Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoeklens

    Hallo ik zou graag een grotehoeklens kopen maar weet niet welke ik moet kopen. Er is namelijk morgen micro market in Antwerpen en omdat mijn budget niet zo groot is kan ik daar misschien een tweedehandslens kopen kan daar iemand mij wat tips geven mijn toestel is een D90 met als standaard lens 18/105


    mvg
    Gerrit

  • #2
    Re: Groothoeklens

    Hallo daar,

    Ik heb ook een Nikon D90 en ik heb me onlangs een groothoeklens gekocht nml. De Tokina 11-16mm 2.8f....heb hem al meermaals gebruikt en moet zeggen ben er uitermate tevreden van zie linkje

    Kost wel een beetje maar je hebt er een toplensje voor in de plaats levert supermooie foto's...geschikt voor landschappen of binnenshuis enz...plus de lichtsterke 2.8f is ook een pluspunt.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Dit is mijn toppic over die lens toen met voorbeeld foto's

    succes

    Mvg

    Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Groothoeklens

      Sigma 10-20 4.5 5.6 of een Sigma 8-16.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Groothoeklens

        Ik vroeg me af of daar veel tweedehands fotomateriaal te vinden is.
        Ben eens in Genk geweest en daar was echt NIETS te zien!
        Zonde van mijn tijd.

        Comment


        • #5
          Re: Groothoeklens

          Hallo ben vorige week naar Gent geweest om eens te kijken en ik vond het wel de moeite de zelfde standhouders komen ook naar Antwerpen.Heb een paar lenzen gezien waar ik interesse in had vandaar mijn vraag.
          mvg
          Gerrit

          Comment


          • #6
            Re: Groothoeklens

            Nikon DX 10-24mm

            Comment


            • #7
              Re: Groothoeklens

              Ik zit momenteel ook eenbeetje met dezelfde vraag voor men sony.
              Er ontbreekt nog een groothoek , maar ik kan ook niet kiezen welke de meest geschikte is.

              Sigma - 8-16 F4.5-5.6 DC HSM
              Sigma - 10-20 F3.5 EX DC HSM
              Sigma - 10-20 F4-5.6 EX DC
              Tamron - SP AF 10-24mm F3.5-4.5 Di-II LD Aspherical IF
              Tokina - AT-X 116 PRO DX 11-16 F2.8
              Minolta - AF DT 11-18 F4.5-5.6 D
              Sony 11-18mm f/4.5-5.6 DT


              Ik vind ook vrijwel geen lenzen met over de volle lijn f2.8

              Comment


              • #8
                Re: Groothoeklens

                Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
                Nikon DX 10-24mm
                De Tokina 11-16mm 2.8f is beter en scherper en ik kan het weten heb de Nikon mogen gebruiken van iemand bij ons in de club...de tokina is scherper in de hoeken dan de Nikon.
                Voordeel van de Nikon heeft meer bereik en is dus iets veelzijdiger.

                grtz

                Dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Groothoeklens

                  Nie twijfelen: de Tokina 11-16, superlensje op alle gebied ...
                  groetjes,
                  nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
                  fotosite: www.nolfinarium.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groothoeklens

                    Ja, ik heb de Tokina 11-16 2.8 ook, meegenomen naar Canada , en ik moet zeggen, een dijk van een lens en zeer scherp. De 2.8 is mooi meegenomen als je eens binnenshuis/ in gebouwen wil fotograferen.
                    Ik heb ook lang getwijfeld en alle tests gelezen, ging naar de winkel voor een Sigma 10-20 en stapte buiten met de Tokina, op basis van de lichtsterkte.
                    Doen dus zou ik zeggen.

                    Groeten,

                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groothoeklens

                      Oorspronkelijk geplaatst door ukkepukje Bekijk bericht
                      Ik zit momenteel ook eenbeetje met dezelfde vraag voor men sony.
                      Sigma - 10-20 F4-5.6 EX DC
                      Ik heb deze Sigma op mn Sony en ben er zéér tevreden van!
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groothoeklens

                        zou niet onder de 16mm gaan met je groothoek, of je moet al voor Fisheye effect opnamen gaan, wat heeeel snel gaat vervelen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groothoeklens

                          Ik gooi het er toch maar weer in de groep:

                          Er bestaan twee verschillende soorten groothoeklenzen:

                          Lineaire groothoeklenzen: bij dit type groothoeklens is het juist de kunst om de rechte lijnen op de foto ook over te laten komen als rechte lijnen. Elke vervorming wordt als een afwijking van de lens gezien.
                          Fisheye groothoeklenzen: bij dit type lenzen worden de lijnen aan de buitenkant van de lens zeer sterk omgebogen. Het totale beeld, tot een beeldhoek van 180 graden, wordt dan in een cirkel weergegeven. Slechts in het midden van foto zijn de lijnen recht.

                          En ja de Fisheye gaat natuurlijk vervelen en kan je niet altijd gebruiken. Je kunt best nog iets verder gaan dan 16mm, dus de lens 11-16 2.8 is voor mij gevoel een super handige lens. Lager kun je niet gaan. Een vast brandpunt blijft bij mij de voorkeur hebben ivm de kwaliteit.
                          Jacques Bakker
                          www.fotohandig.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groothoeklens

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zou niet onder de 16mm gaan met je groothoek, of je moet al voor Fisheye effect opnamen gaan, wat heeeel snel gaat vervelen.
                            grt,bouk.
                            Je bedoelt zeker onder de 11mm i.p.v. 16mm.
                            De Tokina is onder de 16mm maar bij mijn weten geen Fisheye...een beetje vervorming dat wel maar gemakkelijk te corrigeren.

                            grtz

                            Dirk.
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groothoeklens

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              zou niet onder de 16mm gaan met je groothoek, of je moet al voor Fisheye effect opnamen gaan, wat heeeel snel gaat vervelen.
                              grt,bouk.
                              Sorry dat ik een grootmeester moet "tegenspreken" maar de Sigma 8-16 heeft vrijwel geen onherstelbare vervormingen. Nogmaals : "Hoe doen ze het ?"
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X