Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laatste optreden Fake That

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • laatste optreden Fake That

    Afgelopen zaterdag was ik te gast bij het laatste optreden van de coverband 'Fake That'
    , enkele bandleden kregen een platencontract aangeboden .. ik ben blij dat ik het toch nog kon meemaken .
    met de 300mm coslinar M42 lens die ik voor geen goud nog zou willen wegdoen

  • #2
    Re: laatste optreden Fake That

    zonde van de handtekening. maar ze is wel mooi, al staan je voor- en achternaam in verkeerde volgorde.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: laatste optreden Fake That

      een beetje jammer van de positie van de micro.......
      en ook van die streepruis
      facebook

      Comment


      • #4
        Re: laatste optreden Fake That

        Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
        een beetje jammer van de positie van de micro.......
        en ook van die streepruis
        eerste keer dat ik het woordje streepruis hoor ..en ik zou niet weten wat het is .
        De foto is genomen met ISO 3200 dus ruis was hier onvermijdelijk .
        Ik heb hier neat image staan maar ik vind zelf de ruis niet zoveel afbreuk doen .
        streepruis ?

        Comment


        • #5
          Re: laatste optreden Fake That

          Geordende ruis in lijntjes dan
          Ik zie het hier ook zo in mijn scherm.
          Ik zou ook graag overschakelen op een 5D MII, ondermeer omwille van de betere ruisreductie op hogere ISO (me laten vertellen dat de ruis tot een ISO 6400 heel aanvaardbaar is), maar als ik dit zie zou ik toch beginnen twijfelen.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: laatste optreden Fake That

            de mijne is een 5DM1 en ik moet zeggen dat moest ik deze foto genomen hebben met mijn 350D dat er op 1600 ISO meer ruis was dan met die 5D op 3200.
            ik zou nooit meer van toestel willen veranderen en ben zelfs van plan een backup 5D M1 te kopen .
            5DM2 heeft voor mijn part teveel foefkes die nutteloos zijn (hoge ISO en megapixels).


            Die Fullframe maakt veeeel verschil ivm ruis , zit er hier wat teveel in kan het ook door de nabewerking komen omdat die foto 2 stops onderbelicht was en ik de helderheid veel heb moeten optrekken .

            Comment


            • #7
              Re: laatste optreden Fake That

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Geordende ruis in lijntjes dan
              Ik zie het hier ook zo in mijn scherm.
              Ik zou ook graag overschakelen op een 5D MII, ondermeer omwille van de betere ruisreductie op hogere ISO (me laten vertellen dat de ruis tot een ISO 6400 heel aanvaardbaar is), maar als ik dit zie zou ik toch beginnen twijfelen.
              ISO3200 is het hoogst aanvaardbare en dat komt enkel door fullframe ...
              het is niet omdat die markII tot ISO 6400 kan dat hij daarom betere resultaten haalt dan de markI ...zijn sensor is nog altijd even groot .

              moesten ze middenformaat digitale sensors maken is het goed mogelijk dat ISO 6400 mooi is maar met die fullframe sensors ...nope .

              ISO en megapixels zijn enkel verkoopstruken .

              just my 50cent .

              Comment


              • #8
                Re: laatste optreden Fake That

                Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                ISO3200 is het hoogst aanvaardbare en dat komt enkel door fullframe ...
                het is niet omdat die markII tot ISO 6400 kan dat hij daarom betere resultaten haalt dan de markI ...zijn sensor is nog altijd even groot .

                moesten ze middenformaat digitale sensors maken is het goed mogelijk dat ISO 6400 mooi is maar met die fullframe sensors ...nope .

                ISO en megapixels zijn enkel verkoopstruken .

                just my 50cent .
                Hier kan ik niet over discussiëren, ik heb namelijk nog nooit kunnen vergelijken -in levende lijve-.

                Toen ik een workshop volgde zei de docent (die met een 5D MII fotografeert) me dat hij tot een iso 6400 nog aanvaardbaar resultaten behaalt. (fotografeert natuurlijk ook wel met superieur glas) Terwijl het op dit moment met m'n 500D soms al irritant wordt bij bij ISO1600.

                Heb ook een vergelijkende test gezien tussen de 5D en de 5D MII en daar kwam toch als één van de belangrijkste verschillen de verbeterde ruisreductie naar boven.

                Dat zijn natuurlijk maar tests, maar wel hetgene waar ik moet op voortgaan. Het bedrag dat je neertelt voor een 5D MII is niet van die orde dat je een risico kunt nemen.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment

                Working...
                X