Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotowinkel probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotowinkel probleem

    Ik kocht me vorige week zaterdag een Tokina lens, maar ik was niet tevreden over de scherpte.
    Binnen de 7 dagen (vandaag dus) ga ik terug naar de winkel, en leg ik mijn probleem uit.

    Ik vraag, mag ik een ander exemplaar testen van het zelfde merk en brandpuntsafstand?
    Neen gaat niet, ze hadden geen meer want het was de laatste in stock.

    Ah, krijg ik dan mijn geld terug, want ik wil deze lens niet.
    Nee, je krijgt een tegoedbon van bijna 500€ en die moet je hier opkopen.

    Zeggen zei, maar je toestel kant een front of back focus probleem hebben.
    Ah, ok kan dat hier getest worden vraag ik?
    Neen we kunnen geen testblad printen van internet.
    ?????????
    Dus rijd ik met lege handen terug naar huis (100km) om een test uit te voeren.
    Mijn afschrift, en een tegoedbon kunnen ze printen maar een testblad in .tiff formaat kunnen ze niet.
    Toffe fotowinkel.

    Kan dit, en mogen die mijn geld zomaar houden?
    (of beslissen dat ik het daar moet opmaken?)
    Last edited by a stan; 10 september 2010, 15:20.
    vriendelijke groeten Stan.

  • #2
    Re: fotowinkel probleem

    Onderaan een factuur die ik hier voor me heb liggen:

    ...Artikelen ruilen of retourneren kan binnen 7 dagen op vertoon van de kassabon. Hiervoor kan alleen een tegoed worden verstrekt...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: fotowinkel probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door a stan Bekijk bericht
      Zeggen zei, maar je toestel kant een front of back focus probleem hebben.
      Ah, ok kan dat hier getest worden vraag ik?
      Neen we kunnen geen testblad printen van internet.
      Meer dan een krant heb je niet nodig om B/F focus vast te stellen. 45 graden op de krant op een middelgrote kop richten, focussen en klik. Je ziet gelijk aan het verloop van de scherpte over de tekst of je B of F focus hebt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: fotowinkel probleem

        Dat ze je niet cash willen terugbetalen vind ik ergens niet meer dan normaal. Dat zou makkelijk zijn als je voor een shoot even een speciale lens nodig hebt.

        Maar de vraag die ik me dan stel: Wat doen ze met de lens die iemand 7 dagen gebruikt heeft? Als nieuw verkopen aan de volgende zeker?

        Comment


        • #5
          Re: fotowinkel probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
          Dat ze je niet cash willen terugbetalen vind ik ergens niet meer dan normaal. Dat zou makkelijk zijn als je voor een shoot even een speciale lens nodig hebt.

          Maar de vraag die ik me dan stel: Wat doen ze met de lens die iemand 7 dagen gebruikt heeft? Als nieuw verkopen aan de volgende zeker?
          Maar ik vind wel degelijk verschil zitten tussen een lens die niet naar behoren functioneerd en een lens die "misschien wat tegenvalt". Is dit geen DOA? Dan zijn bedrijven toch verplicht binnen 7 dagen óf het ander artikel te leveren óf je geld terug te geven.

          Comment


          • #6
            Re: fotowinkel probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            Maar ik vind wel degelijk verschil zitten tussen een lens die niet naar behoren functioneerd en een lens die "misschien wat tegenvalt". Is dit geen DOA? Dan zijn bedrijven toch verplicht binnen 7 dagen óf het ander artikel te leveren óf je geld terug te geven.
            Als er echt iets aan de lens scheelt heb je 100% gelijk. Ik heb nog nooit een Tokina lens in handen gehad dus weet niet of ze kwalitatief OK zijn.

            Comment


            • #7
              Re: fotowinkel probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
              Als er echt iets aan de lens scheelt heb je 100% gelijk. Ik heb nog nooit een Tokina lens in handen gehad dus weet niet of ze kwalitatief OK zijn.
              Ik heb ooit 2 exemplaren van de 11-16 teruggestuurd omdat ze niet deugden, sindsdien voor mij niet snel meer tokina

              Comment


              • #8
                Re: fotowinkel probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                Ik heb ooit 2 exemplaren van de 11-16 teruggestuurd omdat ze niet deugden, sindsdien voor mij niet snel meer tokina
                inderdaad, het gaat om het 11-16 objectief.
                Of mijn toestel nu die front/back focus probleem heeft weet ik nog niet.
                Ga ik een van deze dagen is testen.

                Ik houd jullie op de hoogte.
                vriendelijke groeten Stan.

                Comment


                • #9
                  Re: fotowinkel probleem

                  Let op héél goed op de scherpte in de hoeken: die deugt vaak van geen kant.

                  Comment

                  Working...
                  X