Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krachtige laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Krachtige laptop

    Nieuw schooljaar = Nieuw speelgoed!

    Iemand ervaring met laptops?
    Wil deze gebruiken voor school en foto/video-bewerking

    Vereisten:
    Krachtig genoeg voor de Adobe Suite vlot te kunnen draaien (Zware bestanden in photoshop en eventueel full HD editing).
    Licht in gewicht (dagelijks meesleuren naar school).

    Vragen:
    Is windows 7 64 bit interessant voor het gebruik op school? Is het eventueel mogelijk om beide OS er op te installeren?
    64 bit én 32bit om dan bij het opstarten te kunnen kiezen?

    Andere:
    geen DVD-write nodig
    geen cam nodig
    geen terrabytes aan geheugen nodig
    geen geweldig scherm nodig

    Iemand die me kan verderhelpen? Alvast een dikke merci!

  • #2
    Re: Krachtige laptop

    Een instap MacBook model voldoet. :-)
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

    Comment


    • #3
      Re: Krachtige laptop

      Ik zou kijken naar de Dell Studio laptops Lennert...

      64-bit Windows zal je volgens mij alleen helpen als je meer dan 3gig RAM wil hebben...
      Je kan uiteraard altijd een dualboot Windows 7 64-bit & 32-bit installeren maar lijkt mij weinig nut te hebben.

      Voor vlot photoshop en consoorten te draaien zal je een i3 of liever een i5 processor moeten hebben (of ideaal zelfs een i7 maar die kosten geld).

      DVD-writer is standaard tegenwoordig en webcam meestal ook maar je moet ze daarvoor niet gebruiken he

      en menskes (afin tot nu toe alleen Andy ) : hij spreekt over een Windows dus kom niet af met Mac (en ja ik weet dat je op een Mac ook Windows kan zetten )
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Krachtige laptop

        Ik blijf liever bij windows. Heb ervaring met mac, maar vind het niet gemakkelijk werken.

        Comment


        • #5
          Re: Krachtige laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
          Een instap MacBook model voldoet. :-)
          Misschien tegen dat ze snappen dat je een delete toets nodig hebt
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Krachtige laptop

            Krachtige laptop >> Alienware >> €€€ natuurlijk.

            Voor HD videoediting zou ik toch voor 64bit (Win7) gaan en 8GB RAM.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Krachtige laptop

              Powerbook van Apple...Volgens mijn nog het snelste syteem..Meningen verschillen hé jongens en meisjes...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Krachtige laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Powerbook van Apple...Volgens mijn nog het snelste syteem..Meningen verschillen hé jongens en meisjes...
                Hij wil bij windows blijven.....
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #9
                  Re: Krachtige laptop

                  dual boot zou ik achterwege laten en ik zou voor 64 bit gaan met op zn minst 8gb ram. cpu power is voor photoshop niet echt altijd van superbelang. photoshop werkt zo goed als volledig op uw ram geheugen en niet op cpu (de plug-ins in PS zou ik wel niet weten, denk dat die toch net iets meer op cpu als ram werken).

                  Voor video HD editing (h.264 native editing) zeker es kijken naar de mercury playback engine compatibele grafische kaarten. En bij video bewerking kan veel ram nooit kwaad. Kzou daar toch voor minstens 16gb gaan (als het budget dat toelaat natuurlijk). Daarnaast is de cpu wel heel belangrijk bij video bewerking. Hoe meer cores en threads, hoe beter (een i7 dus).

                  Waarschijnlijk merkt ge hier nu ook wel dat video editing niet echt ideaal is om op een laptop te doen (grafische kaart + ram beperkingen). Om een vloeiend systeem te hebben moet die voldoen aan veel te veel specs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Krachtige laptop

                    Een HP G62 met i3 processor en 4GB geheugen. Draait relatief soepel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Krachtige laptop

                      Ik moet software voor school ook op de laptop draaien. Dat is volgens mij altijd 32 bit. Daarmee die dualboot. Of draait 32bit-progs altijd op 64bit?
                      Last edited by Lennert; 16 september 2010, 13:39.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Krachtige laptop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Ik moet software voor school ook op de laptop draaien. Dat is volgens mij altijd 32 bit. Daarmee die dualboot. Of draait 32bit-progs altijd op 64bit?
                        Ja, je kan 32bit programma's draaien op een 64bit systeem.
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Krachtige laptop

                          32 bit progs draaien zonder probleem ook op 64bit os. daarom is die dualboot helemaal niet noodzakelijk. uw 64bit Adobe collectie moet wel 64 bit compatibele plug-ins hebben om die te kunnen draaien. bij PS CS5 is da geen probleem, die komt zowel in 32 als 64 bit. after effects en premiere pro komen enkel in 64bit (voor de CS5 versie dan)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Krachtige laptop

                            Ok, 64 bit dus.
                            Toevallig Alienware tegengekomen op de Dell site.
                            Is dit iets: http://i53.tinypic.com/9kcv1v.jpg
                            De ram heb ik zo laag mogelijk gekozen, is het niet interessanter die appart te kopen?
                            Last edited by Lennert; 16 september 2010, 14:19.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Krachtige laptop

                              een 11" scherm om foto's te bewerken??? of hang je je laptop aan een externe monitor dan?
                              denk dat het geheugen nog wel ok is via Dell hoor...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X