PDA

Volledige versie bekijken : Dienaar van de pastoor...

G.R.
3 oktober 2010, 14:19
en de mis. Nog niet zo lang geleden. III

http://i968.photobucket.com/albums/ae166/gray31/dienaar_van_de_mis.jpg

bouk
3 oktober 2010, 15:00
heel goed.
grt,bouk.

jumpforjoy
3 oktober 2010, 15:18
nogal actueel onderwerp ;)

Alles wat erin moet zitten zit erin. De titel klopt:G

fddent
3 oktober 2010, 15:39
Compo en kleuren zitten goed, maar ik mis hier toch wel scherpte, waardoor veel detail verloren gaat.

E.G.
3 oktober 2010, 16:02
Misdienaar-dienaar van de pastoor

Murmelende gebeden
Wierook gebrand
Gewijd water niet vergeten
Langs bos en rand

We hebben het geweten
Hij was immers ten gast
Verdrongen in tverleden
Altijd een mouw aangepast

Een moeilijk leven beschoren?
Waar zijn stola en pij
Ik mag het niet horen
Dat patersgevrij!

Onschuld gewrongen
Geluk op een kier
Vrijheid herwonnen
Misschien toch plezier!

G.R.
3 oktober 2010, 20:14
Halloo E.G.,
een dichter in de kring:G
Een concurrent voor Doudeke:eek:
Laat ze maar horen, en lezen, het geeft steeds iets extra !
Dank voor het kijken en dank voor de tekst en reacties uiteraard.

tullep
3 oktober 2010, 22:08
heel mooi plaatje

doudeke
4 oktober 2010, 10:37
Als een engeltje op weg naar een kerstboom om in te gaan hangen. Hele mooie foto. :G:G
En E.G. schrijft hier neer wat pozie is. (Proficiat) Dit is geen concurrentie want ik bedrijf
dit niet en zou het ook niet kunnen.
Ik mijmer maar wat, in een taal die ik geleerd heb van verdriet, verlangen, hoop, stilte,
schoonheid en waanzin, naar mezelf op zoek, ook al weet ik dat ik onvindbaar ben.

stco
4 oktober 2010, 11:22
Mooie foto,
goed

sommigen worden lyrisch geinspireerd
groeten
steven

tantine
4 oktober 2010, 11:44
Waar is de tijd waar wij bijna allemaal eens misdienaar zijn geweest!! Ik weet nog dat ik dan iedere keer enkele centjes kreeg en na de dienst naar de winkel ging om lekkere zuurtjes te kopen!!;)
Mooi hoor G.R.!!
Gr Pascale

G.R.
6 oktober 2010, 23:12
Thanks allemaal voor de fijne reacties:G

Reginald
8 oktober 2010, 06:37
Dit is weer zo een van die foto's die onbegrijpelijk opgehemeld wordt door de anciens hier. Ik vind hem niet goed en ik ben ervan overtuigd dat je er al beteren gemaakt hebt. Dit is niet echt showcase materiaal :green: Hij is niet scherp en kwa compositorische elementen heb je enkel een heel klein beetje ritme door de 3 bomen maar ik mis verder diepte, sfeer, ... dit is voor mij een loutere registratie van een misdienaar die naar huis wandelt ofz. Je kan zeggen dat hij actueel is maar daar zie ik niets van in de foto, 100 jaar geleden liepen ze ook zo naar huis dus iets actueel zit er mijns inziens niet in :green: Toen ik de titel zag dacht ik onmiddelijk aan een pastoor met zijn hand op het hoofd van een misdienaar, een beetje van onder uit getrokken...
sorry voor de misschien harde commentaar!:rolleyes:

grtz

bouk
8 oktober 2010, 09:15
Toen ik de titel zag dacht ik onmiddellijk aan een pastoor met zijn hand op het hoofd van een misdienaar, een beetje van onder uit getrokken...

tja....ieder zijn idee h.
maar dan zie ik toch liever dit hoor.
grt,bouk.

david_ve
8 oktober 2010, 09:19
mooi beeld:G

doudeke
9 oktober 2010, 03:09
Dit is weer zo een van die foto's die onbegrijpelijk opgehemeld wordt door de anciens hier... dit is voor mij een loutere registratie van een misdienaar die naar huis wandelt.

Voor jou is dit misschien een registratie van een misdienaar die naar huis wandelt. Voor
mij is het een engeltje op zoek naar een kerstboom om in te gaan hangen. En dan wordt
het onbegrijpelijk opgehemeld een onbegrijpelijk neergesabeld.

E.G.
9 oktober 2010, 10:10
Beste Reginald

Dit is weer zo een van die foto's die onbegrijpelijk opgehemeld wordt door de anciens hier.
sorry voor de misschien harde commentaar!

