Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel verschil??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel verschil??

    Binnenkort wil ik een lichtsterke lens aanschaffen voor mijn sony, zit sterk te denken aan de sigma 70-200 2.8. Nu zie ik echter 2 soorten namelijk de
    Sigma 70-200 mm F/2.8 II APO EX DG MACRO HSM Sony AF en de Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS Sony. Het eerste verschil tussen de twee lenzen is zo'n 650 euries. Is de tweede dan ook veeeeeel beter en moet ik wachten en even door sparen of is de eerste ook een dijk van een lens. Gebruik van de lens zal zijn sportfotografie.
    A picture a day, keeps the doctor away!!
    Sony A200 + Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD + Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO MACRO HSM

  • #2
    Re: Veel verschil??

    de laatste is nieuwer en heeft OS, wat het prijsverschil wel zal verklaren (maar wat je strikt gezien dus niet nodig hebt op jouw alpha) - ze staat nog niet eens op Dyxum
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Veel verschil??

      De laatste heeft stabilisatie in de lens. Vermits jouw toestel stabilisatie heeft in de body zal je met deze lens weinig voordeel boeken. Je moet dan de stabilisatie op de body uitzetten vermits de stabilisatie in de lens een pak efficiënter is.
      De optiek van de gestabiliseerde lens is ook verbeterd maar de lens kost dubbel zo veel.

      Ga maar voor de niet gestabiliseerde versie.
      Een Canon en een paar bokaalglazen.

      Comment


      • #4
        Re: Veel verschil??

        Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
        De laatste heeft stabilisatie in de lens. Vermits jouw toestel stabilisatie heeft in de body zal je met deze lens weinig voordeel boeken. Je moet dan de stabilisatie op de body uitzetten vermits de stabilisatie in de lens een pak efficiënter is.
        De optiek van de gestabiliseerde lens is ook verbeterd maar de lens kost dubbel zo veel.

        Ga maar voor de niet gestabiliseerde versie.
        stabilisatie in lens is op maat van de lens!
        maar of de OS evengoed is als de SSS van sony
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Veel verschil??

          Gezien het aantal foto's wat ik maak lijkt het mij verstandiger om de goedkopere versie te nemen. Kan ik het bespaarde bedrag uitgeven aan andere foto artikelen.
          A picture a day, keeps the doctor away!!
          Sony A200 + Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD + Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO MACRO HSM

          Comment


          • #6
            Re: Veel verschil??

            Review met enkele terugblikken naar de vorige versie.

            http://www.dpreview.com/lensreviews/...00_2p8_os_c16/

            Comment


            • #7
              Re: Veel verschil??

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Review met enkele terugblikken naar de vorige versie.

              http://www.dpreview.com/lensreviews/...00_2p8_os_c16/
              komt er eigenlijk vrij goed uit!
              soft volopen was te verwachten.
              hmmm blijkbaar een vrij goede sigma
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Veel verschil??

                Moet een goede keus zijn mede gezien mijn gebruik (en dan bedoel ik aantal afdrukken), maar met al dat geld over zit ik nu te twijfelen tussen
                Sigma 24-70 f/2.8 IF EX HSM Sony en
                Sigma 24-70 mm F/2.8 EX DG Macro Minolta/Sony-D AF, ook hier is de eerste bijna twee keer zo duur als de tweede. Geen verschil met OS maar nu lijkt IF het verschil. Iemand een mening over?
                A picture a day, keeps the doctor away!!
                Sony A200 + Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD + Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO MACRO HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Veel verschil??

                  Stabilisatie bij sport heeft geen nut -_-
                  Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veel verschil??

                    Dat is tegen de forumregels dacht ik.
                    Een Canon en een paar bokaalglazen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veel verschil??

                      Oorspronkelijk geplaatst door dj.funny Bekijk bericht
                      Moet een goede keus zijn mede gezien mijn gebruik (en dan bedoel ik aantal afdrukken), maar met al dat geld over zit ik nu te twijfelen tussen
                      Sigma 24-70 f/2.8 IF EX HSM Sony en
                      Sigma 24-70 mm F/2.8 EX DG Macro Minolta/Sony-D AF, ook hier is de eerste bijna twee keer zo duur als de tweede. Geen verschil met OS maar nu lijkt IF het verschil. Iemand een mening over?
                      IF is niet het grote verschil tussen die twee, het grote verschil is HSM...dus snellere en vooral stillere scherpstelling. Optisch doen ze elkaar niet veel.

                      ik heb de 24-70 niet HSM versie, niet slecht, maar voor dat geld is er beter te krijgen (zoals de Tamron 28-75 of een 17/18-55 welke qua bereik meer bij een crop past.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment

                      Working...
                      X