Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS van Sigma in combinatie Steady Shot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OS van Sigma in combinatie Steady Shot

    Weet iemand wat er gebeurd met b.v. een 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM op een Sony body.....v.b. een A700

    De OS is niet uitschakelbaar met een schakelaar op de lens.....gaat één van beiden uitgeschakeld worden automatisch.....of moeten we de beeldstabilisatie van de body uitschakelen?? .... ik heb wat tegenstrijdige tekst al tegengekomen op 't net

    MVG.

  • #2
    Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

    Ik denk da je beter de os op lens uitzet, de SS zal beter werken.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

      Probeer het eens zou ik zeggen (ik weet het dus ook niet zeker, dacht wel automatisch, maar kan mis zijn)

      Als je geen enkele scherpe foto kan maken staan ze beiden aan
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

        als de OS niet uitschakelbaar is, zul je de SSS moeten uitzetten
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          Ik denk da je beter de os op lens uitzet, de SS zal beter werken.
          Ja, ik vermoed dat hij niet uitschakelbaar is op de lens!

          Comment


          • #6
            Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Probeer het eens zou ik zeggen (ik weet het dus ook niet zeker, dacht wel automatisch, maar kan mis zijn)

            Als je geen enkele scherpe foto kan maken staan ze beiden aan
            Of 6 stappen lager winst ...LOL

            Comment


            • #7
              Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

              Ik zou gewoon SSS uitschakelen als het op de lens niet manueel of automatisch kan.
              OS van mijn 18-250 levert vrijwel altijd minstens even goede resultaten dan SSS.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                Ik heb 'm op mijn Canon 50d en de OS is wel degelijk 'uitschakelbaar', wat moet je anders als je op statief of pannend wil fotograferen?
                Op de site van Nikon heb ik gelezen dat stabilisatie in de lens beter werkt dan in de body. Lees de beschrijving hier eens: http://www.sigmaphoto.com/shop/17-70...o-os-hsm-sigma
                Je kan dus kiezen welke je gebruikt, maar schakel steeds 1 uit.
                Ik ken Sony niet, dus of de body automatisch uitschakeld kan ik niet beantwoorden.
                Last edited by EvilMogwai; 18 september 2010, 10:05.

                Comment


                • #9
                  Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                  Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                  Op de site van Nikon heb ik gelezen dat stabilisatie in de lens beter werkt dan in de body.
                  Ze zullen daar echt niet gaan neerzetten dat hun systeem(en dat van Canon) slechter is.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                    Dit had ik daar gelezen:
                    1. Als het zoekerbeeld wordt gecorrigeerd, is het gemakkelijker om foto's te kadreren.
                    Aangezien camerabewegingen worden gecorrigeerd in het gebruikte objectief, ziet u een scherp zoekerbeeld. Hierdoor kunt u gemakkelijker het onderwerp in het scherpstelkader vastleggen en de kadrering controleren. Bij een camera die onscherpte in de camera corrigeert, blijft het beeld in de zoeker onscherp.

                    2. Elk objectief is optimaal afgesteld, zodat een betrouwbare correctie wordt verkregen.
                    In tegenstelling tot camera's die alleen een interne functie tegen onscherpte bieden, is elk objectief geoptimaliseerd. Daardoor kunt u fotograferen bij sluitertijden die drie of vier stops langer zijn dan anders mogelijk zou zijn.

                    3. Bij een objectief met ingebouwde VR worden de beeldgegevens gecorrigeerd die worden vastgelegd door de AF- en lichtmeetsensoren.
                    Dit is een groot verschil met VR in de camera en dit leidt tot een snellere en nauwkeuriger autofocus en lichtmeting.

                    4. De hoeveelheid onscherpte is niet bij alle objectieven gelijk.
                    Onscherpte door camerabeweging verschilt per gebruikt objectief. Dit effect is beter merkbaar als u een objectief met een grotere brandpuntsafstand gebruikt. Daarom moet elk objectief nauwkeurig worden gecorrigeerd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                      2 en 4 kunnen natuurlijk ook in camera, als de eigenschappen van een lens worden doorgegeven naar de body(of het ook gebeurd????).

                      1 is waar, maar weegt dat op tegen AB op alle lenzen.
                      3 zou kunnen, maar of het in de praktijk merkbaar is?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        3 zou kunnen, maar of het in de praktijk merkbaar is?
                        Met de 18-250 heb ik tot nu toe geen enkel verschil in AF-prestaties of lichtmeting tussen OS en SSS gezien.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                          Oorspronkelijk geplaatst door EvilMogwai Bekijk bericht
                          Op de site van Nikon heb ik gelezen dat stabilisatie in de lens beter werkt dan in de body.
                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ze zullen daar echt niet gaan neerzetten dat hun systeem(en dat van Canon) slechter is.


                          en hier bij Sony kan je natuurlijk lezen dat hun systeem beter is

                          Sony claimt evenzeer tot 4 stops winst; een gestabiliseerd zoekerbeeld is natuurlijk een voordeel; stabilisatie van alle lenzen is dat natuurlijk ook!
                          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                          Comment


                          • #14
                            Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                            Ik ga zelf niet beweren welk systeem beter is. Ze hebben alletwee voor en nadelen.
                            @K2: Ik vermoed dat dit voor de meeste foto's niet echt merkbaar is. Ik denk dat je het verschil vooral merkt bij body's met veel AF-punten en spotmeting. Bij meervlaksmeting zou er geen verschil mogen zijn. (Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe stil je de camera zelf kan houden. Hoe stabieler je hand hoe minder verschil je zal merken)

                            Comment


                            • #15
                              Re: OS van Sigma in combinatie Steady Shot

                              Ik haal sluitertijden tot 1/10s uit de hand (Sigma 10-20mm) en nog scherp, redelijk goed dacht ik ?
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X