Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-120 f4 eerste indrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 24-120 f4 eerste indrukken

    Gisteren op de Photokina enkele beelden kunnen schieten met de nieuwe 24-120 f4 van Nikon.
    Alles met een geleende (en redelijk versleten) D3X.


    24 mm - Iso 1000, 1/125, f5.6


    120 mm - Iso 1000, 1/320, f4


    120 mm - Iso 1000,, 1/125, f5.6

    De condities waren verre van ideaal; ik kon niet aan een flash geraken, de touchpad van de D3X bleek te haperen, gedrum van de omstaanders enz.

    Toch zeer positieve indruk: de scherpte lijkt zeer goed (ook op 100%), er is geen merkbare vignettering (wel het geval bij de 28-300 dat ik in mijn handen had), de chromatische abberatie lijkt minimaal aanwezig - maar niet zo erg als de voorbeeldfoto's op de Nikon site. Vervorming leek moeilijk te beoordelen.
    Het objectief is compact en ligt zeer goed in de hand. De afwerking is van goede kwaliteit. De VR doet zijn werk behoorlijk.
    Tot zover mijn subjectieve waarnemingen.

    PS De beelden werden in Raw genomen, omgezet in Capture en niet gecorrigeerd, noch opgescherpt.
    Last edited by Leopard; 25 september 2010, 17:04.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Nikon 24-120 f4 eerste indrukken

    Detail
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 24-120 f4 eerste indrukken

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Gisteren op de Photokina enkele beelden kunnen schieten met de nieuwe 24-120 f4 van Nikon. Toch zeer positieve indruk: de scherpte lijkt zeer goed (ook op 100%), er is geen merkbare vignettering (wel het geval bij de 28-300 dat ik in mijn handen had), de chromatische abberatie lijkt minimaal aanwezig - maar niet zo erg als de voorbeeldfoto's op de Nikon site. Vervorming leek moeilijk te beoordelen.
      Het objectief is compact en ligt zeer goed in de hand. De afwerking is van goede kwaliteit. De VR doet zijn werk behoorlijk. Tot zover mijn subjectieve waarnemingen.
      Goed dit te horen

      Naar wat ik kan lezen op DPR is de levering vertraagd.

      Comment

      Working...
      X