contrast. Iets wat je met nabewerking niet voor mekaar krijgt.

          Comment


          • #6
            Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

            Ik ben ook een grote fan van zeiss lenzen, ze geven echt meer diepte (3D) in de foto's dan enig ander merk en prachtige realistische kleuren, zelfs de iets goedkopere versies, ik heb voorlopig enkel de c/y 35 2.8, die ik €90 heb betaald, op f4 geeft die een van de hoogste resoluties die je kunt vinden http://slrlensreview.com/web/benchma...ge-part-3.html

            Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
            Aangezien je geen Sony Alpha hebt zal je manueel moeten focussen.
            De enige Carl Zeiss lenzen met autofocus zijn gemaakt voor de Sony-toestellen.

            Sven
            Dit klopt niet helemaal, er is de Contax N serie geweest, die na een kleine ingreep zelf AF geeft op canon
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

              Fotograaf Nat. Geographic over Zeiss
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Ik ben ook een grote fan van zeiss lenzen, ze geven echt meer diepte (3D) in de foto's dan enig ander merk en prachtige realistische kleuren, zelfs de iets goedkopere versies, ik heb voorlopig enkel de c/y 35 2.8, die ik €90 heb betaald, op f4 geeft die een van de hoogste resoluties die je kunt vinden http://slrlensreview.com/web/benchma...ge-part-3.html



                Dit klopt niet helemaal, er is de Contax N serie geweest, die na een kleine ingreep zelf AF geeft op canon
                ik heb nog een contax zeiss met het rode sterretje 50mm 1.7 yachica mont ik kan hem niet gebruiken kan jij dat op je canon gebruiken

                Comment


                • #9
                  Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

                  Naast een reeks lichtsterke AF-s Nikkors gebruik ik ook Carl Zeiss objectieven.
                  Momenteel heb ik een Distagon 25/2.8 ZF; een Planar 50/1.4 en een Makro Planar 100/2.0 ZF (Nikonmount).
                  Alle Zeiss objectieven zijn aan elkaar Colour-matched, en dat kan je van Nikkors helemaal niet zeggen en andere merken ook niet.
                  CZ objectieven hebben zeker qua scherpte, contrast en brillance een serieus streepke voor op de Nikkors; met Canon heb ik geen ervaring.
                  Het spreekt voor zich dat ieder voor zich uitmaakt of hij al dan niet MF wil werken.

                  Groet,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    ik heb nog een contax zeiss met het rode sterretje 50mm 1.7 yachica mont ik kan hem niet gebruiken kan jij dat op je canon gebruiken
                    Hey, sorry voor mijn late antwoord, maar ik ben even op verlof geweest. Ik kan deze lens idd simpel gebruiken op mijn Canon met de adapter die ik al heb.
                    Buiten nogal wat LoCa en redelijk wilde bokeh is dit blijkbaar een schitterende lens (een van de hoogste randscherptes van alle 50mm lenzen tot op vandaag!)
                    Het enige 'probleem' is dat ik ondertussen minstens een 10 tal normaal-lenzen heb met maximumdiafragma tussen 1.2 en 2.8, waarbij de fantastische 1.2 de duurste was voor slechts €160, dus ik weet niet of ik de prijs ga willen betalen die u ervoor in gedachten hebt, maar u mag altijd een voorstel doen via pm!
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos 7d user Bekijk bericht
                      Carl Zeiss 50mm f1.4 even mogen uitproberen van een vriend. Het verschil met mijn canon EF 15-85 f3.5-5.6 waren de kleuren.
                      Is dit niet een knollen en citroenen verhaal?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Topic Carl Zeiss lenzen.

                        [Mod] off-topic berichten en beledigende berichten werden verwijderd.

                        Oppassen gasten, persoonlijke aanvallen en beledigende taal hebben we niet graag meer. Goede afspraken maken goede vrienden
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment

                        Working...
                        X