Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jazz @ Home

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jazz @ Home

    Tof huiskamer festival in de Dijelstad Mechelen, met in de avond een wat groter concert in de stadschouwburg.

    (Iso 1600 f/2.8 1/40sec)

    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: Jazz @ Home

    Mmmmm weinig jazzliefhebbers hier zo te zien
    Knappe foto Kurt waar de beweging van de hand er zeker een meerwaarde aan geeft

    Comment


    • #3
      Re: Jazz @ Home

      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
      Mmmmm weinig jazzliefhebbers hier zo te zien
      Knappe foto Kurt waar de beweging van de hand er zeker een meerwaarde aan geeft
      kan een jazzplaatje zeker smaken...........
      maar dit plaatje zou veel beter geweest zonder dat stukje micro en het statief met partituur dat te nadrukkelijk aanwezig is.....
      facebook

      Comment


      • #4
        Re: Jazz @ Home

        De muziekstijl doet er weinig toe in de concertfotografie. 't moeilijke is een pakkend beeld te maken, dat veel mensen aanspreekt. Ik heb al voorbeeldjes bezien uit dance/jazz/metal/folk/... die bijzonder knap zijn.

        Anderzijds helpt het wel de artiest te kennen, dan heeft de toeschouwer meer affiniteit met het beeld, maar dat is niet strikt noodzakelijk.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: Jazz @ Home

          maar dit plaatje zou veel beter geweest zonder dat stukje micro en het statief met partituur dat te nadrukkelijk aanwezig is.....
          YEP, helemaal waar. Maar ik mocht niet tussen het publiek op de shouwburg stoelen gaan staan. Dus zijn de mogelijkheden beperkt.

          Die Micro zou ik eventueel nog kunnen weg schoppen, maar dan is het geen foto meer. Een foto komt uit de camera, niet uit de computerprogramma (enkel RAW conversie). Da's natuurlijk een persoonlijke mening.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: Jazz @ Home

            Toch mooi gedaan.
            Ik heb daar ook foto's gemaakt en het was zeker niet makkelijk tussen al die statieven en partituren op het podium.
            It's not the size that matters, it's how you use it.
            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

            Comment


            • #7
              Re: Jazz @ Home

              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              YEP, helemaal waar. Maar ik mocht niet tussen het publiek op de shouwburg stoelen gaan staan. Dus zijn de mogelijkheden beperkt.

              Die Micro zou ik eventueel nog kunnen weg schoppen, maar dan is het geen foto meer. Een foto komt uit de camera, niet uit de computerprogramma (enkel RAW conversie). Da's natuurlijk een persoonlijke mening.
              Ik probeer zoveel mogelijk podiumrommel te vermijden in mij foto's, maar helaas lukt dat niet altijd. En die micro? Die valt bij mij wel nog in de categorie van toegelaten bewerkingen. Verder volg ik een beetje hetzelfde principe. En daarnaast probeer ik ongeveer weer te geven hoe het echt was (voor verslagen toch). Je kan van een statisch optreden een actiefoto vastleggen van het ene moment op het einde dat er met de gitaar gezwaaid wordt ... maar is dat dan representatief voor wat er te zien was? Soms is het niet echt fotografisch boeiend. Het zij zo.


              De beweging in de hand is wel mooi, maar globaal gezien inderdaad niet helemaal een pakkend beeld. Soms moeilijk ook gezien de belichting, setup,...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment

              Working...
              X