Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help!! onscherpe foto's in webgallery

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help!! onscherpe foto's in webgallery

    Hallo

    Mijn broer is voor mij een portfolio website aan het maken.

    Ik zit met een vervelend probleem dat de foto's getoond in de gallery onscherp zijn, de bronfoto's staan op flickr en worden gewoon doorgelinkt, toch is er een verschil in "kwaliteit" softer, minder detail en soms een klein verschil in kleur tint...

    Hoe komt dit?? Ik snap er niets van, als je de foto in flickr bekijkt zijn ze dan weer wel goed (op ware grootte, want uit een ander topic die ik hier heb gestart, werd er mij verteld dat flickr enkel de verkleinde foto verscherpt en de originele grootte onaangeroerd laat)

    we hebben al met verschillende soorten gallery's geprobeerd, ook met simple viewer... iemand ook dit probleem tegengekomen en missch ook een oplossing weet??

    het is zonde, want de site op zich is echt ok, nu kan ik hem niet gebruiken omdat de foto's niet correct worden weergegeven en moet ik mensen een link naar de flickr sturen en ik ben geen voorstander van flickr...

  • #2
    Re: help!! onscherpe foto's in webgallery

    Als de maximum grootte van de foto's in die portfolio kleiner is dan de bronfoto's, dan zal de software van jouw website die foto's verkleinen. Het zou kunnen dat daardoor de kwaliteit minder wordt.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: help!! onscherpe foto's in webgallery

      hey Jos

      bedankt! maar ik heb juist geprobeerd om een kleiner formaat te exporteren 800 x 550 ... en het probleem blijft, moet ik dan "nog" kleiner gaan?

      Comment


      • #4
        Re: help!! onscherpe foto's in webgallery

        Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
        hey Jos

        bedankt! maar ik heb juist geprobeerd om een kleiner formaat te exporteren 800 x 550 ... en het probleem blijft, moet ik dan "nog" kleiner gaan?
        Eérst uitzoeken hoe groot de foto's mogen zijn.
        Daarna de foto's verkleinen tot ze 1 pixel kleiner zijn dan die maximum grootte.

        Alleen op die manier ben je zeker dat vreemde software de foto's ongemoeid laat.

        O ja, misschien zijn er ook beperkingen in de grootte van de bestanden in kilobytes.
        Dubbel opletten, dus.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment

        Working...
        X