Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Houtduifportretje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Houtduifportretje

    Deze houtduif is een regelmatige bezoekster van onze tuin. We noemen haar zelfs al "dikke Dollie". Is haar portretje wat gelukt?
    Grt. Jef



    Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 400,00 mm
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/3

    P.S. Misschien had ik de sluitertijd iets hoger kunnen krijgen door diafragma te vergroten of iso op 400 te zetten.

  • #2
    Re: Houtduifportretje

    mooi portretje hoor, maar misschien nog effe wat verscherpen?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Houtduifportretje

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mooi portretje hoor, maar misschien nog effe wat verscherpen?
      grt,bouk.
      Bouk, heel erg bedankt voor uw vlugge reactie. Ik heb de foto op uw aanraden iets verscherpt. Zou nu beter moeten zijn.
      Grt. Jef

      Comment


      • #4
        Re: Houtduifportretje

        Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
        Bouk, heel erg bedankt voor uw vlugge reactie. Ik heb de foto op uw aanraden iets verscherpt. Zou nu beter moeten zijn.
        Grt. Jef
        yep...das beter.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Houtduifportretje

          Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
          P.S. Misschien had ik de sluitertijd iets hoger kunnen krijgen door diafragma te vergroten of iso op 400 te zetten.
          Inderdaad dat had gekunt, maar alsnog toch een prachtig plaatje geworden

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Houtduifportretje

            Mooi portret maar had voor mij iets scherper gemogen. De verscherping is wel uitgevoerd maar ik zie hier en daar toch wat artefacten die de foto verstoren. Misschien ontstaan bij het verkleinen?
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Houtduifportretje

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Mooi portret maar had voor mij iets scherper gemogen. De verscherping is wel uitgevoerd maar ik zie hier en daar toch wat artefacten die de foto verstoren. Misschien ontstaan bij het verkleinen?
              Bedankt Eric voor je reactie en inderdaad, ik moet je gelijk geven. Ik had dit ook al opgemerkt voornamelijk in het oog. Hoe kan ik dit vermijden?
              Grt. Jef

              Comment


              • #8
                Re: Houtduifportretje

                Voor zo'n dicht portretje lijkt er mij zeer weinig details in te zitten. Als je dit met je 400mm er wilt uithalen moet je toch al snel op een meter of 4 zitten.
                Mij lijkt de foto een te grote crop waardoor er te weinig info nog te verscherpen valt. Hierdoor ga je van die rare artefarcten krijgen.

                Hoeveel procent van het originele is deze? Dat zou ons veel wijzer maken.

                Gr David
                Gr David

                Comment


                • #9
                  Re: Houtduifportretje

                  Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
                  Voor zo'n dicht portretje lijkt er mij zeer weinig details in te zitten. Als je dit met je 400mm er wilt uithalen moet je toch al snel op een meter of 4 zitten.
                  Mij lijkt de foto een te grote crop waardoor er te weinig info nog te verscherpen valt. Hierdoor ga je van die rare artefarcten krijgen.

                  Hoeveel procent van het originele is deze? Dat zou ons veel wijzer maken.

                  Gr David
                  www.davidverdonck.be
                  David, bedankt voor uw reactie.
                  De originele foto heb ik niet meer op mijn computer staan maar ik denk dat dit een
                  1,5x crop is. Maar inderdaad, ik denk dat ik weeral eens tot mijn scha en schande moet ondervinden dat deze crop niet scherp genoeg was. Ik zal nog veel moeten bijleren en heel wat moeten oefenen en zorgen dat het origineel scherp genoeg is om een deftige crop te maken, denk ik, maar ik geef niet op. "That's the spirit!"
                  Grt. Jef
                  Last edited by Hofie; 9 september 2010, 16:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Houtduifportretje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
                    David, bedankt voor uw reactie.
                    De originele foto heb ik niet meer op mijn computer staan maar ik denk dat dit een
                    1,5x crop is. Maar inderdaad, ik denk dat ik weeral eens tot mijn scha en schande moet ondervinden dat deze crop niet scherp genoeg was. Ik zal nog veel moeten bijleren en heel wat moeten oefenen en zorgen dat het origineel scherp genoeg is om een deftige crop te maken, denk ik, maar ik geef niet op. "That's the spirit!"
                    Grt. Jef
                    Daar is alles mee gezegd denk ik. Zelfs als je je foto's moet verkleinen tot 900 pixels, als de basisversie van je foto niet scherp is dan zal de kleinere versie echt niet scherper worden door het verkleinen, integendeel als je niet oppast. Dus....scherpe foto's maken en het probleem is opgelost.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Houtduifportretje

                      Ik mis ook een beetje scherpte maar vind dit plaatje best mooi.
                      dichterbij geraken is niet zo moeilijk met een tentje .
                      Laat de vogels naar jou komen ipv andersom en je zal zien dat het resultaat van dit soort beelden veel beter wordt

                      Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Houtduifportretje

                        Iedereen alvast reeds bedankt voor de spontane reacties en 't is uit mijn fouten dat ik moet leren" Volgende keer wat dichter proberen te komen en een "echt scherp" plaatje proberen te maken.
                        Grt. Jef

                        Comment

                        Working...
                        X