Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-250 OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-250 OS

    Iemand ervaring met deze lens? Ik heb hem nu een week en regelmatig voel ik een klik in de lens net alsof de stabilizer overdreven moet corrigeren... Is dit normaal?

  • #2
    Re: Sigma 18-250 OS

    Ik heb geen ervaring met deze lens maar hier staan een aantal reviews van gebruikers,
    Zie link



    Grtz

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-250 OS

      Hoor je een klik in de lens bij het corrigeren, dus terwijl in de buurt van het moment dat je afdrukt en dus je lens eigenlijk vrij stil probeert te houden ? Ik hoor dan eigenlijk vrijwel niets.
      Als ik de lens redelijk wat beweeg, dan kan ik wel iets van bewegende onderdelen erin horen, maar helemaal niet storend of abnormaal klinkend.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-250 OS

        alleen als ik er gewoon mee rondloop terwijl de camera nog opstaat... Niet als ik richt en schiet. T is me al paar keer echt opgevallen in stille situaties... alleen in het bos, thuis,...maar k moet me geen zorgen maken dus.

        thx voor de reacties alleszins. Buiten dit is het toch een toplens (ook al heb ik nog niet zoveel ervaring)

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-250 OS

          dat is gewoon de os die werkt
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-250 OS

            Als je rondloopt, hoort de OS niet te werken, alleen bij het indrukken van de ontspanknop tot enige sekonden na het loslaten?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-250 OS

              Idd .. de OS werkt enkel als je de sluiter half indrukt maar alles hangt mogelijk af van de sluiteractie in de instellingen van je camera .. ik ben in elk geval heel tevreden van mijn exemplaar ..

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-250 OS

                k zal het dus maar goed in t oog houden... k hoor het al. Is er een eenvoudige manier om te testen of de OS werkt?

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-250 OS

                  lens uitzoomen tot het max, door de zoeker kijken, ontspanknop half indrukken, de lens moet nu gaan zoemen en je zoekerbeeld moet stil gaan staan. Wil je zeker weten of je de OS hoort, de AF uitzetten.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-250 OS

                    Ik heb deze lens wel, en ervaar hetzelfde klikgeluid. Ook heb ik gemerkt dat deze lens de batterij van de camera (Nikon D60) vrij snel leeg kan halen. Ik ben er altijd van uitgegaan dat dit lag aan een over-actieve OS, vandaar dat ik mezelf de gewoonte heb aangeleerd om de camera gewoon uit te zetten als ik geen foto's aan het nemen ben.

                    Googlen op 'clicking sound sigma 18-250 OS' levert gelijkaardige verhalen over het klikgeluid. Blijkbaar is bij deze lens de OS ook actief wanneer de sluiterknop niet ingedrukt wordt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-250 OS

                      Ik heb dit nooit ervaren noch met de lens op de 400D noch op de 40D. Ik heb hier de 40D in de hand en de "gyroscopen" gaan licht zoemen als je de sluiterknop half ingedrukt houdt en dan hoor je het lensmechanisme bewegen en zich "vast" zetten, geen kliks, geen enkel. Laat ik de sluiter los dan stoppen de "gyroscopen" na ong 10 seconden (misschien minder, niet gechronometreerd)
                      Ik blijf geloven dat mogelijk eea afhangt van de Fn instellingen in het menu waarmee je het gedrag van je sluiter instelt ... JMHO (hoofdstuk: ken uw camera? )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-250 OS

                        ben er achter wat de klik is... blijkbaar blijven de gyros nog een minuut bekrachtigd nadat er gefocused (en de sluiterknop gelost) is geweest. De klik krijg je als de lens onder een andere hoek word gehouden dan waarin gefocused is geweest. Waarschijnlijk kantelt het binnenste gedeelte dan tegen de buitenkant met de klik tot gevolg... Je hoort het heel goed als de lens op 250mm staat, de AF afstaat, dan focust en je je oor tegen de lens houd.

                        K heb trouwens eens door alle functies gegaan van men nikon D5000 en k heb geen enkele instelling kunnen vinden die de bekrachtigingstijd van de lens zou kunnen beinvloeden.

                        Nogmaals thx voor de reacties iedereen...
                        Last edited by Rush; 30 september 2010, 17:46.

                        Comment

                        Working...
                        X