Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens D 7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens D 7000

    Hallo iedereen,
    Ik heb wel interesse in de nieuwe D 7000 maar geraak er niet uit met welke (kit)lens ik die best aankoop. Zie aanbieding hier:
    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

    Het zijn natuurlijk kitlenzen maar van de 18-200 VRII lees ik dat deze redelijk wat vertekening geeft. Iemand ervaring met deze lenzen?
    Persoonlijk zie ik die 18-105 wel zitten als standaard zoomlens of is dit een verkeerde keuze vanwege de f3.5-5.6
    Graag advies van de kenners.
    Photography is an art of observation.

  • #2
    Re: Lens D 7000

    lenzen geven geen vertekening. Perspectief geeft vertekening.

    de 18-105 is een goede lens. Zelf heb ik het niet zo voor lenzen met een variabel diafragma, maar die met een vast zijn heel duur.

    Ik heb pas de Tamron 17-50 f/2.8 gekocht en ben daarmee zo tevreden dat ik ze iedereen zou aanraden.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Lens D 7000

      De 18-105VR van Nikon is zeer zeker een goede lens en beter dan de 18-200VR van Nikon. Het bereik is ruim voldoende voor de gewone familie,uitstapfoto's enz...Beeldkwaliteit is goed maar als je iets beter wil raad ik je ook de Tamron aan de 17-50mm 2.8f wel die zonder VC als je ze nog vind. de beeldkwaliteit van de Tamron is super en je heb ook meer speling door de vaste 2.8f...een echte aanrader.

      Grtz

      Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Lens D 7000

        de 18-105 is een ideale kitlens voor op je toekomstige D7000.
        Heb deze ook op m'n D90 zitten.

        door je toestel te gebruiken merk je snel op tegen welke "beperkingen" je oploopt, kan je daarna gerichte investeringen maken naar nieuwe lenzen (bvb een telezoom zoals de 70-300 of een lichtsterke prime)
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Lens D 7000

          De 18-105 is een kitlens met een kunststoffen vatting, die niets kan verdragen....
          zoek maar even rond ..... 33% afbreuken....zelf hebben we die, en nu omgebouwd met metalenvatting.

          Indien je die hoger mm = > 100mm niet nodig hebt kijk dan eens uit naar de 18-70 mm als je die nog vindt, deze is zeker niet te onderschatten wel geen VR, en wil je wat meer geven..de 16-85mm VR....

          Succes..

          Comment


          • #6
            Re: Lens D 7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
            De 18-105 is een kitlens met een kunststoffen vatting, die niets kan verdragen....
            zoek maar even rond ..... 33% afbreuken....zelf hebben we die, en nu omgebouwd met metalenvatting.

            Indien je die hoger mm = > 100mm niet nodig hebt kijk dan eens uit naar de 18-70 mm als je die nog vindt, deze is zeker niet te onderschatten wel geen VR, en wil je wat meer geven..de 16-85mm VR....

            Succes..
            De 16-85VR is inderdaad een betere lens maar die kost dan ook meer dan tweemaal zoveel....de Afbreuken heb ik ook iets van gelezen maar komt volgens mij door onvoorzichtige behandelingen van de gebruiker...natuurlijk is een metalenvatting sterker....maar als ge voorzichtig bent. Dan kom je met deze lens een heel eind verder.

            Grtz

            Dirk
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Lens D 7000

              bedankt zover voor de reacties, meer is altijd welkom!
              Ik was na veel lezen ook zowat op de 16-85 f3.5-5.6 VR uit gekomen, dit geeft ook de kans nadien een degelijker telezoom aan te schaffen.
              Ik krijg al koppijn van al dat studeren, na een tijdje zie je echt het bos niet meer door de bomen!!
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: Lens D 7000

                gaan voor d7000 met nikon 16-85 en later nikon 70-300
                tot setje waar je jaren mee zoet bent
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Lens D 7000

                  Probeer de keuze te maken tussen de budget 18-105 mm en de duurdere 16-85 mm. Ze zijn allebei niet lichtsterk, dus daar hoef je de keuze al niet op te laten afhangen.
                  Met de 18-105 mm (overigens een objectief dat absoluut niet slecht is) hou je een hoop Euro's over die je weer kan investeren in de aanschaf van een 70-300 mm
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens D 7000

                    Bedankt iedereen voor de goede raad, ik ga voor de D7000 met de 16-85 en dan een beetje sparen voor de 70-300.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens D 7000

                      Je gaat daar geen spijt van krijgen! Ik ben heel content van mijn 16-85 lensje.
                      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens D 7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        ...natuurlijk is een metalenvatting sterker....
                        En waarom stoppen ze dan een hele Dreamliner vol met kunststof? Juist omdat het sterker is....
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens D 7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          En waarom stoppen ze dan een hele Dreamliner vol met kunststof? Juist omdat het sterker is....
                          Inderdaad

                          grtz

                          Templar
                          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens D 7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            Ik heb pas de Tamron 17-50 f/2.8 gekocht en ben daarmee zo tevreden dat ik ze iedereen zou aanraden.
                            Dito. Mooie "range" voor een standaardzoom, betaalbaar, en de maximale F van 2.8 ga je erg snel waarderen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens D 7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                              Dito. Mooie "range" voor een standaardzoom, betaalbaar, en de maximale F van 2.8 ga je erg snel waarderen.
                              Dat kan ik alleen maar beamen...zeer goede lens!

                              grtz

                              Dirk
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X