PDA

Volledige versie bekijken : Don Juvencio Larranaga ...

basti
12 september 2010, 04:28
... is de naam van mijn Mexicaanse 'opa'. Net zoals mijn vader, is/was hij fotograaf. Hij stampte 'Larranaga Fotografos' in Toluca op, een bedrijfje dat mijn vader nu met zijn twee broers in stand houdt. Afgelopen dinsdag toonde hij mij met veel trots zijn collectie antieke camera's, iets waar ik echt van genoten heb. Achteraf besloot ik om hem te fotograferen met zijn collectie, wederom analoog.

Fujifilm Neopan 400 (deze keer wel wat schaduwen opgehelderd in photoshop, en iets meer contrast bijgegeven, that's all)

http://www.klaasgoethals.be/analoog%20septem%2013.JPG

Enjoy,

Klaas

bouk
12 september 2010, 08:46
hoofd duidelijk belicht (door de lamp).
maar had ook graag die oude toestellen wat beter belicht gezien.
grt,bouk.

nolfinarium
12 september 2010, 08:50
Heeft echt wel een retrolook, natuurlijk door het procédé (analoog) maar ook door de setting met je grootvader. Ook even naar je blog gesurft: moet inderdaad voor jou een fantastische ervaring zijn, nog versterkt door het feit dat je familie daar woont! Succes verder en ik kijk uit naar je volgende foto's: :G

doudeke
12 september 2010, 11:29
Kijkt mooi, maar als het je bedoeling was geweest de man en zijn passie te fotograferen,
had, zoals Bouk al schreef, iets van die passie beter zichtbaar moeten zijn. Jammer, want
op zich wel een mooie foto.

basti
12 september 2010, 16:46
Goh, daar hebben jullie idd misschien wel gelijk in, maar gezien de lamp de enige vorm van belichting was die ik voor handen had, was dat wel erg moeilijk. Tips ivm hoe ik het anders had kunnen doen zijn altijd welkom,

Klaas

PatrickW
13 september 2010, 22:38
De foto ademt sfeer uit.
Niet alleen zijn fototoestellen dateren uit een ver verleden, maar ook zijn bril is niet de meest moderne, terwijl zijn scheef staande pet en sweater hem daarentegen iets "snaaks" geven :D

Van Parys Andy
17 september 2010, 00:58
prachtfoto , die 4x5 of 10x8 op de foto ziet er iets uit van vroeger maar velen weten niet dat die fotos die daar uit komen 100x meer detail hebben dan de duurste full frame digitale camera . :love::love::love:

LeiV
18 september 2010, 13:43
Mij stoort de belichting van de foto toestellen niet zo erg, en misschien zit in deze foto niet alles juist. Maar de sfeer die je hier mede de belichting van de staande lamp creëert spreken boekdelen. Een goed portret. :G