Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm 1:2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150mm 1:2.8

    Hallo, ik heb bovenstaande Sigma in mijn bezit, echter zonder gebruiksaanwijzing. Daarom dan ook deze vraag: waarom staat daar een schakelaar op met de vermelding FULL ofwel 0,52-(een platte acht) ofwel 0,38-0,52m.
    Ik kan vermoeden dat dit over de afstand gaat, maar waarom heb je niet genoeg aan FULL of vergis ik mij?

    Bedankt,

    Raf

  • #2
    Re: Sigma 150mm 1:2.8

    Ik ken deze lens niet, maar ik vermoed dat dit te maken heeft met een beperken van zijn focusbereik, om zo hunten van de lens tegen te gaan (hunten is het zoeken van de juiste focus, waardoor de lens van zijn dichtste afstand tot oneindig heen en weer zoekt).
    grts
    Nikon Df

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150mm 1:2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Bekijk bericht
      Hallo, ik heb bovenstaande Sigma in mijn bezit, echter zonder gebruiksaanwijzing. Daarom dan ook deze vraag: waarom staat daar een schakelaar op met de vermelding FULL ofwel 0,52-(een platte acht) ofwel 0,38-0,52m.
      Ik kan vermoeden dat dit over de afstand gaat, maar waarom heb je niet genoeg aan FULL of vergis ik mij?

      Bedankt,

      Raf
      Met deze schakelaar kun je inderdaad de scherpstelafstand beperken. Omdat het hier om een macro objectief gaat, die je ook voor algemene fotografie kan gebruiken, wil je natuurlijk voorkomen dat tijdens het scherpstellen van niet-macro onderwerpen het hele macro-gebied van 0,38-0,52 m doorlopen wordt. Daarom beperk je deze actie met de schakelaar (zet hem daartoe op 0,52 - oneindig). Met de schakelaar op FULL wordt altijd het hele gebied doorlopen...en dat kan resulteren in een trage scherpstelling van je onderwerp....
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment

      Working...
      X