Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20X30 beter dan 10X15

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20X30 beter dan 10X15

    Vandaag een bestelling van 58 foto's gaan ophalen bij Hema.
    Vreemde resultaten ! foto's genomen met mijn 5 megapixel olympus op 10X15 trekken op nie veel, witte delen overbelicht, donkere delen te donker. Het gekke is wel dat 3 vergrotingen op 20X30 wel VEEL beter zijn van kwaliteit (heb ze ook op 10X15), en foto's genomen met mijn prutske van 2 megapixel (Fuji finepix 2600) zijn ook prima.
    Omdat de foto's allemaal om weg te geven waren had ik maar deze goedkope afdrukcentrale gekozen.In 't vervolg alleen nog 20X30 daar laten afdrukken denk ik (1,76 Euro)
    Is hier een verklaring voor ? 20X30 zou normaal toch slechter van kwaliteit moeten zijn ?
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

  • #2
    Vreemd. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met Hema en laat mijn foto's daar altijd afdrukken. Ik ga morgen om een nieuwe lading, eens benieuwd...
    http://katrijn.fotopic.net
    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

    Comment


    • #3
      Staat je monitor wel juist afgesteld ? Kan natuurlijk zijn , dat de foto´s er op het scherm beter uitzien , dan bij de uiteindelijke afdruk
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        heb hetzelfde voorgehad bij kruidvat

        geen problemen bij pixum

        mark

        Comment


        • #5
          Heb mijn foto's vergeleken met mijn digitale op een proffessione gecalibreerde monitor, de foto's door Hema afgedrukt zijn gewoon BRUIN ten opzichte van deze op het scherm. Dat het verschil zo groot was had ik echt niet verwacht
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment


          • #6
            Ik kheb 2dagen geleden voor de eerste keer men foto`s bij de plaatselijke fotograaf laten afmaken...

            echt super super goed!kben er echt van verschoten!

            foto`s getrokken met Nikon cp 4500. maar je moet wel de kwaliteit van je jpeg bestand op het hoogste zetten want anders is de kleuren dynamiek helemaal weg.

            Foto 10x15 kost wel 50cent...mss wel veel. maar kben echt content.

            Enkel de wijze waarop je de foto`s naar hun moet brengen kan naar mijn mening simpeler.

            bv, ik strek fot`s, ik bewerk ze en zet ze weer in een apparte folder op men kaartje.> kga ermee naar de fotograaf, hij pak het kaartje aan en zet het alles op zijn pc met de nodige gegevens(formaat foto,aantal)
            Ik krijg kaartje terug en kom de volgende dag terug.

            online versturen is natuurlijk ook nog een oplossing, maar technisch gezien is dat mss nog moeilijker, zeker voor een kleine praktijk.
            bye
            greetz

            Comment


            • #7
              Na een mailtje naar Hema het antwoord gekregen dat ik best de exif-info verwijder om mijn foto's onbewerkt te bekomen.
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment

              Working...
              X