Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

    Ik ben momenteel zeer tevreden van mijn eos 450D en heb ondertussen ook een lens uit de L serie erbij genomen... Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

    Maar ben wel in overweging om de canon 7D te kopen

    Komen de lenzen uit de L serie niet beter tot hun recht op een 7D dan op een 450D?

    Alvast bedankt...
    Canon 7D
    EF 24-105mm f/4L IS USM
    EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

  • #2
    Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

    Oorspronkelijk geplaatst door sake Bekijk bericht
    Ik ben momenteel zeer tevreden van mijn eos 450D en heb ondertussen ook een lens uit de L serie erbij genomen... Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

    Maar ben wel in overweging om de canon 7D te kopen

    Komen de lenzen uit de L serie niet beter tot hun recht op een 7D dan op een 450D?

    Alvast bedankt...
    Ik zou het eerder omgekeert zeggen, een 7D gaat meer tot zijn recht komen met een L lens. Je kwaliteit zal natuurlijk beter zijn, die body bied ook veel meer.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #3
      Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

      pfffff beter tot z'n recht, het zijn beiden cropcamera's, 7D 18 megapixels, 450D 12.4 megapixels, maar dat zal het verschil niet maken voor gewone afdrukken.

      Van een 450D komende koop je een 40D 50D 7D body voor de steviger grip, bouwkwaliteit, snellere fps... gewoon om een klasse hoger te hebben.
      Maar ik zou dit niet kopen om zogezegd je L-lens beter te laten presteren, presteert idem op een 450D.

      Ik ben zelfs overgestapt van een 40D naar een duurdere 5D en 5D MKII (pro-klasse fullframe), m'n 24-105 presteerde minder of fullframe (veel vignetering op 24 en 105mm).
      Ondanks dat de 5DII softwarematig de 24-105 herkent en dit softwarematig herstelt verkocht ik hem.

      De 24-105 is een geliefde lens wegens groot bereik (gebruiksgemak), maar de f4 vind ik minder, heb liever een f2.8 standaardzoom, lichtsterker + zachtere bokeh voor portretten, de f4 is wat onrustig.

      Comment


      • #4
        Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

        Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
        ......
        Ik ben zelfs overgestapt van een 40D naar een duurdere 5D en 5D MKII (pro-klasse fullframe), m'n 24-105 presteerde minder of fullframe (veel vignetering op 24 en 105mm).
        Ondanks dat de 5DII softwarematig de 24-105 herkent en dit softwarematig herstelt verkocht ik hem.
        Nimmer zou ik een lens verkopen wegens vignetering.
        Last edited by LesC; 17 september 2010, 11:19. Reden: Quote verbeterd

        Comment


        • #5
          Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

          de L lenzen die ik bij mijn 7D gekocht heb presteren zeer goed op de 350D .Maar de 7D heeft nog andere kwaliteiten , hij is ongelooflijk snel en je kan enkele weken verder met het bestuderen wat de camera allemaal kan.

          Comment


          • #6
            Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

            die L-lens gaat tot z'n recht komen op zowel de 450D als op de 7D hoor..
            Andy Lemaire

            andylemaire.be

            Comment


            • #7
              Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

              Ik kocht mijn 100-400L IS toen ik de EOS 300D nog gebruikte.
              Die lens werkte prima op de 300D / 20D / 40D , en nu werkt ze ook nog steeds goed op de 1D MKIII en de 5D MKII.

              Die lens werkt niet beter of slechter als je die op een andere camera gebruikt, alleen bij een full-frame zal je bij elke lens wel eerder vignetting zien dan bij een crop-camera.

              Bij een camera met veel pixels kan een betere lens ervoor zorgen dat er meer detail in de foto zit. De lens die op een nieuwe camera goed presteert zal ook het maximum halen uit de sensor van een oudere generatie.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                t'was niet alleen voor de vignetering, maar had ook liever f2.8 en een zachte bokeh ipv f4 als standaardlens, daar ik redelijk veel portretten neem.
                Maar de vignetering was wel heel erg op de 5D, moest massa's fotos bewerken, direct zichtbaar bij een blauwe lucht
                Liever kwaliteit meteen uit de lens, hoe groter het zoombereik hoe meer vervormingen of lensfouten jammer genoeg...

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Nimmer zou ik een lens verkopen wegens vignetering.

