Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio vragen

    Studio vragen
    1 afmetingen
    2 kleur van de studio muren
    3 hoeveel lampen en van welk merk
    4 breedte van achtergrond papier
    5 wat mag er niet ontbreken in een studio


    Graag tips

    Wie weet er links naar fotostudio's


    Gr Robert
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

  • #2
    minimum afmeting is toch 4X4 denk ik zulle anders sta je al gauw te dicht bij het model ( kan ook leuk zijn zulle !!! )
    papier 2,5 meter
    voor de lichten gebruik je best iets met een dimmer zodat je alles goed kan regelen en zeker een softbox met flitser .
    en wat zeker niet mag ontbreken in de studio is een model
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Studio vragen

      Lieven, ik denk dat dit toch het absolute minimum is.
      Ik zou toch gaan voor groter.
      Moet ook zeker hoog genoeg zijn.
      En moet geschilderd zijn in dat speciale Agfa grijs zoals op de grijskaart !

      Groeten
      Yvan

      Ps. Kijk eens in te koop aangeboden, daar heb ik een volledige prof-studio in aanbieding
      Last edited by yvannovich; 1 februari 2005, 21:50.
      Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

      Comment


      • #4
        Re: Studio vragen

        Mijn studioruimtetje is 3 meter breed in het smalle deel (er zit een deur in de breedte) en 7 meter diep. Het hoogste punt is bijna 4 meter. De fotohoek is grijs; doordat de ruimte zo smal is had ik nogal eens last van rare reflecties toen de muren nog wit waren.

        Belangrijk is dat je het buitenlicht kunt afsluiten zodat je het effect van je instellicht optimaal kunt beoordelen. De flitser op 't fotootje hieronder zijn overigens van YinYan, een rebadge van FalconEyes (de hoge met paraplu en 't achtergrond licht op de foto hieronder zijn 300 Ws, de hoge met snoot aan de rechterkant is een 250 Ws).

        Ik gebruik overigens achtergrond doeken, gebleekt katoen waar een kleurtje aan gegeven is. Die worden met behulp van knijpertjes op de horizontale paal aan het statief dat op de achtergrond zichtbaar is bevestigd waarna het statief uitgeschoven kan worden tot een 2 1/2 meter hoog. Als ik in een woonkamer werk (op lokatie dus), dan neem ik meestal de stempels mee die je nog net links achter in de hoek ziet staan op de foto. Die zijn uitschuifbaar tot een meter of 3. Een horizontale paal ertussen, doek eroverheen en voila, een portable achtergrond die weinig ruimte inneemt.

        Wat je verder nog nodig hebt in een studio is een hele waslijst aan kleine dingetjes. De aller- allerbelangrijkste: fotograaf, lichtmeter, fototoestel, reflectoren en, als je modelfotografie doet, is een model ook handig

        Zonder gekheid: ik heb een gereedschapskist vol met ducttape, klemmetjes, ducttape, verlengsnoeren, ducttape, draadjes en ducttape. Oh, en had ik ducttape al genoemd? . En last but not least (hij staat in beeld...) een brandblusser (en, niet in beeld, een EHBO trommel). Zorg dat je veiligheidsvoorzieningen in orde zijn; lampen worden heet, je struikelt zo maar eens over een draad, nou ja... you get my drift.

        Last edited by Joost; 2 februari 2005, 09:17.

        Comment

        Working...
        X