Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

    Een tijd geleden heb ik een ontdekking gedaan aan mijn Nikon 18-105 VR lens. de vatting, waarmee je hem dus in je body schroeft, bestaat uit 3 lange 'lippen'. Bij deze lens is de vatting van plastiek gemaakt, en een van die 'lippen is afgebroken.


    Nu is mijn vraag, weet iemand of je onderdelen afzonderlijk ergens te pakken kan krijgen?
    Of:
    Heeft iemand per toeval (en dit is écht een long shot!) zo een 18-105 VR lens, waar bv het glas fataal stuk van is en waar ik de vatting eventueel van kan gebruiken?

    Ik had nog een oud sigma lensje waar ik de grote 'switch' mee wou doen, maar deze vatting komt net niet overeen met die van de Nikon.

    Ik heb de lens al eens laten nakijken, en toen wisten ze me te zeggen dat de herstelling ongeveer evenveel zou kosten als een nieuwe lens, dus.. heb ik maar niet laten doen.

  • #2
    Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

    probeer eens ebay

    Comment


    • #3
      Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

      DIT draadje eens lezen, mischien heeft Spanjaart hier een tip.

      Comment


      • #4
        Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        DIT draadje eens lezen, mischien heeft Spanjaart hier een tip.
        Bedankt voor de tip, had gezocht naar aanverwante draadjes, maar deze blijkbaar niet gevonden..
        Heb de firma die Spanjaart aanhaalde een mailtje gestuurd, nu spannend afwachten!
        De vatting die ze op hun site hebben staan (normaal voor de DX 18-55) lijkt me wel het juiste exemplaar te zijn, maar je weet nooit!

        Comment


        • #5
          Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

          Laat wel weten hoe het nu verder afloopt.
          Heb dezelfde lens en het kan me dus ook nog ooit te wachten staan.
          Dat is nu eenmaal de zwakte van die 18-105mm voor de rest een top kitlens
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

            Moest Nikon nu eens een metalen vatting te koop stellen voor deze objectieven.

            Comment


            • #7
              Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Moest Nikon nu eens een metalen vatting te koop stellen voor deze objectieven.
              Neen €10 meer vragen en ze met een metalen vatting afleveren.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Moest Nikon nu eens een metalen vatting te koop stellen voor deze objectieven.
                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Neen €10 meer vragen en ze met een metalen vatting afleveren.
                Als alles heel zou blijven, zou Nikon veel minder verkopen. Dat is nu eenmaal marketing.
                Ze hebben veel liever daar dat je na dat defect ( waarvan de herstellingskosten toch te duur zijn) een andere, betere, duurdere lens koopt.
                Want je wil toch verbeteren? Dan heb je toch een duurdere, betere lens nodig he
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

                  "Dieter,
                  The parts are different for the two lenses. While we don't stock the mount for the 18-105 you can get it directly from Nikon's parts department by calling 310-414-8107. There is no metal substitute.
                  Best Regards,
                  Eric
                  Precision Photo
                  www.bocaphoto.com "

                  Dt is de mail die ik als antwoord kreeg op de vraag of beide vattingen gelijk zijn en of zij de vatting voor de 18-105 ook hebben (op hun www staat enkel de 18-55)

                  Natuurlijk zal dat wel een USA nummer zijn, dus ga hen nog in een mailtje vragen of ze weet hebben van een EU kantoor/nummer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onderdelen om een kapotte lens te herstellen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Als alles heel zou blijven, zou Nikon veel minder verkopen. Dat is nu eenmaal marketing.
                    Ze hebben veel liever daar dat je na dat defect ( waarvan de herstellingskosten toch te duur zijn) een andere, betere, duurdere lens koopt.
                    Want je wil toch verbeteren? Dan heb je toch een duurdere, betere lens nodig he
                    Inderdaad, maar negatieve reklame kunnen ze missen als de pest, gewoon een verkeerde zet die plastieken vattingen.

                    Comment

                    Working...
                    X