Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste website

    Dag allemaal,

    Sinds vandaag ben ik erin geslaagd (dankzij de vele tips en raadgevingen op BD) om mijn eigen website online te krijgen . Ze is bewust eenvoudig gehouden, maar het is ook wel een feit dat ik een goeie 2 weken geleden nog een leek was op het gebied van websites bouwen .
    De website is gemaakt om alvast wat van mijn foto's te laten zien, al heb ik er zelf niet zo'n hoge dunk over want zo lang ben ik nog niet bezig met digitale fotografie en ik heb nog veel te leren. Daarom is alle (liefst opbouwende) kritiek welkom.
    Jullie kunnen ze hier vinden: http://users.pandora.be/henri.conings
    Alvast bedankt voor jullie eventuele belangstelling.
    http://www.myricreaties.be

  • #2
    Dat is in twee weken heel wat bijgeleerd Rikkie.
    Zoals je zelf zegt, een eenvoudige website. Maar hij is zeker functioneel. Een website met veel toeters en bellen is volgens mij toch maar storend.
    Doe zo verder en wie weet wat krijgen binnen enkele weken te zien.

    Comment


    • #3
      Voor een leek is het nog goed gedaan.
      Op twee weken dit bereiken...

      maar natuurlijk is er nog heel veel werk aan de winkel.
      wat "ik" op het eerste zicht zou doen:

      - niet in frames werken (slecht voor zoekrobot en niet zo mooi)
      - kleuren site aanpassen
      - lettertype kleinder
      - ik zou het geheel niet zo speels laten lijken.
      - meer foto`s gebruiken (wel wa moeilijker, technisch en estetisch)
      - bij vergroten van foto is een navigatie heel handig.(sofware zoeken)
      - lettertype kleiner maken
      - site donkerder maken...foto`s dan beter uit.zwart kan mooi zijn

      Ik ga er vannuit dat je toch wat doorzettings vermogen hebt, dus mss kan je je binnekort eens een boekje php aaschaffen?

      bye

      greetz

      Comment


      • #4
        Tof, Rikkie!

        Je kan natuurlijk altijd je eigen site aanpassen, Tsjernobyl gaf reeds een aantal puntjes.

        Kleuren, dat zal altijd een kwestie van smaak blijven en dat durft nogal eens te wisselen van persoon tot persoon.
        Maar die witte achtergrond stoort me wel het meeste. Ook al omdat je de foto's laat zien in een nieuw venster en die achtergrond kan je op die manier niet veranderen.
        Ander nadeel van zo te werken, is dat je voor iedere foto een venster moet openen én weer sluiten. Je kan niet rechtstreeks van de ene naar de andere foto in groot formaat.
        Er zijn vele soorten webalbum-software in omloop, ook freeware. Of je kan natuurlijk zelf aan de slag met wat HTML kennis.

        Alvast een goed begin gemaakt!

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          ziet er leuk uit, alleen zou ik me wel bij 1 lettertype houden...

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de goede raad

            @Tsjernobil: Zoals Hombre reeds zegt zijn kleuren een kwestie van smaak en laat nu toch blauw mijn favoriete kleur zijn zeker... Waar ik het wel mee eens ben is dat de achtergrond van de thumbnails en de foto's zou moeten veranderen. Ik zal er eens wat mee experimenteren. Het speelse heb ik er ook bewust in gebracht, het gaat per slot van rekening maar om een hobby en dan moet dat volgens mij zeker kunnen. Wat is php? (domme vraag?)
            @Hombre: Ik heb er bewust voor gekozen om voor elke foto een nieuw venster te laten openen omdat je in de linkerkolom al met een submenu zit en in het hoofdvenster met je thumbnails. Ik denk dat het anders allemaal te verwarrend wordt en vind het eigenlijk niet zo'n grote moeite om telkens een venster te sluiten dan wel te moeten zoeken waar die thumbnails weeral zitten. De website is volledig in html gemaakt, ik heb het niet zo op webalbum-software.

            Wat vinden jullie van de foto's?
            http://www.myricreaties.be

            Comment


            • #7
              Natalia, ik heb het eens uitgeprobeerd en je hebt gelijk, ik ga het onmiddelijk aanpassen. Bedankt!
              http://www.myricreaties.be

              Comment


              • #8
                Graag gedaan Rikkie.
                Ik moet mijn eigen website ook weer eens helemaal omgooien, maar 'k heb geen zin. Kun jij em niet doen? Is helemaal html. Allemaal zelf ingetiepmiept.
                http://www.rateapelitan.com

                Eigenlijk ben ik het ook wel met de mensen eens die het openen van een foto in een nieuw venster vervelend vinden. Ik kan me voorstellen dat het een reden is voor sommigen om niet al je foto's 1 voor 1 te gaan bekijken...

