Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

    Beste mensen van dutchphotozone,

    Aangezien ik denk dat hier genoeg mensen zijn die een stuk meer kennis van fotografie hebben dan ik, stel ik jullie mijn vraag.

    Ik ga zeer binnenkort een canon EOS D500 aanschaffen. Mijn vraag is nu: kunnen jullie mij adviseren over welke lens/lenzen een goede aanschaf zouden zijn om mee te beginnen? Ik heb voor een lens/lenzen een budget van 400-500 euro. Ik kan makkelijk een kit-set kopen, dan heb ik 2 lenzen in één keer, maar volgens mij van matige kwaliteit.

    Ik had zelf al gevonden:
    - de Tamron 17-50 F/2.8 XR Di II LD:
    - de Tamron 28-75 F/2.8 Di XR LD
    - de Canon EF-S 17-85 F/4.0-5.6 iS USM.
    - de Canon EF-S 18-135 F/3.5-5.6 iS
    - of toch ietsje meer uitgeven voor een Canon EF-S 15-85 F/3.5-5.6 iS USM?

    Welke van deze zou een goed begin zijn als je een redelijk veelzijdige lens zoekt, of raden jullie een andere aan? De Tamron’s leken mij een goed alternatief vanwege het grotere diafragma. Ik fotografeer graag (huis)dieren en landschappen. Daarnaast ook graag macro (insekten etc), maar daar zal ik een aparte lens voor moeten hebben denk ik. Verder vind ik het belangrijk dat ik ook met minder licht en met bewegende objecten goed wegkom.

    Een heel verhaal, maar ik hoop toch dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!

  • #2
    Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door ayay23 Bekijk bericht
    Beste mensen van dutchphotozone,
    copy / paste?

    voortreffelijke start

    welcome op dutchphotozone
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

      De Tamron 17-50mm2.8f heb ik ook maar zonder de VC en ik ben daar zeer tevreden van...zeer mooie foto's en contrast. Heb alleen gelezen dat de nieuwere versie met VC niet zo goed zou zijn als die zonder

      Als je graag landschappen trekt zou ik eerder kijken voor een groothoek erbij te nemen.

      Grtz templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

        ik heb zelf de 15-85 is usm als kitlens genomen met 7D.
        ipv de 15-85 denk ik dat ik achteraf gezien +-300 euro extra had moeten betalen voor een 17-55 f2.8 IS USM (zoek maar eens op dit forum).
        EOS 7D - Canon EF-S 15-85mm IS USM - Canon EF 70-200mm F4 L USM - EF 50mm F1.8 - Kenko tussenringen

        Comment


        • #5
          Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door ayay23 Bekijk bericht
          Beste mensen van dutchphotozone,
          Welkom op de site; met een wel heeeel goeie binnenkomer.
          ja..ik mag dat wel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

            dat kitlenske is bijlange zo slecht nog niet !!

            grts
            korandoke
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

              Welkom op het forum.

              Laten we dit nieuw lid niet meteen afzetten door zijn slechte start !

              Ik zelf kan je niet helpen met je lenzen omdat ik niet bekend ben met deze lenzen.

              op Dyxum kun je meestal veel reviews enz vinden...
              Greetz Twan

              http://500px.com/TwanGroenen

              Comment


              • #8
                Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

                wat dacht je van een 50mm f/1.4

                Comment


                • #9
                  Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

                  tamron 17-50mm... niet twijfelen...

                  de nikon 17-55mm was m'n meest gebruikte lens op de D200-D300... crop camera...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

                    Ach ja binnenkomen vallen met een blunder is best een goeie zet, het is óf óf haha..ik hoop dat het meer naar neigt..ik dacht ik vraag het op een paar verschillende fora, maar jullie zijn het leukst hoor (en de meeste reacties )

                    Maar dan even in de herstel: beste mensen van belgiumdigital,
                    bedankt voor de reacties tot nu toe..de tamron 17-50 mm wordt een paar keer positief genoemd. De andere tamron (28-75) schrap ik, toch een gemis aan wat groothoek. Heb de neiging die 18-135 ook te schrappen, heb gehoord dat er ook weer kwaliteit verloren gaat als je één lens gebruikt met zoveel range.

                    Wat is dan nog het grote verschil tussen de:
                    - Canon EF-S 17-85 F/4.0-5.6 iS USM en de
                    - Canon EF-S 15-85 F/3.5-5.6 iS USM?

                    Er zit ietsje verschil in de groothoek en in het diafragma, maar is dat in verhouding met het prijsverschil? De onderste is namelijk 2 keer zo duur (279 euro om 575 euro...)!

                    Comment


                    • #11
                      Re: hulp gevraagd: twijfel over aantal lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ayay23 Bekijk bericht
                      Ach ja binnenkomen vallen met een blunder is best een goeie zet, het is óf óf haha..ik hoop dat het meer naar neigt..ik dacht ik vraag het op een paar verschillende fora, maar jullie zijn het leukst hoor (en de meeste reacties )

                      Maar dan even in de herstel: beste mensen van belgiumdigital,
                      bedankt voor de reacties tot nu toe..de tamron 17-50 mm wordt een paar keer positief genoemd. De andere tamron (28-75) schrap ik, toch een gemis aan wat groothoek. Heb de neiging die 18-135 ook te schrappen, heb gehoord dat er ook weer kwaliteit verloren gaat als je één lens gebruikt met zoveel range.

                      Wat is dan nog het grote verschil tussen de:
                      - Canon EF-S 17-85 F/4.0-5.6 iS USM en de
                      - Canon EF-S 15-85 F/3.5-5.6 iS USM?

                      Er zit ietsje verschil in de groothoek en in het diafragma, maar is dat in verhouding met het prijsverschil? De onderste is namelijk 2 keer zo duur (279 euro om 575 euro...)!
                      Kijk eens even naar de testen van deze lenzen (bv op www.photozone.de, www.slrgear.com)

                      Je zal zien dat de tweede lens oa een hogere resolutie heeft (scherper is) en minder chromatische aberratie (kleurrandjes)

                      Dit wil niet zeggen dat de 17-85 slecht is, je krijgt ze overal naar je kop gegooid dus als je er voor weinig geld één kan oppikken niet gelaten
                      (koop geen veel gebruikt exemplaar, het diafragma gaat nogal eens kapot)

                      Kijk ook eens naar de waardering van 18-55 IS kitlens, nog altijd de beste prijs/kwaliteitsverhouding

                      Altijd blij je te amuseren

                      Comment

                      Working...
                      X