PDA

Volledige versie bekijken : Fietsers

PatrickW
28 september 2010, 21:56
Ik had in mijn zwart-wit foto (http://forum.belgiumdigital.com/f109/zwart-wit-331684.html) beloofd om nog wat voorbeelden te posten van foto's met twee lagen.
Hier is er dus nog zo eentje.
Vraag : wat is de eerste (opvallende) laag en wat is de subtielere laag in deze foto ?

http://users.telenet.be/wouterspatrick/IMG_0902.jpg

Fotohandig
29 september 2010, 22:43
Deze is wel meteen leuk. Alleen jammer dat de achtergrond zo druk is, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen.

Om nog even op de showcase terug te komen. Ik gaf onlangs een technisch commentaar op een foto in catagorie showcase en werd bijna vermoord. Volgens poster mocht ik niet iets over de techniek zeggen! Daar waren ander forums voor. Dus ik ben matig in de showcase forums met mijn commentaar.

armando113
29 september 2010, 23:37
Deze is wel meteen leuk. Alleen jammer dat de achtergrond zo druk is, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen.

je hebt altijd een keuze:confused:

G.R.
30 september 2010, 00:20
Met alle respect voor je enthousiasme doch aan kwisvraagjes doe ik niet mee !
Je foto is een prima beeldspraak en dat heb je goed gezien:G Te druk:confused: Dit is een mooi voorbeeld van straatfotografie met inhoud:G Misschien iets te fel van weergave.

PatrickW
30 september 2010, 13:41
Met alle respect voor je enthousiasme doch aan kwisvraagjes doe ik niet mee !
Je foto is een prima beeldspraak en dat heb je goed gezien:G Te druk:confused: Dit is een mooi voorbeeld van straatfotografie met inhoud:G Misschien iets te fel van weergave.

Bedankt voor de opmerking over de felle weergave. Dat was net het punt waar ik zelf aan het twijfelen was, of ik dat niet net iets minder fel had moeten maken.

Ik begrijp dat je niet aan kwisvraagjes wil meedoen :)
Het was eigenlijk ook nooit mijn bedoeling om mijn foto's op deze manier te presenteren.
Ik was bij de vorige foto wat geschrokken hoeveel mensen blijkbaar niet verder kijken dat de eerste oppervlakkige laag, wat natuurlijk wel hun goed recht is.

En om een kwis te vermijden : de "relatie" fietser en fietser-standbeelden zijn de eerste laag.
Kijk vervolgens eens naar de man met de fiets, vraag je af waarom die te voet naast zijn fiets wandelt en kijk dan naar zijn achterwiel :)

FestinaLente
30 september 2010, 20:33
Ik vind het een hele goeie. Fel licht ? Nja... 't valt toch op dat de zon fel schijnt, en dat er harde schaduwen zijn ?
Als de achtergrond er niet bij is, is dit een gewone foto. Nu is er een associatie, en die maakt de foto net iets beter.

Mvg
Chris

Codon
30 september 2010, 22:00
De juxtapositie van de 'fietser' en de standbeelden is leuk gevonden. Achtergrond is ook voor mj te druk. De 'tweede laag' aka 'platten tuub' :-) biedt naar mijn persoonlijk gevoel niet echt iets extra in de foto.

jr52
30 september 2010, 22:11
En ik maar denken dat je met "Lagen" in Photoshop gewerkt had ...

basti
1 oktober 2010, 08:16
Niks te 'te drukke achtergrond', ik heb het wel voor foto's waar veel op te zien is. Weeral een goede hoor, me like :G

doudeke
1 oktober 2010, 11:17
Voor mij mag er ook best wat opstaan. Misschien had de oude man gehoopt een pomp te
kunnen lenen? Of een fietsje?
Maar bij nader toezien heb ik toch de indruk dat hij er nukkig langs door bokt. :G:G

PatrickW
3 oktober 2010, 20:49
Iedereen erg bedankt voor de commentaren !!!