                Comment


                • #9
                  @Natalia: ik ben ervan overtuigd dat je gelijk hebt, het is inderdaad nogal vervelend om telkens een venster te moeten sluiten. Maar het is niet eenvoudig om een andere oplossing te vinden denk ik (we hebben ook niet allemaal een breedbandverbinding), ik zal er eens een nachtje over slapen!
                  http://www.myricreaties.be

                  Comment


                  • #10
                    Je staat in elk geval al verder dan mij en ik ben hier al 6 maanden aan het rondneuzen!
                    Bij mij veelal gebrek aan tijd om iets in elkaar te steken.
                    Betreft de foto's, ik zie er enkele mooie van Bokrijk en Egypte in het overzicht, maar om ze allemaal te openen ....
                    Veel succes met de aanpassingen !
                    Lijn
                    lijn
                    canon eos 350d

                    Comment


                    • #11
                      Een kleur is meer dan smaak alleen.
                      Er bestaan agressieve kleuren, rustige kleuren..
                      Door de juiste kleuren voor het juiste doeleinden te gebruiken kan je soms een goed resultaat verkrijgen ookal was die kleur niet echt jouw smaak.

                      Ik merk op dat zeer veel proff. sites die met fotografie te maken hebben in het algemeen donker zijn.

                      De plaats rondom je foto is best niet te fel mag zeker niet druk overkomen.(dus geen tekening ofzo) zo focus je je meer naar de foto.

                      Zoals al gezegd...gebruik geen 10 lettertypen(niet dat het nu zo is), maar houd het zeer beperkt en probeer een vast patroon van layout aan te houden.
                      Een passend lettertype is zoals velgen onder een auto. Soms kan dat een auto zoooveel mooier maken.

                      Met Photoshop kan je een batch mode laten lopen die automatisch tumbnails aanmaakt, navigatie en het dan allemaal in een html document giet.(neem index.htm en niet frameset.htm als hoofd file moest je het doen)
                      Een foto toevoegen bij een bestaan album gaat bij mijn weten niet...

                      Als je geen PS hebt bestaan er zoals Nathalie al zei nog wel andere progjes die dat kunnen...(www.downloads.com?)

                      Met welk programma heb je dit gemaakt?

                      bye

                      greetz

                      Comment


                      • #12
                        Rikkie,dat valt al goed mee op een paar weken.
                        Ik heb met mijne site bijna twee maand bezig geweest.
                        Met beetjes kunt ge nog verbeteringen aan brengen.
                        http://www.leejoo.nl Hier kunt ge voor uw website ook nog van alles gratis kopiëren.Menu's,achtergronden,knopjes....enz.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Hallo

                          - niet in frames werken (slecht voor zoekrobot en niet zo mooi)
                          Ik zou wel in frames werken vind ik overzichtelijker en alles kan in 1 handeling op geroepen worden.

                          Ook al omdat je de foto's laat zien in een nieuw venster en die achtergrond kan je op die manier niet veranderen.
                          Ander nadeel van zo te werken, is dat je voor iedere foto een venster moet openen én weer sluiten. Je kan niet rechtstreeks van de ene naar de andere foto in groot formaat.
                          Ben ik het mee eens. zie er rommelig uit.

                          De foto's zijn mooi dus hoort er ook een mooie site bij, maar iedereen is anders.
                          Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Knap dat je dit als beginner in 2 weken voor elkaar hebt gekregen. Je kan natuurlijk altijd optimaliseren en kleuren veranderen en ... een website is immers nooit af ...

                            Enige opmerking : wat is het verschil tussen "Home" en "Welkom" ?? Om het even op welke van de 2 je klikt je komt steeds op dezelfde pagina terecht ... => 1 van de 2 schrappen ?

                            Tip : Als je na verloop van tijd geen last wil hebben van vervelende spammail, is het aangewezen om je mailadres te "verbergen" voor zoekrobots. Dit kan je heel eenvoudig doen (je moet wel in de HTML-code gaan) :

                            Vervang in je HTML-code

                            <A HREF="mailto:jegebruikersnaam@pandora.be">hier</A>

                            door dit kleine javascriptje :

                            <script language="Javascript" type="text/javascript">
                            <!--
                            var user = "jegebruikersnaam";
                            var domain = "pandora.be";
                            var mail = user + "@" + domain;
                            var message = "hier";
                            document.write("<a href=\"mailto:"+mail+"\">"+message+"<\/a>");
                            //-->
                            </script>

                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              @cois: bedankt voor de leuke website, ik heb er al een (voorlopig) geschikte achtergrond op gevonden.
                              @wilco: het is ook mijn bedoeling om met frames te blijven werken. Over het bekijken van de foto's wordt nog hard nagedacht.
                              @filipo: je hebt gelijk, "home" en "welkom" is ongeveer hetzelfde, ik denk dat ik "welkom" ga verwijderen. Hartelijke dank voor het javascriptje, ik ben er zeer blij mee.

                              Iedereen heel erg bedankt voor de hulp, verder commentaar nog altijd welkom!
                              http://www.myricreaties.be

                              Comment

                              Working...
                              X