Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nieuwe lens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp nieuwe lens canon

    Hoi!
    Ik ben van plan om een nieuwe lens te kopen, aangezien mijn huidige niet aan mijn eisen voldoet. (ik heb een sigma 18-200mm DC) Nu heb ik al wat rondgeneusd in de topics hier, maar het aanbod is zo groot, ik ga er van duizelen!

    Ik heb nu een jaar ervaring met fotografie, en ik wil m'n nieuwe lens voornamelijk gebruiken voor portret en actiefoto's van paarden. Dit zowel outdoor als indoor, mijn voorkeur gaat dus naar een lichtsterkere lens (ik flits niet ivm schrikreacties) Ik ben best perfectionistisch en wil haarscherpe foto's. Ook maak ik regelmatig foto's in slechtere weersomstandigheden (bv. een wedstrijd op regenachtige dag) Omdat mijn uhm 'doelgroep' paarden is, zou ik toch bij een bereik van 200mm (of eventueel meer) blijven. Qua prijsklasse heb ik nog niet echt een idee, ik heb wel een vakantiejob en wat bijbaantjes, en voor 'de perfecte' lens zou ik gerust wat langer willen werken.

    Hetgeen belangrijk is, is dat ik later zeker geen spijt ga hebben van mijn aankoop en ga willen overstappen naar een andere lens, aangezien dat duurder uitkomt dan meteen 'de goede' te kopen. Ik weet ook niet goed of ik beter overstap naar een canon lens, of bij sigma blijf (maar dan de professionelere series). Ook wel of geen IS zorgt voor de nodige twijfels, ik weet niet of ik het wel nodig ga hebben, en het brengt toch een behoorlijk prijsverschil met zich mee.

    De body die ik heb is een canon 1000D.

    Dus als iemand suggesties/tips heeft, laat maar weten, je kan me er echt mee helpen!

    Alvast bedankt,
    Laurence
    Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
    Mijn foto's van paarden vind je hier

  • #2
    Re: Hulp nieuwe lens canon