Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Standaard' objectief voor de 30D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Standaard' objectief voor de 30D?

    Welke lens is nu het leukste om aan je 30d te hebben hangen als 'standaard' lens?

    Ik denk meteen aan Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS

    maar ook aan de Sigma 18-50 f/2.5-4.5 DC OS

    Die Canon staat nu eenmaal bekend een erg goede prijs/kwaliteit te bezitten, maar wat met de Sigma? Die is nl weer net wat lichtsterker.

    Of zijn er nog andere die hier in aanmerking moeten komen?

  • #2
    Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

    Hangt van het te besteden budget af.

    Eventueel:

    Canon 17-55 F2.8 of Canon 17-40 F4 L indien u later FF wilt gaan.

    Zelf heb ik de 17-40.

    Grtz
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #3
      Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

      ik heb de kitlens van vroeger (zonder is) en de sigma die je vernoemt

      persoonlijk werk ik liever met de sigma, is indd lichtsterker maar ook robuuster gebouwd, heeft beeldstabilisatie mee tov mijn kitlens

      en vind de kwaliteit ook wel beter morja, is ook logisch
      de huidige canon kitlens heeft ook wel is mee en is optisch veel beter heb ik al veel gelezen hier mor natuurlijk nog niet zo lichtsterk
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

        zonder twijfel (voor mij) de 17-55mm 2.8 met IS...
        Is mijn standaardlens voor mijn 30D, 40D en recentelijk mijn 7D
        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

        Comment


        • #5
          Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

          Bedankt voor de reacties,
          Wat betreft het budget: liefst onder de €250.

          Die 17-55 2.8 van canon is 5mm langer maar kost ook het dubbel van de sigma, pijs zal wel ergens zitten?

          Hoe zit het met de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM? ('iets' over budget)

          Comment


          • #6
            Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

            Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
            Hangt van het te besteden budget af.

            Eventueel:

            Canon 17-55 F2.8 of Canon 17-40 F4 L indien u later FF wilt gaan.

            Zelf heb ik de 17-40.

            Grtz
            ook mij gedacht maar ja... 250 Euro...wordt moeilijk hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              ook mij gedacht maar ja... 250 Euro...wordt moeilijk hoor.
              grt,bouk.
              Dat ìs moeilijk, met een veelvoud van het budget (Canon 17-55 F2.8 = x3; 17-40 F4 L = x2) wordt dat wel makkelijker kiezen, maar graag kijk ik nu toch nog naar de beste prijs/kwaliteit binnen dat budget.

              Comment


              • #8
                Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                Als alternatief voor de dure Canon 17-55 2.8 zou je ook kunnen uitwijken naar de Tamron
                17-50 2.8. Prijs/kwaliteit een hele fijne lens.

                Comment


                • #9
                  Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties,
                  Wat betreft het budget: liefst onder de €250.

                  Die 17-55 2.8 van canon is 5mm langer maar kost ook het dubbel van de sigma, pijs zal wel ergens zitten?

                  Hoe zit het met de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM? ('iets' over budget)
                  Over de Sigma heb ik al eerder bericht, maar toen kostte hij nog 124€...., met 260€ is hij niet zo interessant meer.

                  De EFS 17-85 heeft een mooi bereik , maar aan de korte kant niet best en daar de mindere van de 18-55 IS.

                  De beste betaalbare lens in dit bereik is de Tamron 17-50 F2.8 SP , als je een goed exemplaar treft.

                  Moet het goedkoop, dan heeft de 18-55IS, vooral 2e hands de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
                  Wil je wat beters, dan moet je minimaal 3x zoveel uitgeven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                    Voor die prijs zou ik gaan voor de IS kitlens + Canon 50 1.8 denk ik (moest ik AF willen hebben), een lichtsterke 35mm is meer standaard op de 30D, maar de f2 versie is niet zo goed dacht ik en de 1.4 ver over budget, Sigma 30 1.4 is mss ook een optie, maar ook aan de dure kant.
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Over de Sigma heb ik al eerder bericht, maar toen kostte hij nog 124€...., met 260€ is hij niet zo interessant meer.

                      De EFS 17-85 heeft een mooi bereik , maar aan de korte kant niet best en daar de mindere van de 18-55 IS.

                      De beste betaalbare lens in dit bereik is de Tamron 17-50 F2.8 SP , als je een goed exemplaar treft.

                      Moet het goedkoop, dan heeft de 18-55IS, vooral 2e hands de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
                      Wil je wat beters, dan moet je minimaal 3x zoveel uitgeven.
                      Opletten telekees

                      ik denk dat jij doelt op de 17-50 OS 2.8 - 4.5, die kost indd rond de 125 euro, heb ik indertijd ook ongeveer betaald bij cameranu.nl
                      Maar je hebt ook de 17-50 2.8 over de hele lijn en die is duurder maar ook logisch omdat deze F2.8 over het hele bereik aankan
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        Opletten telekees

                        ik denk dat jij doelt op de 17-50 OS 2.8 - 4.5, die kost indd rond de 125 euro, heb ik indertijd ook ongeveer betaald bij cameranu.nl
                        Maar je hebt ook de 17-50 2.8 over de hele lijn en die is duurder maar ook logisch omdat deze F2.8 over het hele bereik aankan
                        Ik weet precies waar ik het over heb:
                        Namelijk de Sigma 18-50 f/2.5-4.5 DC OS HSM , die kost nu 259 bij K'berg

                        De nieuwe Sigma 17-50 F2.8 kost 599.....
                        Daarnaast is er nog de oude Sigma 18-50 F2.8 EX, maar die is uit de prijslijsten verdwenen, die kostte zo rond de 350€

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Ik weet precies waar ik het over heb:
                          Namelijk de Sigma 18-50 f/2.5-4.5 DC OS HSM , die kost nu 259 bij K'berg

                          De nieuwe Sigma 17-50 F2.8 kost 599.....
                          Daarnaast is er nog de oude Sigma 18-50 F2.8 EX, maar die is uit de prijslijsten verdwenen, die kostte zo rond de 350€
                          dan vergis ik mij en is het gamma terug veranderd
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Standaard' objectief voor de 30D?

                            Thanks voor jullie inbreng!

                            Het is uiteindelijk de Sigma 18-50 f/2.5-4.5 DC OS HSM geworden, lag bij knijn in occasie als nieuw met dopjes en zonnekap aan een zeer competitief prijsje.

                            Qualitatief voelt ze een stuk beter aan dan de Canon kitlens en is ook wat lichtsterker. Dit aan bijna de zelfde prijs nam dus véél twijfels weg.

                            Comment

                            Working...
                            X