Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken op sweatshirt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukken op sweatshirt

    Kent er iemand een hoog-kwaliteit labo waar je digitale foto's op een sweatshirt of t-shirt kan laten afdrukken? Liefst in de regio Brussel, Brabant.

    Thanx
    Lieven Michiels
    Lieven Michiels
    www.lievenmichiels.be

  • #2
    Heb je interesse in dit ? Ik heb het eens gekocht maar nooit gebruikt. De seal is ook niet open geweest.



    Groetjes, Blord

    Canon 7D en wat lenzen.

    Comment


    • #3
      ik heb dit wel al gebruikt om een logo met foto op een kimono te drukken .. eerst met een inktjet geprint en dan gestreken. na 1ste wasbeurt waren de kleuren wel verschoten en vol rood was donker roos etc. voor de rest heeft de opdruk heel lang gehouden (staat er nog op .. wel is de opdruk een weinig beginnen te kraken na verloop van enkele jaren

      ik heb ook andere zaken voorzien van deze transfertpapiertjes, maar dan met een kleurenlaserprinter bedrukt .. artikels zijn nu relatief kleurvast in de wasmachiene.

      Als je naar een kwaliteitsbureau gaat is het verschil met de huis-tuin-keuken methode die ik gebruikte vooral de kwaliteit van het gebruikte transfertpapier en de gebruikte persen (ipv strijkijzer)

      mijn transfertjes waren bv. relatief dik zodat je de randen kon zien. ik had dit opgelost dooe de witte zones weg te knippen alvorens de transfert te doen zodat je de kader niet overduidelijk kon zien. de soepelheid van de stof is wel fel geminderd op de bedrukte zone. Professioneel transfertpapier is veel dunner zodat dit probleem veel beperkter is dan bij mijn toepassing.

      Een heel aantal digitale print labo's hebben dit in de giftshop staan. bv. bij http://www.Photobox.ie

      Comment


      • #4
        Op een t-shirt gaat ook langs de normale wegen, bvb. het kruidvat, hema. Maar ik heb daar zelf nog geen ervaringen mee
        http://katrijn.fotopic.net
        Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

        Comment


        • #5
          Mensen die belettering van auto's en panelen doen, hebben soms ook wel materiaal om op textiel te drukken. Of ze de nodige resolutie halen voor een foto, dat is een andere vraag.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Originally posted by Pieter G.
            Mensen die belettering van auto's en panelen doen, hebben soms ook wel materiaal om op textiel te drukken. Of ze de nodige resolutie halen voor een foto, dat is een andere vraag.
            resolutie is niet "zo" belangrijk, de textuur laat al niet veel detail toe.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              In regio Brussel weet ik zo niets, maar in Het Wijnegem-Shoppingcenter is er een winkel waar ze foto's (analoog, ik weet niet of ze dat van digitale foto's kunnen) op T-shirts zetten.
              Ik heb daar vroeger verschillende foto's op T-shirts laten zetten, en die kwaliteit viel best mee.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by tom314
                resolutie is niet "zo" belangrijk, de textuur laat al niet veel detail toe.
                Akkoord, maar ik geloof dat het wasprocédé's of zeefdruk-achtige technieken zijn die ze gebruiken, en dat werkt wel goed voor logo's en dergelijke omdat je met bijvoorbeeld een paar kleuren en egale vlakken zit. Een foto is iets complexer dan dat, vandaar mijn bedenking.

                Ik heb trouwens ook mijn bedenkingen bij de houdbaarheid van dergelijke dingen. De beste manier is volgens mij nog altijd zo van dat vilt-achtig spul opkleven (denk aan cijfers op teamsport shirts), maar dat wordt uit vellen gesneden en is al helemaal niet mogelijk bij foto's. Was en inkt en dergelijke hebben de neiging ofwel te vervagen, ofwel te gaan breken en afbrokkelen na een aantal wasbeurten.

                De transferfolie van Blord is waarschijnlijk nog het handigst hier.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  www.colormailer.com (zwitserland)
                  Alles wordt netjes per post afgeleverd !

                  Robert


                  Originally posted by Zarathustra
                  Kent er iemand een hoog-kwaliteit labo waar je digitale foto's op een sweatshirt of t-shirt kan laten afdrukken? Liefst in de regio Brussel, Brabant.

                  Thanx
                  Lieven Michiels
                  CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pieter G.
                    Originally posted by tom314
                    resolutie is niet "zo" belangrijk, de textuur laat al niet veel detail toe.
                    Akkoord, maar ik geloof dat het wasprocédé's of zeefdruk-achtige technieken zijn die ze gebruiken, en dat werkt wel goed voor logo's en dergelijke omdat je met bijvoorbeeld een paar kleuren en egale vlakken zit. Een foto is iets complexer dan dat, vandaar mijn bedenking.

                    Ik heb trouwens ook mijn bedenkingen bij de houdbaarheid van dergelijke dingen. De beste manier is volgens mij nog altijd zo van dat vilt-achtig spul opkleven (denk aan cijfers op teamsport shirts), maar dat wordt uit vellen gesneden en is al helemaal niet mogelijk bij foto's. Was en inkt en dergelijke hebben de neiging ofwel te vervagen, ofwel te gaan breken en afbrokkelen na een aantal wasbeurten.

                    De transferfolie van Blord is waarschijnlijk nog het handigst hier.
                    klopt.
                    al heb ik enkele t-shirts van concerten vroeger waar ook met foto's is gewerkt, het gaat dus wel hoor. En zelf dingen maken gaat, maar net zoals Visio zei, een wasbeurt of 2-3 en er schiet weinig van over.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment

                    Working...
                    X