Als je het louter fotografisch bekijkt (techniek en compositie) heb je absoluut gelijk! En het feit dat fotografen die elkaar kennen elkaar ook sneller gunstig gezind zullen zijn is des mensen! Dat geldt niet alleen voor BD maar voor alles in de maatschappij. Knap dat je zo reageert. Ik gooi ook graag stokken in het hoenderhok. Het kan alleen maar ten goede zijn aan het forum.

Echter fotografie is veel meer dan dat! Onderwerp,sfeer en perceptie van de toeschouwer zijn minstens even belangrijk.
Uiteraard heb je ook je leeftijd tegen! De foto geeft een beeld mee dat ouderen onder ons aan de lijve hebben meegemaakt. Daardoor kennen ze ook zeer goed die sfeer. De huidige problemen bij de kerk verbreden die visie en geven er een cynische ondertoon aan. Vooral dr moet je de meerwaarde van deze foto zoeken.

Codon
9 oktober 2010, 13:30
Het zelfde gevoel hier, mooi beeld, compositie OK maar niet super en gewoon niet scherp.
Ik hoop ook dat iedereen eerlijk durft zijn mening te zeggen, zeker in de showcase. Ik heb het gevoel dat dit vaak niet zo is. Opbouwende kritiek is toch hetgeen wat we nastreven (ik in ieder geval als ik iets post)? Anders worden we er niet beter van....

doudeke
10 oktober 2010, 02:12
Het zelfde gevoel hier, mooi beeld, compositie OK maar niet super en gewoon niet scherp.
Ik hoop ook dat iedereen eerlijk durft zijn mening te zeggen, zeker in de showcase. Ik heb het gevoel dat dit vaak niet zo is. Opbouwende kritiek is toch hetgeen wat we nastreven (ik in ieder geval als ik iets post)? Anders worden we er niet beter van....

Oei, ik dacht dat Showcase om te showen was en dat opbouwende kritieken eerder
thuishoorden in Beoordeling. Dan zit ik hier al jaren verkeerd te posten. Wel ben ik
er het mee eens dat iedereen eerlijk zijn mening moet kunnen zeggen, maar dat is
een ander paar mouwen.

Codon
10 oktober 2010, 13:40
Misschien heb ik het helemaal verkeerd voor (ben relatief nieuw op dit forum) maar ik ga af op de beschrijving van het forum door de mods: "Hier kan met strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's."

doudeke
11 oktober 2010, 02:24
Misschien heb ik het helemaal verkeerd voor (ben relatief nieuw op dit forum) maar ik ga af op de beschrijving van het forum door de mods: "Hier kan met strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's."

Dan zit ik hier inderdaad al jaren verkeerd te posten. :o Maar ja, ik ben mijn eigen mod.

G.R.
11 oktober 2010, 14:19
Allemaal bedankt voor het kijken en de fichenbak aan commentaren.
Maar kennen de meesten wel de Kac., psychologie en relativiteit ?
"God-de-vaders" en "Scherprechters" zullen er altijd zijn:B
Waar is het om te doen bij zowel een fotovereniging, Bd als een wedstrijd : beoordelen of veroordelen ? Liefst beoordelen op een respectabele manier (woordenschat), geargumenteerd en in vraagstelling, de enige manier om tot een positieve communicatie te komen. Het allerbelangrijkste in ons leven en ook in onze hobby is vriendschap en begrip, maar die krijg je niet - die bouw je op - en dat moet je bewijzen.

Binnenuit
13 oktober 2010, 09:21
De foto is voor sommigen nostalgie, voor mij een registratie die technisch niet optimaal is, maar de compositie en sfeer is in orde. Ik vind dat een foto waarvan de intentie goed bedoeld is ook wanneer deze niet perfect is hier getoond mag worden.
De bedoeling van een foto; schilderij; lied of gedicht is om iets te vertellen en of een emotie opwekken, daar is de maker gezien de reacties in geslaagd.
Daarom vind ik dit soort fotografie interessanter dan die gepolijste lingeriefotografie.

G.R.
13 oktober 2010, 22:03
De foto is voor sommigen nostalgie, voor mij een registratie die technisch niet optimaal is, maar de compositie en sfeer is in orde. Ik vind dat een foto waarvan de intentie goed bedoeld is ook wanneer deze niet perfect is hier getoond mag worden.
De bedoeling van een foto; schilderij; lied of gedicht is om iets te vertellen en of een emotie opwekken, daar is de maker gezien de reacties in geslaagd.
Daarom vind ik dit soort fotografie interessanter dan die gepolijste lingeriefotografie.
Knappe inhoudelijke analyse:G Dank u voor de reactie.