                Comment


                • #9
                  Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                  V oor een blauwe lucht heb je toch geen F4 nodig.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                    Had de 24-105 meegenomen naar Oostende voor Anker en veel fotos genomen van de driemasters, de lucht was mooi blauw maar massas vignetering.
                    Ik las toevallig nog enkele gelijkaardige reacties van mensen die hem ook hierdoor meteen verkochten.

                    M'n EF-S 17-50 2.8 IS ten tijde van m'n 40D mistte ik wel qua bokeh, f2.8 en geen vervormingen, daardoor verkocht ik de 24-105 al na een paar maand.
                    Er is een ook overaanbod omdat ze deze als kitlens verkopen en de prijzen zakken.

                    Qua lenzen ben ik wel een purist, als er iets mij echt stoort qua beeldkwaliteit of vervorming schakel ik meteen over.

                    Comment


                    • #11
                      Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                      Qua lenzen ben ik wel een purist, als er iets mij echt stoort qua beeldkwaliteit of vervorming schakel ik meteen over.
                      Mij stoort nooit iets echt aan lenzen, als een lens iets niet goed doet, dan vermijd ik dat met die lens....
                      Ik ben dan ook geen purist.

                      Comment


                      • #12
                        Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                        t'was niet alleen voor de vignetering, maar had ook liever f2.8 en een zachte bokeh ipv f4 als standaardlens, daar ik redelijk veel portretten neem.
                        Maar de vignetering was wel heel erg op de 5D, moest massa's fotos bewerken, direct zichtbaar bij een blauwe lucht
                        Liever kwaliteit meteen uit de lens, hoe groter het zoombereik hoe meer vervormingen of lensfouten jammer genoeg...
                        Elk zoom-objectief is een kwaliteitscompromis, als je dat niet wenst te aanvaarden dien je je geld te investeren in primes.

                        Mvg,

                        Mark
                        http://markwijnants.zenfolio.com/
                        Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                        Comment


                        • #13
                          Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mark w. Bekijk bericht
                          Elk zoom-objectief is een kwaliteitscompromis, als je dat niet wenst te aanvaarden dien je je geld te investeren in primes.

                          Mvg,

                          Mark
                          Dat dacht ik ook, tot ik de Canon 70-200 f2,8 L IS II kocht...
                          Die is op 200mm scherper dan de Canon 200mm f2,8 L, en als je ze vergelijkt met de 135mm f2,0 en de 85mm f1,8 op f2,8 dan zie ik eigenlijk ook niet echt veel verschil in scherpte.
                          De onscherpe achtergrond (bokeh) van die 70-200 ziet er ook veel beter uit dan bij de meeste andere lenzen (de alom geprezen 70-200 f4 L IS doet het op dat punt veel minder goed).

                          Je mag dus stellen dat een zoom-objectief bijna altijd een kwaliteitscompromis is, en dat er toch uitzonderingen zijn.
                          Het is dus mogelijk om heel goede zoomlenzen te bouwen, maar die zijn niet goedkoop.
                          Als f2,8 voldoende lichtsterk is voor de foto's die je wil maken, dan is de 70-200 f2,8 L IS II een betere investering dan een 85mm f1,8 + 135mm f2,0 L + 200mm f2,8 L.
                          Een 70-200 f2,8 L IS II is op dit ogenblik iets goedkoper dan die drie lenzen samen, en ik denk dat het totaalgewicht van de 85mm + 135mm + 200mm ook hoger is dan het gewicht van de 70-200. Die drie lenzen hebben ook meer plaats nodig in de fototas.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                            t'is dat, daarom zijn 3 van mijn 4 lenzen primes, maar mijn enige zoom (Canon 28-70 2.8L) heeft echt niets van één of ander "kwaliteitscompromis", op alle mm's scherp, lichsterk, geen vignetering,... beetje zoals de 70-200 2.8L IS zeker, maar dan compact. Er zijn toch wel zoom-objectieven die bijna primekwaliteit bieden, of toch niet te onderscheiden met het blote oog

                            Oorspronkelijk geplaatst door mark w. Bekijk bericht
                            Elk zoom-objectief is een kwaliteitscompromis, als je dat niet wenst te aanvaarden dien je je geld te investeren in primes.

                            Mvg,

                            Mark

                            Comment


                            • #15
                              Re: L serie lens gebruiken op canon eos 450D...?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Nimmer zou ik een lens verkopen wegens vignetering.
                              ik ook.
                              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                              Comment

                              Working...
                              X