PDA

Volledige versie bekijken : Xotchimilco

basti
14 september 2010, 05:50
Afgelopen weekend hebben we een bezoekje gebracht aan het Mexicaanse 'VenetiŽ', een door de Azteken kunstmatig aangelegde vijver met eilanden waarop ze maar liefst vier maal per jaar konden oogsten. Vandaag de dag is de plek een toeristische trekpleister, waar je kan rondvaren in boten in alle kleuren van de regenboog. Het is er typisch Mexicaans: terwijl je op het water vertoeft passeren er constant mensen in kleinere bootjes, om je drankjes, eten of Mexicaanse traditionele dingen te verpatsen (foto's daarvan volgen nog). Als eerste foto van de reeks post ik echter een foto van onze 'bestuurder'. Aangezien het water niet diep is, stuwt men de boten voort met lange 'sjorbalken', waarmee de bestuurders zich afzetten tegen de bodem. Onze bestuurder was 17, en deed dit reeds vijf jaar. Hij had een vriendin die zwanger was van hun eerste kind, en het koppel woonde in bij zijn moeder. Ik weet dat deze foto technisch verre van perfect is (oa. linksboven), maar toch vond ik hem dusdanig sterk dat ik hem absoluut wou posten. Voor een keer geen zwart-wit, omdat de plek er gewoon om smeekt om in kleur weergegeven te worden.

http://www.klaasgoethals.be/weekend%20mex%20city%209.JPG

Enjoy!

Klaas

bouk
14 september 2010, 08:19
jammer..... geen water te zien.?
grt,bouk.

basti
14 september 2010, 22:14
jammer..... geen water te zien.?
grt,bouk.

Was een beetje mijn bedoeling, nuja, niet helemaal, maar ik wou hem absoluut vanuit een lager standpunt fotograferen.

Dama
14 september 2010, 23:38
Mooie uitdrukking van de stuurman :G

Ik heb het meer voor de authentieke, niet toeristische scenes.