Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 lenzen vervangen door 1 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 lenzen vervangen door 1 ?

    Bestekes,
    heb nu al een tijdje mijn 50D maar zit ergens met een ( luxe)probleem. Ik heb immers het 8 jaar oude lensje dat bij de 300 D zat ( Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 ) en de tamron 28-75 1:2.8. Ik zou die twee lenzen willen vervangen door 1 lens, zeg maar eentje die de "range" van de twee andere lenzen volledig dekt. Voorwaarde is wel dat het een lichtsterke lens moet zijn. 2.8, all the way. ( of bestaat zoiets niet ? ik vind het niet direct terug bij canon, tenzij ik erover gekeken heb )
    Mijn 70-200 hou ik als tele-objectief.

    Wat moet ik kopen ?

    Ach ja, ik richt me hier wel tot de ervaringsdeskundigen hé
    Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

  • #2
    Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

    de Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM is een hele goede lens begint alleen niet op 17 mm . Persoonlijk heb ik de 24/105 maar is niet zo lichtsterk maar sluit aan bij de 100/400 .

    Comment


    • #3
      Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

      misschien deze: (mis je maar 15mm)

      Is the Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

        Bedankt voor je reactie, maar bestaat er geen lichtsterke lens ( 2.8 ) die heel de "range dekt" ? ( 17 of 18 tot 70 à 75 mm )
        Dat zou dan mijn standaardlens worden. Heden is dat de tamron. Zeer tevreden van die lens, maar ze start pas op 28 mm...
        Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

        Comment


        • #5
          Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

          Als je niet van plan bent om binnenkort over te schakelen naar een FF body dan zou ik net zoals Bouk de EF-S 17-55mm F2.8 IS voorstellen. Je zit dan met een gat van 15mm tussen je standaard en je tele, volgens mij is dit absoluut geen probleem.

          Het is wel een duurder lensje, maar ik heb er nog maar weinig klachten over gehoord. Velen vinden dat hij een rood lijntje verdiend.

          - Michiel.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

            meer smaken hebben we niet(dacht ik).


            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

              Bedankt voor de info. Denk dat ik ga houden wat ik heb. Misschien koop ik in de toekomst nog wel eens zo een 17-55 2.8. Dan kan ik dat colaflesje ( 18-55 kitlens ) weggooien.
              De Tamron ga ik alleszins houden. Altijd prima lensje geweest.
              Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

              Comment


              • #8
                Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demark Bekijk bericht
                Bedankt voor je reactie, maar bestaat er geen lichtsterke lens ( 2.8 ) die heel de "range dekt" ? ( 17 of 18 tot 70 à 75 mm )
                .
                Nee, die bestaat niet , bij geen enkel merk.

                Daar is dus een reden voor.

                BTW, het verschil tussen 55 en 70 mm is absoluut marginaal, pas met het dubbele heb je echt wat voordeel...

                Comment


                • #9
                  Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demark Bekijk bericht
                  Bedankt voor de info. Denk dat ik ga houden wat ik heb. Misschien koop ik in de toekomst nog wel eens zo een 17-55 2.8. Dan kan ik dat colaflesje ( 18-55 kitlens ) weggooien.
                  De Tamron ga ik alleszins houden. Altijd prima lensje geweest.
                  Een goedkoop en goed alternatief voor de 18-55 is de 18-55 IS, doet iets van 6 tientjes p de 2e handsmarkt en is gewoon veel beter dan de oude 18-55.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

                    De EF-S 18-55 IS is inderdaad heel wat beter dan het kitlensje zonder IS dat vroeger bij de 300D zat. Lichtsterk is die niet, maar wel veel scherper dan de oude kitlens, ze heeft veel minder last van CA (paarse randjes), en de beeldstabilisatie helpt ook om scherpe foto's te maken zonder statief als er wat minder licht is (als het onderwerp niet beweegt natuurlijk).


                    De EF-S 17-55 f2,8 IS is de beste standaardlens voor een 1,6x crop-camera van Canon, maar ze is niet goedkoop.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

                      Bedankt voor alle info.
                      De 300 D verhuist volgende week naar mijne pa. Die fotografeerde vroeger ook al met een canon AE-1, een toestel dat nog met de oude filmrolletjes werkte. Ik geef hem er de kitlens bij ( hoe lief hé ), maar vraag me af of zijn oude lenzen nog gaan werken met de 300 D...
                      Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demark Bekijk bericht
                        maar vraag me af of zijn oude lenzen nog gaan werken met de 300 D...
                        Die zullen alleen maar werken met een adapter, FD-lenzen passen niet zomaar op een EOS camera.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2 lenzen vervangen door 1 ?

                          Heb het zelf eens opgezocht en dit gevonden...

                          The AE-1 lenses have Canon's FD breech-lock lens mount. They are not compatible with Canon's later EF lens mount.

                          It may be possible to find an adapter, but performance would be lost, and the lens will not have the features of an EF lens. Best to save your money and get a dedicated lens, either Canon or Sigma.

                          Pa zal het moeten doen met de kitlens of anders lenzen bij mij moeten huren...
                          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

                          Comment

                          Working...
                          X