Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150 Macro met IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150 Macro met IS

    Zag dit net op DPreview.

    Photokina 2010: Sigma has introduced the APO Macro 150mm F2.8 EX DG OS HSM lens with optical image stabilization. It inherits many of the features of its predecessor, the 150mm F2.8 EX DG HSM, including Sigma's Hypersonic Motor for fast and silent autofocus, and a 1:1 maximum magnification ratio. Three SLD elements are used in its 19 element / 13 group design to minimize aberrations, and a 9-blade circular diaphragm promises attractive rendition of out-of-focus regions of the image.


    Als hij even goed is als de originele en een goeie prijs krijgt zou dit wel eens dé standaard marcro lens kunnen worden.
    Ben benieuwd.
    Jeroen

  • #2
    Re: Sigma 150 Macro met IS

    Sigma heeft geen IS, maar OS

    Dat terzijde is Sigma wel goed bezig zijn lenzenaanbod te updaten en zeer goede alternatieven aan het bieden voor het merk eigen spul..!
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150 Macro met IS

      Ook niet echt een superdringende update gezien het succes van de huidige 150mm. Ze kunnen er nu natuurlijk wel wat meer geld voor vragen. Update van de 180mm macro was ook opeens een stuk duurder.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150 Macro met IS

        Zie dat ze zelfs de 120-300 f2.8 nu met OS gaan uitbrengen....


        Als de "oude" versie dan even lekker in prijs daalt Heerlijke lens is dat...


        Zo kan het ook leuk zijn een 150mm macro te scoren als de OS versie straks uit is lijkt me
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150 Macro met IS

          ik heb de sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm en vind het een fantastische lens .

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150 Macro met IS

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Sigma heeft geen IS, maar OS

            snip
            Nou .. da's een heel dikke neet!

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 150 Macro met IS

              Tjah...tis niet allemaal Canon he...we noemen het bij Nikon ook gewoon VR en geen IS
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 150 Macro met IS

                Benieuwd wat het mag gaan kosten. De 70-200 met OS is bijna net zo duur als de Nikon en Canon, maar de bouwkwaliteit is toch van het mindere plan.
                Als de 150mm met OS een meerprijs zou hebben van 150 euro of minder zou hebben kan het goed mee in de markt; wordt het duurder dan zou ik zelf altijd kiezen voor mijn huidige combinatie: 105+extender. Voor veel dingen is 150mm nl ook te lang, al helemaal op dx toestellen.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 150 Macro met IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Tjah...tis niet allemaal Canon he...we noemen het bij Nikon ook gewoon VR en geen IS
                  Voor een lens moogt ge het noemen zoals ge het wil ... veel technisch verschil zal er niet inzitten hoor ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 150 Macro met IS

                    Ik zie het nut niet echt in van stabilisatie op een macro objectief. Als de foto's echt secuur gemaakt moeten worden, dan verdwijnt het objectief toch op een statief. En in veel andere gevallen zorgen een set macro flitsers er wel voor dat de sluitertijd lang genoeg gehouden kan worden om strakke foto's te krijgen.
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 150 Macro met IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                      Ik zie het nut niet echt in van stabilisatie op een macro objectief. Als de foto's echt secuur gemaakt moeten worden, dan verdwijnt het objectief toch op een statief. En in veel andere gevallen zorgen een set macro flitsers er wel voor dat de sluitertijd lang genoeg gehouden kan worden om strakke foto's te krijgen.


                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 150 Macro met IS

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Voor een lens moogt ge het noemen zoals ge het wil ... veel technisch verschil zal er niet inzitten hoor ...
                        Klopt Net als USM / HSM / SSM / AF-S...maar als iemand hier vraagt naar een Canon D300 geven "we" hetzelfde commentaar he


                        Soit...doet verder ook niet terzake...OS kan voor sommigen, helemaal op het bereik van 150mm en 180mm een leuke toevoeging zijn...maar dit in combinatie met het bericht dat Sigma de prijzen omhoog gaat gooien kan wel eens averechts gaan werken.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 150 Macro met IS

                          Ben
                          ieuwd wat het mag gaan kosten. De 70-200 met OS is bijna net zo duur als de Nikon en Canon, maar de bouwkwaliteit is toch van het mindere plan
                          @Spanjaart

                          Bij foto Rubens kost de Sigma 1299€, da's toch nog een flinke duit minder dan de ongeveer
                          1950 € voor de Nikon. Spijtig genoeg.
                          Heb jij de Sigma al vastgehad of getest? Ik wil nu een 70/200 met stabilisatie en er zijn maar twee keuze's . De Nikon is mijn eerste keus natuurlijk, die heeft zich al bewezen maar het is zo veel geld hé.
                          Maar van de Sigma heb ik nog maar twee dingen gelezen en dat is niet slecht maar ook niet super. Maar je vindt er weinig over dus alle info is welkom.
                          Je hebt natuurlijk de VRI van Nikon maar niet meer nieuw en tweedehands is die duur i.v.m. de Sigma als je er de garantie van drie jaar in meerekent.
                          Ik weet nog twee nieuwe exemplaren van de VRI te koop staan maar daar vragen ze bijna evenveel als voor de VRII.

                          grtjs Jozef
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 150 Macro met IS

                            Ik hoor ook dat de 180mm f/3.5 van Sigma niet meer geproduceerd gaat worden. Jammer.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 150 Macro met IS

                              Stabilisatie op een macro lens is natuurlijk puur commercieel goed gezien. Maar als ik er dieper over denk dan kan het in +- 20% van alle tijd dat het lens gebruikt zal worden wel iets betekenen. Vooral in donkere toestanden als het lens gebruikt wordt voor andere doeleinden als portretten of statische toestanden. Maar zoals wij weten, worden macro lensen meestal voor insecten gebruikt, en daar volgens mij, speelt OS(:P) geen rol. Ze zouden beter uitvinden hoe men de tijd kan stoppen :>
                              Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                              Comment

                              Working...
                              X