Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfotografie 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretfotografie 7D

    Hallo iedereen,

    Ik heb al enorm veel gelezen op deze forum en andere om een goede keuze te achterhalen.Maar ieder onderwerp is toch zo uniek.

    Vandaar de vraag ik heb een canon 7D Sigma 18-200,
    Canon 5O mm 1.4
    Zo tevreden van Canon 7D maar ja de all around lens is niet op dezelfde golflengte.

    Ik was van plan een canon 70-200 IS UM aan te schaffen met natuurlijk de vraag 2.8 of 4L.?
    Het gewicht speelt zeker een rol dus dacht ik voor de 4L te gaan.De nieuwe versie 70-200 2.8 II is niet voor mijn portefeuille.

    Ik wil mij vooral toespitsen op portretfotografie(kids,ed...) en ook studiofotografie,waardoor ik nu begon te twijfelen .Ga ik toch voor een 70-200 of voor Canon 85 1.8?
    Als ik een canon 85 1.8 neem komt hij niet te dicht qua gebruik van de canon 1.4?
    Maar ja de 50 mm vind ik iets te klein qua afstand model.
    Wie kan mij helpen de juiste keuze te maken.
    Op 17 september zou ik graag de lens hebben,omwille dat ik dan workshop volg in een studio en ook een vriendin fotografeer.

    Bedankt met mij de juiste keuze te geven;

  • #2
    Re: Portretfotografie 7D

    die 85 1.8 is een goede lens (ook op 7d) in vergelijk met je 50 1.4 ga je meer afstand kunnen houden tussen u en je model.
    85 moet zeker niet onderdoen voor de 50 1.4, dacht zelfs gelezen te hebben dat die iets beter is.

    70-200 is natuurlijk iets meer alround, zou zeker voor de 2.8 gaan.
    heb je een vaste hand, dan zonder IS scheelt ook al een stuk.

    persoonlijk zou ik de 70-200 kiezen, wegens zoom en meer allround.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Portretfotografie 7D

      Hoe groot is die studio? Met 70-200 op een crop heb je al wat ruimte nodig.
      Kijk eens met je superzoom welke lengte je nodig hebt?

      In een studio heb je toch de ruimte/tijd om met je voeten te zoomen, dus dan zou ik eerder denken aan een 135 F2.0 L of 85mm F1.8.

      De 70-200 F4 is een fantastische lens en volgens mijn zeer goed geschikt voor portretten. Enkel wanneer er onvoldoende licht is (sport, concert) is de F2.8 (IS) noodzakelijk.
      Om de kinderen te volgen is een zoom wel héél handig en F2.8 zal geen kwaad voor binnen. Dus 70-200 F2.8 zal all around een hele handige lens zijn voor je, is natuurlijk wel een pak zwaarder/duurder dan de F4.
      Last edited by MichielBrugge; 8 september 2010, 09:27.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment


      • #4
        Re: Portretfotografie 7D

        Michiel,
        De studio is 18m op 6 m,het zal de eerste keer zijn dat ik deze studio huur.
        Als ik de canon 70-200 aanschaf is de 2.8 véél zwaarder dan de 4L is het deze meer gewicht de prijs en het gemak in gebruik wel waardig?
        Ik heb al enorm veel gelezen dat de 4L soms nog scherper uit de hoek komt dan de 2.8.
        Ook i.v.m. IS is dit wel nodig mijn sigma is ook zonder IS.
        Veel vragen natuurlijk ik ga toch een beslissing moeten nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Portretfotografie 7D

          Scherpte/beeldkwaliteit zijn tussen de F2.8 en F4 zéér vergelijkbaar, daar zou ik me geen zorgen over maken. De vraag is enkel of je F2.8 nodig hebt, hetzelfde voor IS.

          Studio: Hier heb je geen IS nodig, je zal toch flitsen... Ook F2.8 is hier niet nodig, tenzij je echt die beperkte scherptediepte wil in je foto, maar voor die beelden ga je volgens mij beter voor een prime. F4 non-IS is volgens mij (ik heb geen studio ervaring!) voldoende.
          Binnensport/Concert: F2.8 en IS zal hier beiden nodig zijn om de ISO aanvaard te houden.
          Kids buiten: F4 is voldoende, IS niet noodzakelijk
          Kids binnen: F2.8 zal hier handig zijn, die zitten nooit stil éh..

          Denk ook even aan de Sigma 70-200 F2.8 ..

          Kijk even in showcase model & studio.. bekijk even de EXIF van de studiomannen..
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Portretfotografie 7D

            Bedankt voor de uitleg,maar ik zou liever voor een canon gaan dan voor een sigma.
            Ik heb ook een speedlite 580 EX II dus ook binnendoor kan die van pas komen.
            Dan zou 4L voldoende moeten zijn dan de 2.8 .
            IS daar heb ik geen ervaring mee of dat het zijn nut heeft of niet.
            Gr.

            Comment

            Working...
            X