Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omerking over de BD vzw badge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omerking over de BD vzw badge

    Ziet er lekker en blits goed uit en aan een stevige halsband.

    Maar... 'k kan de nicknamen (echt)niet lezen, mijn oude ogen laten het niet meer toe, letters zijn véél te klein!

    Ik moet iedere keer mij bukken en op 20cm lezen en dat is niet alleen onbeleefd maar ook geen zicht

    'k begrijp ook niet waarom de echte naam wel zo groot moe(s)t zijn, we kennen en spreken elkaar alleen toch maar aan met onze nicknaam??

    Trouwens "moet" dat, enfin zo groot en wat met onze privacy?

    En ik weet zo graag met wie ik praat



  • #2
    Hey TB, mijn badge hoef je in ieder geval niet te lezen En heb tenslotte nog altijd m'n TRIKER hoofddeksel
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      Wel Teddy, wij hebben dezelfde vraag gesteld tijdens het eten aan Peter van het bestuur. En het antwoord was dat zij daar ook fel over hadden gediscuteerd maar dat uiteindelijk de echte naam voorrang had gekregen omdat het in de VZW om personen gaat en de nickname niet wettelijk is. Maar misschien kunnen wij zelf op de computer een aanpassing maken van onze badge die we dan kunnen gebruiken op de SD De badge heeft toch twee kanten : één wettelijke en één gezellige
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Ja het is nu eenmaal zo: een vzw is een officieel iets, en een nickname is niet officieel....daarenboven moeten de ledenlijsten op de griffie neergeld worden,en dat gaat ook al moeilijk met nicknames hé...Vandaar dat er een compromis is uitgewerkt: de 'officiele' gegevens ( naam en voornaam) staan er iets groter op en de nickname staat er ook bij...speelt verder mee - zoals de voorzitter heeft uitgelegd- dat er een onderscheid is tussen de vzw-activiteiten en de forum-activiteiten...
        Peter

        http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
        http://www.photoblog.be/peterwarson

        Comment


        • #5
          Nou al dat 'officiele' begrijp ik wel, maar daarbij kan ik het nog steeds niet lezen...

          Trouwens, voor zover ik weet staat nergens wettelijk vermeld (wet op de vzw's) hoe groot+lettertype de officiele naamvermelding moeten zijn en de plaats waar deze moeten staan.

          Comment


          • #6
            Inderdaad... Dat heb ik gisteren ook al gezegd tegen de crew...
            De Nickname moet groter.
            Als je iemand ziet moet je minstens vanop 1 meter de nickname kunnen lezen.
            Nu moet je je leesbril opzetten en tegen haar/ zijn buik gaan hangen.

            Ook al zijn er lange nicks , die kan je dan in een kleiner lettertype maken.
            Maar aub voor 2005 grote leesbare nicks.
            De echte namen mogen best klein... Dat interesseert toch niemand.
            Ik weet, een Nick is niet officieel... Maar zo kennen we de BDers ... Niet bij hun echte naam. Hoeft dus niet zo officieel...
            Dus voor ons is de Nickname het belangrijkste wat op die badge staat.

            Als ze wat groter waren , hadden we ze ook kunnen gebruiken als label op shootings... Nu moeten we nog met stickers gaan werken omdat de nickname niet te lezen is... spijtig.

            Maar voor de rest prachtige badges. Knap gewerkt van de crew.

            Comment


            • #7
              Toon eens die Badge!!!

              Ik denk dat de mijne zal opgestuurd worden? Hoop ik althans...

              Mailen zal moeilijk zijn hé, alhoewel, dan kan ik de Nickname groter zetten voor Teddy-Bear z'n oogjes

              MARK911BE
              Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
              LidNr. BD0211BE

              Comment


              • #8
                Nu niet overdrijven he Mark

                Ik zit nu met mijnen bril op, wacht maar, de volgende keer dat ik u zie "met badge" zal ik ergens rond uwe buik moeten zijn

                Comment


                • #9
                  een badge tonen?

                  ale hier zie je mijn badge..
                  Mooi he? Knap gemaakt, echt kwaliteit.
                  Spijtig dat die Nickname er te klein opstaat...



                  en van op afstand zie je de nickname dus niet...

                  Comment


                  • #10
                    Teddy heeft gelijk, maar mij interesseert ook de echte naam. Een oplossing is zowel de nick als de naam in het groot. Er is ruimte genoeg op de badge. Zijn we beide tevreden.

                    Comment


                    • #11
                      aangezien de badge 2 zijden heeft:
                      voorkant: nicknaam
                      achterkant: echte naam
                      En nu niet gaan discussiëren wat de voor- of achterkant is
                      Lijn
                      lijn
                      canon eos 350d

                      Comment


                      • #12
                        teddy

                        mvg,
                        Z900
                        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by katelijn

                          voorkant: nicknaam
                          achterkant: echte naam

                          Volgens mij ook de beste oplossing... Maar zelf spreek 'k ook liever mensen aan met de voornaam dan met de nickname. (Allez, probeer het toch... )

                          TOM
                          | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                          100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

                          Comment


                          • #14
                            Sluit me aan bij katelijn!

                            En wacht maar tot volgende zomer teddy-bear, als al die vrouwelijke leden daar aankomen met een serieuze decolleté ... ge gaat nog vragen om de letterkes wat kleiner te maken zodat je nog dichter kan/mag komen met je neus!!

                            Comment


                            • #15
                              Goed opgemerkt Tony

                              Dat klopt dan ook, mijnen Teddy kennende
                              Mijn albums; http://an.fotopic.net www.photoman.be

                              Comment

                              Working...
                              X