Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag meer advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag meer advies

    hey ik heb een canon 400d en zou me andere lenzen willen aanschaffen.
    ik heb nu de 18-55 standaardlens en de 50-250is van canon.
    ben amateurfotograaf en probeer me meer te verdiepen in de fotografie.
    De bedoeling is gewoon het alledaagse te fotograferen zoals portretten,landschappen,vakantie,onze huisdieren,enz...
    na een beetje opzoekwerk zouden deze 3 lenzen eventueel in aanmerking komen.
    Graag meer deskundige raad welke voor mijn doel het meest geschikt is.
    Ik wil gewoon leuke mooie foto's maken en goed is goed voor mij,hier bedoel ik mee dat ik al dingen gelezen heb dat bvb sigma minder kwaliteit heeft of canon maar toch als beginnend fotograaf kwaliteiten genoeg in huis geeft.

    Canon EF 70-200mm f/4L IS USM(1099€) Sigma 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM Canon(1349€) Sigma DG 50-500mm f/4.5-6.3 APO OS HSM(1299€)

  • #2
    Re: graag meer advies

    Met "alledaagse dingen" kan toch nog niet echt een goed advies worden gegeven.

    De sigma 50-500 is sowieso al een hele andere lens als de andere twee. Je hebt dan wel het gemak van een zeer breed bereik, van portretje tot vogeltjes. Is ook best nog een goede lens voor eentje met "10x zoom". Wordt beweerd dat hij iets minder is als 500mm...al met al een goede lens voor zijn prijs. Wel wat zwaarder en geen snelheidsmonster...voor "alledaags" zou hij misschien wat te zwaar kunnen zijn. Vraag is of je het grote bereik echt nodig gaat hebben?

    De Sigma 70-200 f2.8 is ook een zeer goede lens, maar in mijn ogen nog wat te duur. Voor dat geld zou ik voor een tweedehands Canon 70-200 f2.8 IS versie I gaan. De Sigma zal je al direct veel op afschrijven, helemaal omdat ik vermoed dat deze met een jaartje al wat goedkoper zal zijn (het is de vraag of je de extra euro's er voor over hebt omdat de lens nieuw van model is).

    De Canon 70-200 f4 IS is dan wat minder lichtsterk, maar wel nog steeds zeer goed en een populair lensje die zijn waarde wel behoudt. Tussen de laatste twee is het vooral de vraag of je f2.8 (of een hele snelle AF) veel nodig zal hebben...bij normale situaties zou de f4 meer dan voldoende moeten zijn...daarbij is deze lens ook nog eens zeer goed bruikbaar vanaf volopen.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: graag meer advies

      beste Franky en Cindy.
      hebben jullie nou nog geen keuze kunnen maken (blijkbaar niet?)
      heb wel het idee, dat jullie niet echt weten wat jullie willen.
      zie het postgedrag.
      natuurlijk wil een ieder jullie helpen, maar wat jullie nou echt voor een lens zoeken.....
      jullie springen van de hak op de tak en das niet goed als je wil dat (ik) men jullie serieus zou moeten nemen.
      maar toch succes met jullie speurtocht hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: graag meer advies

        De Canon 70-200 f4 IS is dan wat minder lichtsterk, maar wel nog steeds zeer goed en een populair lensje die zijn waarde wel behoudt
        En ik die dacht dat dit één van de beste lenzen van Canon was, ook behoorlijk duur voor een populair lensje

        Als TS geen goede alledaagse fotos kan nemen met z'n 55-250 IS (een behoorlijke lens zeker voor z'n geld) is zomaar 1000 EUR extra uitgeven nog geen garantie voor succes

        Misschien kan hij met enkele fotos tonen waar het probleem ligt ?

        Comment


        • #5
          Re: graag meer advies

          hey jullie hebben inderdaad wel op een punt gelijk dat we er nog niet echt uit zijn,maar vorige keer was het wel een ander objectief dat ik gevraagd had maar een collega van mij is ook fotograaf en heeft een canon met enkele objectieven(geen tele)en deze zou ik eens mogen testen en hierruit zal ik dan een beslissing nemen wat betreft de eerste lens.maar door het feit dat ik nu bijna 3maand thuis ziek ben heb ik deze nog niet kunnen proberen.
          wat de tweede lens betreft is het misschien wel waar dat ik nog even met de 50-250 moet verder leren alvorens ik overga naar een ander objectief.
          het is maar uit de forums dat ik verneem dat er zo mooie en kwalitatief goede foto's genomen worden met de voorafgenoemde lenzen dat ik eventueel zou overwegen om deze te kopen.
          alvast apprecieer ik de eerlijke reactie.

          Comment


          • #6
            Re: graag meer advies

            Met nieuwe /betere hardware krijg je meestal geen betere foto's , tenzij in specifieke gevallen een lens tekort zou schieten, maar dat lees ik niet in je verhaaltje....

            Comment


            • #7
              Re: graag meer advies

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Met nieuwe /betere hardware krijg je meestal geen betere foto's , tenzij in specifieke gevallen een lens tekort zou schieten, maar dat lees ik niet in je verhaaltje....
              *speelt luchtgitaar* Sad But true *vervolgd luchtgitaarspel tot ongenoegen van collega's*
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: graag meer advies

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                En ik die dacht dat dit één van de beste lenzen van Canon was, ook behoorlijk duur voor een populair lensje
                Fout gedacht
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment

                Working...
                X