Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Offerte voor herstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Offerte voor herstelling

    Hi,
    Ik heb een Canon EF 70-200mm f/4.0 L die niet meer goed outofocused en deze voor reparatie binnengebracht bij mijn cameraleverancier.
    Deze heeft de lens binnengebracht bij canon Waarbij ik een offerte kreeg van herstelling voor een 350 € . Nu dat is nog altijd goedkoper dan een nieuwe dus heb ik mijn goedkeuring gegeven om de herstelling te laten plaatsvinden.
    Ik heb wel de offerte moeten ondertekenen waarbij stond dat zelfs indien de lens niet herstelbaar was ik een som van 75 € diende te betalen .
    Nu enkele weken later krijg ik een brief waarin staat dat de herstelling van de lens toch duurder zal uitvallen, nl. 1200 € !!
    Bij het opendoen hebben ze gezien dat er toch meer aan de hand was dan eerst gedacht !
    Kan dit zomaar ?
    Ik had een offerte gekregen en goedgekeurd te herstelling voor de prijs van 350 €
    Wat kan ik ondernemen ?
    gr
    G.

  • #2
    Re: Offerte voor herstelling

    1200 € voor een lens die 560 € nieuw in de winkel kost

    Tenzij je de IS-versie hebt, maar die heb je dan nog al snel voor 1100 €

    Zeker dat het geen vergissing is?
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

    Comment


    • #3
      Re: Offerte voor herstelling

      Ik weet niet in hoeverre de kleine lettertjes van de voorwaarden van de offerte allemaal gelezen zijn, maar als het echt waar is wat je zegt, zou ik er wel een ombudsman bij halen die je advies kan geven ..
      -=_-__________________________________________________ __-_=-
      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
      -=_-__________________________________________________ __-_=-

      Comment


      • #4
        Re: Offerte voor herstelling

        Ze hebben een aanbod gedaan, na onderzoek, en dat heb je geaccepteerd.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Offerte voor herstelling

          Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
          1200 € voor een lens die 560 € nieuw in de winkel kost

          Tenzij je de IS-versie hebt, maar die heb je dan nog al snel voor 1100 €

          Zeker dat het geen vergissing is?
          Ja het is idd een IS versie, Ik heb deze in Duitsland gekocht toen het nog 16 % btw was ginder voor een 1300 Euro of iets in die aard, zou de factuur moeten nakijken .

          En nee het is geen vergissing .
          De lens binnengedragen voor herstelling en een week nadien een offerte van canon gekregen waarin stond dat de herstelling 350 € zou kosten .
          Ik moest de brief ondertekenen en terugsturen . De offerte bleef een maand geldig.

          Nu enkele weken nadien belt de camera handelaar me op om te melden dat er meer kosten voor de herstelling nodig zijn nl een 1200 € !!
          Hij vertelde me dat dit nog nooit is voorgevallen ! Tja zulke dingen vallen me wel meer voor maar dan ben ik ook een pechvogel. De lens had in de eerste plaats niet defect mogen zijn, maar was dat toch !

          Als het zo is dan heb ik wel het vertrouwen in Canon verloren, je zou denken voor zo’n firma dat ze zich beter zouden opstellen naar dit soort dingen, maar het kan hun waarschijnlijk niets maken, want wie of wat gaat nu een proces aangaan tegen zo’n groot bedrijf ?

          Maar Waar of bij welke ombuds dienst kan ik dat aanklagen ? Ik heb hier geen ervaring mee , maar als je niets probeert dan gaat er ook niets gebeuren .
          gr

          Comment


          • #6
            Re: Offerte voor herstelling

            Kun je niet claimen dat voor jou dit als onherstelbaar geacht wordt en de €75 dossierkosten betalen ?

            -m-
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Offerte voor herstelling

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Kun je niet claimen dat voor jou dit als onherstelbaar geacht wordt en de €75 dossierkosten betalen ?
              Ik denk niet dat dat een eerlijke oplossing is. Vermits je de offerte ondertekende is dat toch een bindende overeenkomst voor BEIDE partijen. Als de hersteldienst een fout maakte bij de offerte moeten ze maar op de blaren zitten en hun "verlies" dragen.

