Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon EOS 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Canon EOS 1000D

    Hallo,
    ik ben aan het kijken om voor het eerst een reflex te kopen. Zou ik bij de 1000D gewoon de kit lens nemen of ben ik beter af met een andere duurdere lens? Eerlijk gezegd vind ik dat het erg verwarrend is om de lenzen te vergelijken.
    Mvg, BV_1993

  • #2
    Re: Lens voor Canon EOS 1000D

    Welke lens je bij een camera koopt, dat is afhankelijk van wat je ermee wil fotograferen.

    Als je bij de kitlens de keuze hebt tussen de versie met of zonder IS (beeldstabilisatie), kies dan zeker voor de versie met IS omdat die buiten de beeldstabilisatie ook nog een betere beeldkwaliteit heeft. Het prijsverschil tussen die twee kitlenzen is niet erg groot.

    Als je niet weet wat je nodig hebt, begin dan met een kitlens. Later merk je dan waar de beperkingen van die lens zitten, en dan kan je altijd nog meer (véél meer) geld uitgeven om een setje aan te schaffen waarmee je de foto's kunt maken die je wil maken. Voor elke toepassing heb je wel een "ideale lens". De meeste lenzen kan je uiteraard ook wel voor andere foto's gebruiken, maar met de juiste lens wordt het percentage bruikbare foto's over het algemeen wel hoger (als je daar zit, dan is het wel aan te raden om de basis van fotografie te begrijpen, zodat je het maximum uit het gebruikte materiaal kan halen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Canon EOS 1000D

      Dus ik zou het best beginnen met een standaard kitlens van 18-55mm zoals deze?
      Ik had eerst al gekeken naar de 17-85 en de 18-135 van Canon, maar die zouden dan weer niet aanbevolen zijn, zijn deze inderdaad zoveel slechter?
      En nog een vraag, zit er bijvoorbeeld een groot verschil tussen de lenzen van Canon en die van Sigma? De prijs van een Sigma lens is in ieder geval een stuk duurder.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Canon EOS 1000D

        Oorspronkelijk geplaatst door BV_1993 Bekijk bericht
        De prijs van een Sigma lens is in ieder geval een stuk duurder.
        Vrijwel alle vergelijkbare Sigma lenzen zijn goedkoper als de Canon, Nikkor, Pentax ed lenzen en volgens mij maar één uitzondering: 50mm 1.4.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Canon EOS 1000D

          En wat is er dan zo verschillend aan de lens in deze kit dat hij zoveel meer kost dan een 18-55mm kitlens met IS?

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Canon EOS 1000D

            De Sigma lens is lichtsterker.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Canon EOS 1000D

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              De Sigma lens is lichtsterker.
              Is het daardoor een betere starterslens?

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Canon EOS 1000D

                Oorspronkelijk geplaatst door BV_1993 Bekijk bericht
                En wat is er dan zo verschillend aan de lens in deze kit dat hij zoveel meer kost dan een 18-55mm kitlens met IS?
                Toevallig heb ik dat lensje en ik heb er 124€ voor betaald.
                Hoezo veel meer kost?

                De Sigma heeft een paar voordeeltjes boven de 18-55 IS:
                Geen meedraaiende frontlens.
                Steviger gebouwd
                Wat lichtsterker.

                Optisch is hij niet significant beter,
                Ik zou er geen 263€ voor betalen.
                Last edited by Keeskanon; 15 september 2010, 17:07.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Canon EOS 1000D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Toevallig heb ik dat lensje en ik heb er 124€ voor betaald.
                  Hoezo veel meer kost?
                  WTF en mij maakten ze wijs dat konijnenberg een goeie winkel was, de lens kost er wel 260 Euro hoor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Canon EOS 1000D

                    Oorspronkelijk geplaatst door BV_1993 Bekijk bericht
                    WTF en mij maakten ze wijs dat konijnenberg een goeie winkel was, de lens kost er wel 260 Euro hoor.
                    De lens is een tijdje in de aanbieding voor 124€ geweest bij een webwinkel.....
                    Ik heb meteen toegeslagen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Canon EOS 1000D

                      Ik vind voor canon de beste starterskit voor een beginnent fotograaf de 18-55 IS en 55-250 IS de beste keuze...heb deze vroeger ook gehad op mijn 450D en steeds tevreden van geweest..vooral de 55-250mm was een toplensje voor die prijs.

                      Grtz Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment

                      Working...
                      X