PDA

Volledige versie bekijken : vraagje lens canon eos 450D

Bianca69
8 september 2010, 21:56
Ik heb een canon eos 450D met kit lens EF-S 18-55 en EF-s 55-250 1:4-5.6 IS.
Ben juist gestart met les fotografie.
Zou graag een 1 goede lens kopen dan steeds 2 lenzen mee te nemen en te moeten wisselen.
Ik heb graag dat ze goed inzoomt omdat ik op voetbal steeds foto's neem.
Wat raden jullie mee aan want in die dingen ben ik een echte leek. Een originele canonlens of tamron of sigma?

Dank Bianca

Bloatenaas
8 september 2010, 22:09
Ik heb een canon eos 450D met kit lens EF-S 18-55 en EF-s 55-250 1:4-5.6 IS.
Ben juist gestart met les fotografie.
Zou graag een 1 goede lens kopen dan steeds 2 lenzen mee te nemen en te moeten wisselen.
Ik heb graag dat ze goed inzoomt omdat ik op voetbal steeds foto's neem.
Wat raden jullie mee aan want in die dingen ben ik een echte leek. Een originele canonlens of tamron of sigma?

Dank Bianca

Hallooookes Bianca , eerst en vooral welk budget had je in gedachten,goeie lenzen kosten nu eenmaal veel geld(toch de deze voor sportfotografie);)

maggenjean
8 september 2010, 22:36
hallo Bianca
ik gebruik de EF 18-135 IS USM lens die kost ongeveer 350€
groetjes

theokus
8 september 2010, 23:01
Blijf bij Canon.
En zoals gezegd: een goede lens kost geld.
Lenzen van Canon met een "L" zijn goed ;)
Je kan een beetje sparen als je een "L" als bulk koopt of dezelfde lens in een mooie doos
maar een stukje duurder.
Een goede lens is goed van samenstelling, kan beter tegen slecht weer, kan tegen
een stootje en als je jouw materiaal met zorg behandeld dan worden deze lenzen
ouder dan jij ooit zult worden ;)

MichielBrugge
9 september 2010, 06:45
Als je een bereik wil van 18 tot 250mm dan zal die lens nauwelijks beter zijn dan wat je nu hebt. De kracht van een dSLR is net dat je lenzen kan wisselen. Lenzen met een kleiner zoomfactor (zoomfactor=langste stand / kortste) hebben over het algemeen een aanzienlijk betere beeldkwaliteit.

Als je specifiek sport wil gaan doen, dan heb je wrs toch wat afstand nodig? Probeer eens met je 55-250mm welke afstand je ongeveer het meest nodig hebt. Bij binnensport zal lichtsterk ook noodzakelijk zijn.. dit zijn duurdere lenzen.

Ik zou je aanraden om even een 85mm f1.8 te proberen. Je zal niet kunnen zoomen, maar die afstand lijkt me voldoende voor zaalsporten op een crop, hij is zeer snel en lichtsterk. Je kan bovendien ook nog steeds croppen als het eens wat verder zou zijn.

Bianca69
9 september 2010, 08:35
Hallooookes Bianca , eerst en vooral welk budget had je in gedachten,goeie lenzen kosten nu eenmaal veel geld(toch de deze voor sportfotografie);)

Een goede lens kost geld dus ben ik bereid te investeren hierin.Ik zal ze met zorg behandelen zodat ze lang meegaat.
Voor de voetbal zijn het altijd foto's buiten op een groot veld.

charlemagne
9 september 2010, 10:01
als je 'n zoom wilt lijkt me de 100-400/4,5-5,6 L een goeie keuze, maar beetje weinig lichtsterk voor sport (ong 1400€)
de 70-200/2.8L zonder IS is ook héél betaalbaar, maar stuk korter. (ik weet niet goed of een IS zin heeft voor voetbal)
voor 'n prime (vaste brandpuntsafstand) die lichtsterker is kan je bijna zoveel uitgeven als je zelf wilt:

200mm/2L 5500 €
300mm/4L ±1300 €
300mm/2.8L ±4200 €

of nog meer als je in de 400/600 wil gaan zoeken.
(prijzen site konijnenberg)

ik denk dat je vooral moet kijken welke brandpuntsafstand je nodig hebt, én hoeveel centen je hebt. Alle L objectieven van Canon staan voor kwaliteit.

Ow, had over het hoofd gezien dat je maar één lens meer wilt. Dan is de 28-300/3.5-5.6L het enige wat overblijft vrees ik. (2500 euro)

ch.

GFTbak
9 september 2010, 11:11
Ik heb de Tamron 18 - 270 VC op mijn 500d.
Ik kan natuurlijk niet vergelijken met een vergelijkbare sigma of canon lens maar ik ben erg tevreden met deze lens. Echt een leuke allrounder.
Wisselen is in dat geval niet meer nodig.
Dus bij daguitstappen enzo kan je deze erop zetten en zonder veel zorgen al de rest thuis laten.
Veelzijdigheid is troef...
Kwaliteit zou minder zijn dan lens met minder bereik maar voor mij persoonlijk voldoet ze prima.

Keeskanon
9 september 2010, 16:04
als je 'n zoom wilt lijkt me de 100-400/4,5-5,6 L een goeie keuze, maar beetje weinig lichtsterk voor sport (ong 1400€)
de 70-200/2.8L zonder IS is ook héél betaalbaar, maar stuk korter. (ik weet niet goed of een IS zin heeft voor voetbal)
voor 'n prime (vaste brandpuntsafstand) die lichtsterker is kan je bijna zoveel uitgeven als je zelf wilt:

200mm/2L 5500 €
300mm/4L ±1300 €
300mm/2.8L ±4200 €

ch.

Openingspost helemaal niet gelezen?
TS zoekt een SUPERZOOM...;)