PDA

Volledige versie bekijken : Man in rolstoel

PatrickW
8 september 2010, 19:15
http://users.telenet.be/wouterspatrick/IMG_0707.jpg

Etiketteloos
8 september 2010, 20:51
mooie foto. Deze foto maakt je nieuwsgierig naar het verhaal achter deze man. Waarom piekert hij ?
Wel een beetje jammer dat het hoofd van de man overbelicht is.

david_ve
8 september 2010, 21:06
mooie foto. Deze foto maakt je nieuwsgierig naar het verhaal achter deze man. Waarom piekert hij ?
Wel een beetje jammer dat het hoofd van de man overbelicht is.

100% akkoord.
Belichting is ook niet echt het gemakkelijkste.
75% is vrij donker.

Al met al een goede foto hoor

PatrickW
8 september 2010, 21:42
Ik had natuurlijk ook gemerkt dat het hoofd en handen overbelicht waren en heb daarom een tijd getwijfeld om de foto te posten.
Nu merk ik echter, na het posten, dat er via een beetje extra gesleutel met de "s-curve" in Lightroom er toch nog een boel meer info uit het hoofd en handen te halen is, die ik niet dacht dat erin zat.
Ik heb de originele post vervangen door deze licht gewijzigde, maar volgens mij stukken betere versie.

Joss-Photo
8 september 2010, 22:05
Sterk verhaal, er schieten allerlei scenario's door men hoofd. Mooi...:G

Plaatwerker
8 september 2010, 23:36
Ik had natuurlijk ook gemerkt dat het hoofd en handen overbelicht waren en heb daarom een tijd getwijfeld om de foto te posten.
Nu merk ik echter, na het posten, dat er via een beetje extra gesleutel met de "s-curve" in Lightroom er toch nog een boel meer info uit het hoofd en handen te halen is, die ik niet dacht dat erin zat.
Ik heb de originele post vervangen door deze licht gewijzigde, maar volgens mij stukken betere versie.

Naast mijn Canon 20D en 50D werk ik voor straat- en buitenfotografie vooral met de G11.
En dan altijd in RAW. Benieuwd naar wat jij doet.

Mooie foto, al vind ik hem wat krap gekaderd.
Het breekbare oude menselijke tegen de achtergrond van de gestyleerde etalagebeelden.
Had vast nog mooier geweest als de man meer ruimte om zich heen had gekregen.

basti
9 september 2010, 04:46
Me like! zit idd een verhaal achter.

PatrickW
9 september 2010, 07:53
Naast mijn Canon 20D en 50D werk ik voor straat- en buitenfotografie vooral met de G11.
En dan altijd in RAW. Benieuwd naar wat jij doet.

Mooie foto, al vind ik hem wat krap gekaderd.
Het breekbare oude menselijke tegen de achtergrond van de gestyleerde etalagebeelden.
Had vast nog mooier geweest als de man meer ruimte om zich heen had gekregen.

Je hebt natuurlijk volledig gelijk, wat die kadering betreft.
Rechts zit ik echter met een dikke madam met ijsbeker in de hand :D
Normaal gezien stoort het me niet in straatfotografie dat er andere mensen mee in beeld komen (het is nu eenmaal straatfotografie), maar in dit geval ging het hele effect van de foto verloren.
Je hebt gewoonlijk maar een seconde of minder in straatfotografie om zowat alles in te stellen en de foto te nemen.
En hier speelt ervaring een zeer grote rol, waar het bij mij nog heel erg aan schort.
Deze foto is genomen nadat ik ongeveer 1 week en half met fotografie bezig was.
Vermoedelijk zou ik nu (3 weken later) de reflex gehad hebben om 1 stap naar links te zetten en mijn kader ook meer naar links te leggen, waar er wel nog ruimte over was.
En ik zou nu ook anticiperen op de lichtomstandigheden door de belichtingscompensatie één of tweederde stop naar beneden te draaien of door spotmeting op het hoofd te gebruiken.

Ik gebruik mijn Canon G11 altijd in RAW mode. Dat was één van de redenen waarom ik een G11 kocht toen ik een maand geleden met amateur fotografie gestart ben.
In de verwerking mankeert het echter ook nog serieus aan ervaring. Ik had blijkbaar totaal onderschat wat je uit zo'n RAW foto kan halen. Ik dacht dat ik met mijn eerste versie van de foto (waarop de eerste twee mensen gereageerd hebben) het maximum uit de foto gehaald had, maar na herbekijken bleek dat ik via wat extra geschuif met de "s-curve" toch nog veel meer eruit kon krijgen.

Algemeen gezien ben ik zeer tevreden van de Canon G11 voor straatfotografie.
De grootste nadelen zijn het feit dat de scherpte-diepte effecten beperkt zijn (ik fotografeer de laatste twee weken nu constant in diafragma voorkeur mode) en dat het scherpstellen en zoomen veel trager werkt dan met een goede reflexcamera.
Ik heb een paar dagen geprobeerd om "hyperfocaal" te fotograferen, maar daar ben ik geen fan van.
Voordeel is dan weer het compacte design, waardoor je de camera makkelijker kan meenemen en je minder opvallend kan fotograferen op straat.

bouk
9 september 2010, 08:43
heel goed, meer gepraat is niet nodig.
grt,bouk.

doudeke
9 september 2010, 10:34
Jarenlang heb ik rolstoelen door heel Europa geduwd. Hoe vaak ik niet gedacht hebben dat
zij daar toch fijntjes op hun gemak zaten en ik maar duwen of trekken (bergaf is vaak nog
moeilijker dan bergop).
Maar wat me telkens weer opviel, is dat die mensen na een wandeling altijd minstens zo
vermoeid waren als ikzelf. Zo niet nog meer vermoeid.
Daar doet deze fraaie foto me nu eenmaal aan denken. :G

Jacobs Pascal
9 september 2010, 12:36
Deze kan ik zeer pruimen..Zeer menselijk en vol van sfeer.

frankyboy
9 september 2010, 13:40
zeer goed gezien :G

grt Frank

PatrickW
13 september 2010, 20:24
Alle mensen bedankt voor de tips en toffe reacties !