Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

    De titel verraad het eigenlijk al,
    ik ben nu in het bezit van de tokina 16-50mm f2.8 en ik ben er redelijk tevreden van.
    Alleen de onscherpte op 2.8 en de ca storen me wel.
    Nu heb ik eens wat meer geken naar de canon 17-40L, en die ligt rond dezelfde prijsklasse (tokina bij konijn 560euro en de canon 640euro).
    De canon is denk ik op veel vlakken beter? (alleen scherpte rond f4-5.6 is de tokina beter)
    Vinden jullie dat het de moeite is om te wisselen (tegen bijbetaling)?
    En wat zou je in mijn plaats doen?
    Als ik het doe, dan verkoop ik mijn tokina, en koop ik een 2de handse canon. (enig idee hoeveel de tokina waard is ongeveer, nieuwstaat)

    Hopelijk hebben jullie wat advies


    groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

    De 17-40L heb ik ok nooit een wereldwonder gevonden
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

      Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
      ik ben nu in het bezit van de tokina 16-50mm f2.8 en ik ben er redelijk tevreden van.
      Alleen de onscherpte op 2.8 en de ca storen me wel.

      De canon is denk ik op veel vlakken beter? (alleen scherpte rond f4-5.6 is de tokina beter)

      groeten Joep
      Als ik dat zo eens lees is er eigenlijk geen goede reden om te gaan wisselen ....

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

        Wat vind je van de scherpte op f4? 2.8 heb je op de canon niet. Het enige voordeel dat je krijgt is de uitstekende bouwkwaliteit van de 17-40 en snellere af, maar daar vind je je tokina niet te kort komen.

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

          Zo te zien ben je eigenlijk best tevreden over je tokina. De onscherpte bij 2.8 is geen issue want die is bij de canon zelfs niet aanwezig. (Beter een minder scherpe 2.8 dan geen 2.8). Als je in RAW fotografeert valt de CA ook wel te corrigeren, maar dit is inderdaad een minpunt van vele Tokina's (Ook mijn 12-24 heeft hier last van).
          Bij de Canon heb je ook 10 mm minder.
          Tenzij je belang hecht aan de naam (Canon) zou ik bij de Tokina blijven.

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

            Kijk eens hoeveel foto's je neemt op F2.8 met je Tokina? (er bestaat daar software voor)
            Met de 17-40 F4 heb je geen F2.8 hé.. dus volgens mij geen waardige vervanger.

            De 17-40 is volgens mij een fantastisch lens maar niet als basis zoom op een crop camera. F4 vond ik op mijn 400D vaak te beperkend. Ik zou dan eerder de EF-S 17-55 F2.8 IS aanraden.
            Canon R | Leica Q
            EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
            Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
            [/COLOR]

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

              Oke bedankt voor de reacties! Ik zal waarschijnlijk wel gewoon de tokina houden
              Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 16-50mm f2.8 inwisselen voor de canon 17-40mm f4.

                Hou die lens toch gewoon...Die 17-40 van mij sucked gewoon..
                Grapje hoor.Ik wil ze voor geen geld van de wereld kwijt..Als ik dan zo een Tokina wil dan erbij maar ruilen...naaahhhh...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment

                Working...
                X