Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

    Via het forum van Dyxum ben ik te weten gekomen dat Sigma-lenzen niet werken zonder aanpassingen(indien aanpassingen nog mogelijk zijn) op de nieuwe SLT's van Sony(A33 en A55).

    Dit is het bericht van Sigma : http://www.sigma-photo.co.jp/english...nfo_100910.htm

    Dit is de originele thread op Dyxum : http://www.dyxum.com/dforum/sigma-le...opic67154.html

    Aangezien dit hier nog niet vermeld werd vond ik het mijn plicht dit toch te melden.

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

  • #2
    Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

    En niet alleen op de nieuwe Sony, wordt binnenkort vervolgd.......................
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

      Dat stond vorige week ook op dpreview: http://www.dpreview.com/news/1009/10...nyadvisory.asp

      Sigma past lenzen aan om ze te laten werken op verschillende merken camerabody's, maar als Sony (en ook nog de andere merken) liever niet hebben dat hun klanten goedkopere alternatieven kopen, dan kunnen ze altijd wel een manier vinden om ervoor te zorgen dat de lenzen niet meer werken op de nieuwe camera's.

      Als ze inktpatronen en accu's maken met een ingebouwde chip waardoor het moeilijker wordt om imitaties te gebruiken, dan kunnen ze hetzelfde truukje ook altijd inbouwen in de nieuwe camera's...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

        Stond hier ook al hoor

        Maar Sigma belooft een gratis modificatie voor de eigenaars van bestaande lenzen en de nieuwe productie zal het probleem niet meer kennen (Sony en Sigma weer dikke vriendjes )
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
          Stond hier ook al hoor

          Maar Sigma belooft een gratis modificatie voor de eigenaars van bestaande lenzen en de nieuwe productie zal het probleem niet meer kennen (Sony en Sigma weer dikke vriendjes )
          Tot Sony weer een nieuw model uitbrengt misschien?
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

            Spijtig voor de mensen die Sigmaglas op hun Alpha willen gebruiken...ik hou het bij Sonyglas .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
              Stond hier ook al hoor

              Maar Sigma belooft een gratis modificatie voor de eigenaars van bestaande lenzen en de nieuwe productie zal het probleem niet meer kennen (Sony en Sigma weer dikke vriendjes )
              Sorry, niet gezien maar het stond dan ook al ver in de thread.

              Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

              Comment


              • #8
                Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                Zolang Sigma voor een gratis aanpasing zorgt, zie ik er geen probleem in.

                Het is voor mij in elk geval geen reden om iets knaps als een 8-16HSM in de winkel te laten liggen .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Zolang Sigma voor een gratis aanpasing zorgt, zie ik er geen probleem in.

                  Het is voor mij in elk geval geen reden om iets knaps als een 8-16HSM in de winkel te laten liggen .
                  Iemand uit de UK(van op Dyxum) heeft contact opgenomen met Sigma UK en daar is het alleszins niet gratis voor de meeste lenzen(hierna een extract uit de thread op pagina 4, het antwoord van Sigma) en kan je je lenzen enkel laten wijzigen als je kan bewijzen dat je een A33 of A55 gekocht hebt :

                  Originally posted by Sigma UK

                  >We would need to inspect the lenses to confirm they can be upgraded,
                  >we are only upgrading the lenses if you have bought the A33/A55 and
                  >therefore ask that you supply a purchase receipt for the camera when
                  >sending the lenses into us.
                  >
                  >If the lens is under a year old there will be no charge if the lens is older
                  >please see the following:
                  >
                  >1: L5.00 per lens if you have proof of purchase for the lens from new
                  >which is to cover return p&p.
                  >
                  >2: L34.73 per lens if you have no proof of purchase which is to cover the
                  >cost of Admin and postage.

                  Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                    Weet iemand of dit probleem ondertussen de wereld uit is, en of ik dus met een gerust hart een sigma kan kopen voor een A33?

                    Bijkomende vraag (als leek): waar moet ik op letten om te weten of een objectief compatibel is met een A33? Concreet voorbeeld: SIGMA 18-200/3.5-6.3 SONY, hoe weet ik of die op een A33 past????

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                      lenzen zijn gemaakt alsook de camera's!!
                      probleem is er en blijft tot je de lenzen opstuurt om aan te passen!!
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door SamWitse Bekijk bericht
                        Weet iemand of dit probleem ondertussen de wereld uit is, en of ik dus met een gerust hart een sigma kan kopen voor een A33?

                        Bijkomende vraag (als leek): waar moet ik op letten om te weten of een objectief compatibel is met een A33? Concreet voorbeeld: SIGMA 18-200/3.5-6.3 SONY, hoe weet ik of die op een A33 past????
                        Je kunt met een gerust hart een Sigma lens kopen als er op doos een sticker "a33, a55 compatible" hangt, zie: http://www.sigma-photo.co.jp/english...nfo_100910.htm

                        is het een ouder exemplaar, dan kun je ze laten aanpassen mits de nodige aankoopbewijzen, zoals hierboven beschreven

                        maar waarom zou je juist die lens kopen (wil je een superzoom neem dan de Sony 18-200, beter de Sony 18-250 of een nieuwere Sigma HSM)
                        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                          Ik denk dat dit niet langer een issue is als je een nieuwe lens koopt, tenzij de winkel nog ergens een lens vindt in een stoffig hoekje van het magazijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                          maar waarom zou je juist die lens kopen (wil je een superzoom neem dan de Sony 18-200, beter de Sony 18-250 of een nieuwere Sigma HSM)
                          Kan natuurlijk niet antwoorden voor de TS, maar de lenzen die je noemt kosten ook 2 maal zoveel als de sigma 18-200.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                            Op Canon is het hetzelfde probleem met Sigma lenzen

                            Ik heb al moe geprobeerd om mijn dure sigma lens door sigma te laten updaten (is gewoon software update in de lens dat ze doen).

                            Maar sigma weigerd bij hoog en laag om het nog te doen want mijn lens is ouder dan 3 jaar !! Ook al heeft sigma de update liggen en ik wil er voor betalen, ze weigeren totaal.
                            Toen ik de vertegenwoordiger van sigma er over aansprak zei em het zelfde "3 jaar oud max".

                            Ik heb al geprobeerd via de UK en de USA ook bij sigma te geraken maar NO GO.
                            Schandalig gewoon, en ik ben niet alleen.

                            Voor mij geen sigma meer, ik heb men dure les geleerd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma lenzen werken niet op nieuwe Sony A33 en A55 !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Op Canon is het hetzelfde probleem met Sigma lenzen

                              Ik heb al moe geprobeerd om mijn dure sigma lens door sigma te laten updaten (is gewoon software update in de lens dat ze doen).

                              Maar sigma weigerd bij hoog en laag om het nog te doen want mijn lens is ouder dan 3 jaar !! Ook al heeft sigma de update liggen en ik wil er voor betalen, ze weigeren totaal.
                              Toen ik de vertegenwoordiger van sigma er over aansprak zei em het zelfde "3 jaar oud max".

                              Ik heb al geprobeerd via de UK en de USA ook bij sigma te geraken maar NO GO.
                              Schandalig gewoon, en ik ben niet alleen.

                              Voor mij geen sigma meer, ik heb men dure les geleerd.
                              Over welke lens en body heb je het ?
                              Concrete informatie helpt iedereen verder

                              Comment

                              Working...
                              X