              Ik zou (als je lid bent) Testaankoop eens contacteren of de vroegere dienst Economische inspectie mocht je er niet uitraken.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Offerte voor herstelling

                Da is idd nie zo leuk.

                Maar, het is niet alleen bij Canon hoor.
                Hoorde vorige week van een collega die een lens had van Nikkor (Nikon) die ook 1000 euro moest betalen voor een lens van 1500 euro.

                Hoe erg ook, heb ik de indruk dat je soms beter een nieuwe koopt dan een lens te laten repareren.

                Dit is trouwens bij alle elektronica, pc's, laptops, Gsm's, wasmachines, enz,.......

                Suc6 en laat ons weten hoe het afloopt.
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment


                • #9
                  Re: Offerte voor herstelling

                  Aan de 75 Euro zal je juridisch gezien niet kunnen ontsnappen ( de hersteldiensten zijn privé firma's die moeten te zien overleven en ze gaan soms zelfs failliet ... denk maar aan ETB ) ... van 350 naar veel meer dan de nieuwprijs is pure onzin gezien de nieuwprijs van minder dan 1000 http://tweakers.net/pricewatch/14967...4l-is-usm.html ... ik zou in dit geval Canon zelf bellen : België 02 6200 197 ( tot voor een jaar zelfs een internationaal gratis nummer, verkeerde besparingen ) ... je krijgt er competente mensen aan de lijn en ze bellen echt terug wanneer ze dat beloven en altijd vrij snel ( +- 24 u ) ... goede ervaring mee, keep us posted

                  Comment


                  • #10
                    Re: Offerte voor herstelling

                    Dank jullie voor de tips .
                    Het nummer van Cannon zelf lijkt me interresant en zal het een shot geven .
                    I'll keep you posted wat de afloop is maar denk niet dat het vlug zal gebeuren.
                    Morgen nog eens naar de camera verkoper gaan horen wat en hoe.
                    ThX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Offerte voor herstelling

                      Misschien een domme opmerking, maar ik neem aan dat de lens ouder is dan 2j? Indien niet valt hij nog onder garantie en heb je dus eigenlijk geen kosten te betalen...
                      Last edited by chlaenen; 15 september 2010, 18:18. Reden: schrijffout verbeterd
                      Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
                      Flickr page

                      Comment


                      • #12
                        Re: Offerte voor herstelling

                        Ik had in de jaren 80 een nikkor 135mm 2.8 gekocht die juist na het jaar van garantie kapot ging doordat het diafragma soms bleef hangen.
                        Bij het nagaan van de getrokken foto's bleek ze het in mindere mate vanaf nieuw te hebben gehad (ik dacht altijd dat ik ergens een fout had gemaakt).
                        Nieuw koste ze toen 13700Bf wat toen ook niet niets was en voor de herstelling moest ik toen 6500Bf betalen, na de garantie bleef ze terug hangen waarna ik ze dan nog drie keer zelf hersteld heb maar het kwam steeds na een tijd terug.
                        Wat ik er uit geleerd heb das dat ik nooit nog een lens laat herstellen, het kost een pak geld en zoals nieuw word ze in de meeste gevallen toch niet meer.
                        Ik hou u natuurlijk niet tegen maar je kan beter een nieuwe kopen is mijn gedacht.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Offerte voor herstelling

                          Ik heb vorig jaar een defect gehad aan Nikon 70-300, en kreeg een offerte voor herstelling die 100 euro duurder was dan de prijs van een nieuwe. 2 keer raden wat ik gedaan heb...
                          De uitleg die ik kreeg was dat herstellingkosten hoog oplopen door uurlonen van de technici, de hogere logistieke kosten om alle spareparts bij de hersteldiensten te krijgen wereldwijd, en de beperktere schaalvoordelen op productievlak voor spareparts. Dat geloof ik dan wel allemaal maar toch.
                          Het enige wat je blijkbaar kan doen is hopen dat je materiaal van ongelukken gespaard blijft, want anders kan je enorm diep in de buidel tasten.
                          Nikon D80 - 50mm 1.8 - 70-300 VR - SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Offerte voor herstelling

