Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrofilter voor Fuji HS10?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrofilter voor Fuji HS10?

    Hoi allemaal,

    Ik heb me zonet een Fujifilm HS10 aangeschaft. Leuk toestel, maar ik ben (voorlopig) wat teleurgesteld in de macrotoepassingen ervan. Vlinders en libellen fotograferen is leuk doch lukt ook al perfect met onze Kodak Z712 IS. Dus daarvoor hoefde ik de duurdere Fuji niet aan te kopen.

    Je hoort me dus al komen: ik wil nòg dichterbij komen, naar de oogjes en snuitjes. In de Mediamarkt gisteren heb ik me laten vertellen dat ik daarvoor een macrofilter op de lens zal moeten plaatsen.
    Vraag 1: Is dat zo en krijg ik dan het gewenste resultaat?
    Vraag 2: Ik heb wat gegoogeld en kom uit bij een (vrij dure) Achro 330 58mm
    (zie http://www.camerafilterstore.nl/vmch...FUc_4wod_xJ32w). Heeft hier iemand ervaring mee en kunnen jullie mij advies geven voor de eventuele aankoop (merk, firma, website, prijzen, ...)
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Herwig

    P.S.
    Aub geen moeilijk technische termen of uitleg gebruiken, want ik ben een echte leek in deze materie. Ik heb enkel een vaste hand, oog voor de natuur en kan een knopje indrukken.

  • #2
    Re: Macrofilter voor Fuji HS10?

    Raynox is een degelijk en betaalbaar merk
    Over die in je link kan ik weinig zeggen buiten het feit dat het blijkbaar een achromaat is, en dat is noodzakelijk om degelijke resultaten te halen qua beeldkwaliteit.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Macrofilter voor Fuji HS10?

      Hoi Thierry,

      Bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen dan toch maar de Marumi 58mm besteld. In België is daarvan via Google geen spoor te vinden. Via Nederland kost de filter € 69,95 verzendingskosten inbegrepen, terwijl ik hem nu gekocht heb via e-bay America voor slechts € 51,30 ook met verzending inbegrepen. En aangezien een filter nu niet meteen een Nederlandstalige handleiding behoeft, heb ik de gok dan maar gewaagd. En laat ons nu maar hopen dat ik er veel plezier aan beleef.
      Groeten,
      Herwig

      Comment


      • #4
        Re: Macrofilter voor Fuji HS10?

        De filter is hier vorige week (na amper 9 dagen) reeds toegekomen. Ik ben er zeer tevreden van. Gezien de goede resultaten stel ik me wel een beetje de vraag wat de meerwaarde van een ringflitser is en wanneer je zoiets dan gebruikt. Heeft daar iemand een antwoord op?
        Herwig

        P.S.
        Ik wil er wel een foto bij doen, maar zou niet weten hoe ik die hier moet toevoegen.

        Comment


        • #5
          Re: Macrofilter voor Fuji HS10?

          Mss helpt dit je .
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment

          Working...
          X