Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoomlens

    ik werk al geruime tijd met een Nikon 24-70 zoomobjectief. Ik heb er al aan gedacht om over te schakelen op Nikon lenzen met vaste brandpuntafstand. Zou ik mij verbeteren qua scherpte ? Ik maak nogal grote prints van 100 cm x 70 cm. Graag uw mening aub ?
    Dirk Schepens.
    Dirk
    mijn website http://photos-by-dirk.fotopic.net/

  • #2
    Re: zoomlens

    op welke camera zou je ze gebruiken?

    primes zijn in principe altijd scherper dan zoomlenzen en op grote prints zou dat wel eens goed tot zijn recht kunnen komen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: zoomlens

      Er word beweerd dat een 24-70mm f2.8 zelfs scherper zou zijn dan sommige primes dus veel verbetering zou ik niet verwachten.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: zoomlens

        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
        Er word beweerd dat een 24-70mm f2.8 zelfs scherper zou zijn dan sommige primes dus veel verbetering zou ik niet verwachten.
        Dit wordt inderdaad beweerd voor zowel de Nikkor 24-70 mm/f2.8 en de Nikkor 14-24 mm/f2.8. Zou dus heel wat kunnen schelen...dan kun je het laten bij 1 objectief
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: zoomlens

          Beste dirk , ik heb uw fotosite bekeken dat is ook het enige houwvast dat ik van u heb .met het materiaal wat u nu heeft moet dat stukken beter kunnen .De fout ligt wel degelijk bij u manier van fotograferen .Die reisfoto's zijn iets te overbelicht ,die zijn te helder waardoor ge aan kontrast veel verliest en alsdusdanig aan scherpte ook .Probeer op de stand A te fotograferen en op -0,7 stop onderbelichten .Daarmee moet u al voor een stuk geholpen zijn Ik fotografeer reeds 35 jaar met nikon . mocht u in mijn buurt komen kunt u steeds eens binnen komen . U kunt ook mailen op ( marleenblieck@hotmail.com ). Het zou jammer zij dit uitstekend materiaal te verkopen zonder dat uw problemen opgelost zouden worden . Met beleefde groeten ,etienne
          Last edited by etienne1; 4 oktober 2010, 19:53.
          Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

          Comment


          • #6
            Re: zoomlens

            Als het aan overbelichting ligt, is het dan niet handiger om gewoon het histogram te leren lezen (Ik denk dat dit bij veel amateurfotografen ontbreekt).
            Bij de eerste foto's die ik nam hield ik hier totaal geen rekening mee.
            Nu kijk ik er wel naar en stuur ik bij waar nodig. Want je gaat niet in elke situatie -0.7 EV belichten.
            Ik zeg niet dat mijn foto's nu perfect belicht zijn, maar er is toch vooruitgang.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: zoomlens

              Ik heb ook uw site eens bekeken en ik moet zeggen dat ik in geen enkele foto echt scherpte vind, post eens wat foto's met gegevens erbij dan zal je sneller een oplossing vinden.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment

              Working...
              X