Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nieuwe lens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp nieuwe lens canon

    Hoi!
    Ik ben van plan om een nieuwe lens te kopen, aangezien mijn huidige niet aan mijn eisen voldoet. (ik heb een sigma 18-200mm DC) Nu heb ik al wat rondgeneusd in de topics hier, maar het aanbod is zo groot, ik ga er van duizelen!

    Ik heb nu een jaar ervaring met fotografie, en ik wil m'n nieuwe lens voornamelijk gebruiken voor portret en actiefoto's van paarden. Dit zowel outdoor als indoor, mijn voorkeur gaat dus naar een lichtsterkere lens (ik flits niet ivm schrikreacties) Ik ben best perfectionistisch en wil haarscherpe foto's. Ook maak ik regelmatig foto's in slechtere weersomstandigheden (bv. een wedstrijd op regenachtige dag) Omdat mijn uhm 'doelgroep' paarden is, zou ik toch bij een bereik van 200mm (of eventueel meer) blijven. Qua prijsklasse heb ik nog niet echt een idee, ik heb wel een vakantiejob en wat bijbaantjes, en voor 'de perfecte' lens zou ik gerust wat langer willen werken.

    Hetgeen belangrijk is, is dat ik later zeker geen spijt ga hebben van mijn aankoop en ga willen overstappen naar een andere lens, aangezien dat duurder uitkomt dan meteen 'de goede' te kopen. Ik weet ook niet goed of ik beter overstap naar een canon lens, of bij sigma blijf (maar dan de professionelere series). Ook wel of geen IS zorgt voor de nodige twijfels, ik weet niet of ik het wel nodig ga hebben, en het brengt toch een behoorlijk prijsverschil met zich mee.

    De body die ik heb is een canon 1000D.

    Dus als iemand suggesties/tips heeft, laat maar weten, je kan me er echt mee helpen!

    Alvast bedankt,
    Laurence
    Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
    Mijn foto's van paarden vind je hier

  • #2
    Re: Hulp nieuwe lens canon

    Een 70-200 2.8 met IS of OS. Waarom: lichtsterk(paarden binnen), antibibber(paarden binnen), 200mm(dat wil je zelf), evntueel een 1.4 converter te gebruiken.

    Nadeel duur, ook de Sigma versie met OS is duur, dat het voor mij geen alternatief zou zijn voor de Canon.

    Er is pas een nieuwe Canon 70-200 2.8 IS, dus misschien kun je een versie I vinden 2de hands.

    Alternatief: 2de hands Sigma 70-200 2.8 zonder OS, die vind je hier regelmatig te koop voor rond de €400.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hulp nieuwe lens canon

      Oke dankje voor informatie! Het zijn inderdaad erg dure lenzen, maar dan wacht ik denk ik liever een jaartje langer met 'm te kopen dan nu een goedkopere en dan nog niet tevreden zijn. Dus ik denk dat ik dan inderdaad eens ga kijken voor de eerste versie van die canon, en anders doorspaar voor de nieuwe ? Oh nog iets, ik vraag me af of mijn huidige body niet wat te min is voor zo'n lens ?
      Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
      Mijn foto's van paarden vind je hier

      Comment


      • #4
        Re: Hulp nieuwe lens canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
        Oke dankje voor informatie! Het zijn inderdaad erg dure lenzen, maar dan wacht ik denk ik liever een jaartje langer met 'm te kopen dan nu een goedkopere en dan nog niet tevreden zijn. Dus ik denk dat ik dan inderdaad eens ga kijken voor de eerste versie van die canon, en anders doorspaar voor de nieuwe ? Oh nog iets, ik vraag me af of mijn huidige body niet wat te min is voor zo'n lens ?
        Een boddy is nooit te min voor een objectief, in 90% van de gevallen is het eerder omgekeerd, met zo een objectief kan je jaren langer dan met een boddy.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp nieuwe lens canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
          Oh nog iets, ik vraag me af of mijn huidige body niet wat te min is voor zo'n lens ?
          Het ziet er zo maar minnetjes uit, maar troost je...
          Bij de laatste 24u van Zolder stond ik naast een fotograaf (hobby) die een lens EF 300mm f/2.8 L IS USM gehuurd had, met een eos 1000...
          en die kerel maakte verdomd mooie fotokes.
          Dat toestel heeft wel wat beperkingen, maar het toestel leren kennen en dan wat anticiperen brengt goede resultaten..
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #6
            Re: Hulp nieuwe lens canon

            Oké dat stelt me wel wat gerust! Dankjewel ^^
            Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
            Mijn foto's van paarden vind je hier