                            Oorspronkelijk geplaatst door shadowrider Bekijk bericht

                            En nee het is geen vergissing .
                            De lens binnengedragen voor herstelling en een week nadien een offerte van canon gekregen waarin stond dat de herstelling 350 € zou kosten .
                            Ik moest de brief ondertekenen en terugsturen . De offerte bleef een maand geldig.
                            en meer is het niet hoor, al blijkt later dat de kosten 3000Euro,s zijn, heb jij niets mee te maken.
                            alleen als je toestemming hebt gegeven te repareren voor het hogere aangepaste bedrag.
                            nu heb je (hoop ik) alleen getekend voor een reparatie bedrag van 350 Euro.
                            die 75 Euro,s ben je zo wie zo kwijt.


                            maar hoe staat het er inmiddels mee?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Offerte voor herstelling

                              Na een telefonisch gesprek met de klanten dienst van Canon wordt ik doorverwezen naar de website om daar mijn klacht uit te leggen.
                              Dus op de website de klacht neergeschreven en na 2 dagen op 28 /9/2010 krijg ik een reactie dat er binnen de 1 a 2 dagen een sluitend antwoord zal gegeven worden.
                              op 6/10/2010 krijg ik volgende reactie

                              06/10/2010


                              Beste,

                              Zoals in ons eerder bericht aangegeven hebben onderzocht wat hier precies aan de hand is.

                              Uw verkooppunt, heeft u geïnformeerd over de kosten die de reparatie van uw toestel met zich zouden meebrengen en we willen duidelijk maken dat we, als Canon België, niet kunnen tussenkomen in de relatie die u met uw verkooppunt heeft. De uiteindelijke prijs van een reparatie wordt door uw verkooppunt bepaald.
                              Het is uiteraard wel zo dat uw toestel naar een door Canon erkend reparatiecentrum (zie http://nl.canon.be/Support/Consumer_...tor/index.aspx voor de volledige lijst) werd gestuurd. Deze reparatiecentra werken, voor reparaties buiten garantie, meestal met prijsopgaves. Deze prijsopgaves hebben uiteraard ook hun voorwaarden en regels. Een ervan is dat het reparatiecentrum zich het recht voorbehoudt om de prijsopgave te herzien als blijkt dat de uiteindelijke schade ernstiger is dan oorspronkelijk voorzien.
                              We betreuren het ongemak maar kunnen u, spijtig genoeg, geen verdere tussenkomst bieden.
                              Mocht u nog vragen hebben over deze zaak of wilt u op deze mail reageren klik dan binnen 5 dagen op de volgende link.
                              Met vriendelijke groet,
                              Dus 1 a 2 dagen lijken voor mijn eerder een 4 tal dagen zonder het weekend te hebben meegerekend.
                              Echt geholpen ben ik hierdoor ook niet en dus kan Canon of het reparatie center ter aller tijden zijn offertes zomaar aanpassen naar hun eigen gading !
                              Ik had echt meer van een Firma als Canon verwacht maar aan mij zijn ze zeker en vast een klant kwijt.
                              Het erge is dat je een lens koop die tegen een stootje zou moeten kunnen en niet eens is gevallen. Er is niets aan te zien, geen krasje het is precies of als de lens nieuw uit de doos komt en toch..
                              Het enige dat de hersteldiest wist te zeggen is dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt, tja da is dan toch vreemd dat ik wel altijd van zulke situaties mag profiteren !!
                              ik ga nog eens test aankoop aanschrijven ook, eens zien of ze me daar kunnen helpen.

                              Comment

                              Working...
                              X