PDA

Volledige versie bekijken : Boekje lezen

basti
10 september 2010, 04:45
Heb vandaag een paar negatieven (zelf ontwikkeld, ook de eerste keer) van mijn eerste filmrolletje ooit kunnen inscannen (slechts vijf, de rest doe ik morgen, maar ik had niet genoeg tijd). Ik vind dit zoveel mooier dan digitaal, de korrel, het contrast, alles.

http://www.klaasgoethals.be/analoog sept 1.JPG

Fujifilm Neopan 400, niets achteraf bewerkt (had ik evenmin de tijd voor).

Enjoy!

Klaas

bouk
11 september 2010, 08:58
Fujifilm Neopan 400, niets achteraf bewerkt (had ik evenmin de tijd voor).

Heerlijk zo Klaas.
grt,bouk.

Dama
11 september 2010, 10:24
Exif date 1899 :eek:
Is knap tijdje geleden.

Heel mooi beeld, passend contrast, en ja die korrel van weleer... :G

Waar en wanneer is die genomen ? Vermoed iets later dan 1899 ;)

TomStr
11 september 2010, 12:02
mooie foto, ik kan niet genoeg detail zien op de scan maar met welk product ontwikkel je, hoe lang, welke temp en hoe kiep je? en ja, welke film?

hij lijkt me iet te lang ontwikkeld, iets teveel contrast... ik kan natuurlijk ook niet de contrastomvang van het origineel inschatten he, was er volle zon, was het erachter echt zo donker?
Zijn allemaal dingen die je negatief gaan beinvloeden.

ik volg dit zeker op, je bent heel goed bezig!!
proficiat met je eerste rolletje!!

basti
12 september 2010, 05:09
Die foto is afgelopen week gemaakt in Toluca, Mexico (het stadje waar ik het komende jaar zal vertoeven).

Over het ontwikkelen: ik heb het nu twee keer gedaan op de universiteit, ik ken de naam van de verschillende vloeistoffen niet exact, maar ik weet wel dat er (in het spaans): revelador, fixador, aclarador, fotoflo en nog iets anders aan te pas kwam. De tijden waren (als ik het me goed herinner, bij 22: 6,5 min, 6,5 min, 9,5 min, 9,5 min en 1 min fotoflo, om de dertig seconden agitar=schudden). Tips zijn altijd welkom!

Thanks voor de commentaren!