            Comment


            • #7
              Re: Hulp nieuwe lens canon

              trouwens..... knappe foto's op je website
              doe zo zeker voort hee.... enne , eerst lenske dan andere body ...
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #8
                Re: Hulp nieuwe lens canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Kiwiaa Bekijk bericht
                maar dan wacht ik denk ik liever een jaartje langer met 'm te kopen dan nu een goedkopere en dan nog niet tevreden zijn.
                Nu een tweede hands Sigma kopen voor een leuk bedragje en dan doorsparen voor een Canon 70-200 2.8 IS I. Je kunt die Sigma volgend jaar of over twee jaar weer verkopen voor dezelfde prijs en als je geluk met winst. Je kunt dan wel al een hele tijd met zo'n heerlijk 70-200 2.8 werken.
                Last edited by hjanssen; 4 oktober 2010, 18:09.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp nieuwe lens canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  trouwens..... knappe foto's op je website
                  doe zo zeker voort hee.... enne , eerst lenske dan andere body ...
                  Dankjewel En ja ik ben zoiezo niet van plan om 'n andere body te kopen, maar ik vroeg me af of de body de lens niet teniet zou doen

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Nu een tweede hands Sigma kopen voor een leuk bedragje en dan doorsparen voor een Canon 70-200 2.8 IS I. Je kunt die Sigma volgend jaar of over twee jaar weer verkopen voor dezelfde prijs en als je geluk met winst. Je kunt dan wel al een hele tijd met zo'n heerlijk 70-200 2.8 werken.
                  Daar had ik nog niet aan gedacht, lijkt me idd een goede oplossing! Dankje!
                  Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
                  Mijn foto's van paarden vind je hier

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp nieuwe lens canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Een boddy is nooit te min voor een objectief, in 90% van de gevallen is het eerder omgekeerd, met zo een objectief kan je jaren langer dan met een boddy.
                    Ben ik toch niet helemaal mee akkoord. De 70-200 2.8IS van canon gaat veel beter tot zijn recht komen op een betere body. Zal op de 1000D ook al betere resultaten geven dat zijn huidige lens, maar niet de resultaten tot wat de lens in staat is.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp nieuwe lens canon

                      Om het even waar of hoe, hoe je het keert of draait : de canon 70-200 2.8 II is een enig objectief. Nog nooit zo'n resultaten gehad ( wel gezien, uiteraard )
                      Zou graag betaald worden voor reklame, maar dat is niet
                      B.t.w. Doc : proficiat voor de foto's, Chapeau !
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp nieuwe lens canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Ben ik toch niet helemaal mee akkoord. De 70-200 2.8IS van canon gaat veel beter tot zijn recht komen op een betere body. Zal op de 1000D ook al betere resultaten geven dat zijn huidige lens, maar niet de resultaten tot wat de lens in staat is.
                        Natuurlijk zal de lens op een betere (lees duurdere) body mooiere resultaten kunnen geven,maar daar ging het hier niet om.
                        De resultaten van deze lens op de EOS1000 halen het beste uit de camera,
                        en als je het beste haalt uit een body, dan mag je toch een gelukkig mens zijn,
                        en dat doet de topicstarter wel.. kijk maar eens op z'n website..
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp nieuwe lens canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          ... kijk maar eens op z'n website..
                          Haar website!!!!?

                          Best aardige foto's Laurence
                          Ik fotografeer ongeveer even lang met een spiegelreflex als jij en ik schaam mij een beetje als ik jou foto's zie!!!
                          Ik fotografeer ook veel paarden.
                          Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp nieuwe lens canon

                            Dankjewel voor de complimenten zeg , 'k word er verlegen van

                            Ik ben niet van plan om over te stappen naar 'n andere body, misschien op langere termijn, aangezien ik eerst nog 2 jaar moet werken (nuja vakantiejob dus eigelijk 2 maanden maar verdeeld over 2 jaar aangezien ik herexamens moet incalculeren) voor ik die lens kan betalen. Trouwens, een betere body met mijn huidige lens, daar ben je ook niets mee als je't mij vraagt. en Oh, ik moet zeggen, op vlak van apparatuur ben ik een leek, ik heb zo wel 'n idee van de body's en lenzen maar ik kan niet tot in detail de verschillen gaan aanduiden. Zolang ik tevreden ben met mijn 1000D, wat nu nog het geval is, ga ik niet veranderen. Voor de lens is het een ander verhaal!

                            Maar ik denk dat ik, zoals hjanssen voorstelde, op zoek ga naar 'n tweedehands sigma zodat ik al twee jaar verder kan en niet de hele tijd tegen de grenzen van mijn huidige lens bots, en daarna kan overstappen op canon. Dat lijkt me de beste oplossing!

                            (oh en ik ben idd een 'zij' )
                            Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
                            Mijn foto's van paarden vind je hier

                            Comment

                            Working...
                            X